2021-03-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Alla andra länder? Hehe ursäkta men inte råkar herrn vara en idiot?

Hmm, läs mitt inlägg igen och fundera sedan på vem det är som är en idiot av oss båda - du kan tydligen inte läsa en enkelt, formulerad text. Jag skriver inget om att alla klarat sig bättre än oss - Dyslektiker, månne?
Citera
2021-03-19, 19:08
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Står det i den artikel som det refereras till att det är teknikaliteter som gör att svenskar inte kan arbeta eller är det på grund av dessa ohyggliga och fasansfulla biverkningar som uppstår efter att ha vaccinerats med AstraZeneca-vaccinet?

Vilken artikel tänker du på?

Vad jag kunde se, så byggde diskussionen på skribenten "NurseRatched"s erfarenheter av vaccination, som hon fick i egenskap av anställd inom vården.

Tänker du på artikeln i Dagens Nyheter? Den är låst, så jag kan icke läsa den artikeln. Eller tänker du på artikeln i Vårdfokus som någon länkade till?

Det viktiga för mig var inte huruvida biverkningarna var ohyggliga och fasansfulla. Det som fick mig att reagera, var att ditt inlägg föreföll uppmuntra till ansvarslöst beteende. Du föreföll uppmuntra folk att gå till arbetet trots sjukdom, vilket är fullständigt ansvarslöst i dessa tider.

I Sverige är budskapet att man ska stanna hemma vid minsta symtom på sjukdom.
Citera
2021-03-19, 19:11
Medlem
Surtrutens avatar
Pandemin gav 221 miljarder i underskott i statskassan

Statens underskott för hela 2020 landade på 221 miljarder kronor, skriver Ekonomistyrningsverket ESV i ett pressmeddelande. Saldot är 268 miljarder kronor lägre än regeringen räknade med före pandemin. Den stora skillnaden tillskrivs de omfattande åtgärderna på grund av coronapandemin.
Såväl statens utgifter som intäkter påverkades negativt av pandemin.
ESV noterar att riksdagen fattade beslut om ändringar i statens budget vid 16 tillfällen under 2020 – något som vanligtvis bara ändras i vår- respektive höständringsbudgeten.

https://omni.se/a/qAQRde

Jag har ingen aning om hur andra länder har klarat sin ekonomi.
Citera
2021-03-19, 19:14
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Pandemin gav 221 miljarder i underskott i statskassan

Statens underskott för hela 2020 landade på 221 miljarder kronor, skriver Ekonomistyrningsverket ESV i ett pressmeddelande. Saldot är 268 miljarder kronor lägre än regeringen räknade med före pandemin. Den stora skillnaden tillskrivs de omfattande åtgärderna på grund av coronapandemin.
Såväl statens utgifter som intäkter påverkades negativt av pandemin.
ESV noterar att riksdagen fattade beslut om ändringar i statens budget vid 16 tillfällen under 2020 – något som vanligtvis bara ändras i vår- respektive höständringsbudgeten.

https://omni.se/a/qAQRde

Jag har ingen aning om hur andra länder har klarat sin ekonomi.

Detta är som fan läser bibeln, vi är inte ensamma och isolerade i "lilla Sverige". Världsekonomin är totalt drabbat i denna globaliserade värld, det finns knappast något "vinnande" land i denna globala kris av Covid-19.
Citera
2021-03-19, 19:17
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det viktiga för mig var inte huruvida biverkningarna var ohyggliga och fasansfulla. Det som fick mig att reagera, var att ditt inlägg föreföll uppmuntra till ansvarslöst beteende. Du föreföll uppmuntra folk att gå till arbetet trots sjukdom, vilket är fullständigt ansvarslöst i dessa tider.
Dessbättre gjorde det inte det, det var endast något du helt felaktigt tolkade in.

Det var dessutom inte JAG som länkade in artikeln (som stöd för tesen att AZ-vaccinet var så fasansfullt och ohyggligt farligt), det var någon annan...

https://www.dn.se/sverige/en-av-tre-sjukskrivna-nar-omsorgspersonal-fick-astra-zenecas-vaccin/
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-19 kl. 19:24.
Citera
2021-03-19, 19:18
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Hmm, läs mitt inlägg igen och fundera sedan på vem det är som är en idiot av oss båda - du kan tydligen inte läsa en enkelt, formulerad text. Jag skriver inget om att alla klarat sig bättre än oss - Dyslektiker, månne?

Nja du både tänker och formulerar sig som en enögd idiot tyvärr. Du saknar förmågan att se bortom en dödssiffra och betänka alla miljoner levnadsår som gått och går förlorade varje dag pga alla extrema restriktioner. Det är enkla känslostyrda mänskor såsom du själv som eldar på all irrationell rädsla och därmed suktar efter samhällsfientliga restriktioner vilka i sin tur leder till global svält, misär, arbetslöshet och död. Du känner att Agda 102 måste få en påsk till i sin demens om det så kräver att 1 miljon barn måste stanna hemma och därmed tappa både utbildning, bli feta och må skit. Ditt tänk är livsfarligt i dess sanna bemärkelse.
Citera
2021-03-19, 19:23
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Vi har långt ifrån sett slutet på denna pandemi, kan någon fortfarande tycka att det var en god strategi att alla skulle smittas för att få "flockimunitet"?
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Ja så som vi alltid gjort i den mänskliga historien.
Har funkat varje gång.

Ja. Resan till flockimmunitet kan ske genom att befolkningen genomgår infektion, och utvecklar immunitet, eller genom att den del av befolkningen som är mottaglig för infektion dör bort.

Den medicinska vetenskapen har gett oss ytterligare ett alternativ: vaccin.

Utan vaccin så kommer flockimmuniteten till ett mycket högt pris. Men du har helt rätt i att det fungerar.

Citat:
Dessbättre gjorde det inte det, det var endast något du helt felaktigt tolkade in.

Ja, jag tolkade ditt inlägg fel. Det var därför jag efterlyste att du borde ha varit tydligare i ditt budskap.
Citera
2021-03-19, 19:23
Medlem
Vasterass avatar
Citat:

Tack och lov så tar många arbetsplatser hänsyn till denna smitta och vidtar försiktighetsåtgärder för att minska smittspridningen. Dessutom kanske inte alla har råd att sluta gå till sina arbeten.
Citera
2021-03-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nja du både tänker och formulerar sig som en enögd idiot tyvärr. Du saknar förmågan att se bortom en dödssiffra och betänka alla miljoner levnadsår som gått och går förlorade varje dag pga alla extrema restriktioner. Det är enkla känslostyrda mänskor såsom du själv som eldar på all irrationell rädsla och därmed suktar efter samhällsfientliga restriktioner vilka i sin tur leder till global svält, misär, arbetslöshet och död. Du känner att Agda 102 måste få en påsk till i sin demens om det så kräver att 1 miljon barn måste stanna hemma och därmed tappa både utbildning, bli feta och må skit. Ditt tänk är livsfarligt i dess sanna bemärkelse.

Herregud, vilken imbecill idiot du är! Du påstår, i det första inlägget, att jag skrivit något och jag rättar dig. Då går du apeshit och anklagar mig för både det ena och det andra men mest att jag är känslostyrd - detta för att sedan gå över i ett känslostyrt och helt verklighetsfrånvänt, skrivet inlägg. Är du månne frisk? Du svamlar och kommer enkom med snömos - har aldrig sett så mycket felaktigheter i ett inlägg. Du pålägger mig ting du TROR jag tänker för att sedan sväva ut i en dystopisk icke-sanning!

PATETISKT!
Citera
2021-03-19, 19:24
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Finns det någon statistik på hur många som ligger inlaggda på sjukhus pga. av vaccin?

Citat:
Ja. Ingen ligger inne pga vaccin.

Vad du säger är alltså att i den humanistiska stormakten UK.
Så skickar man hem de sjuka så att man blir av med dem.....?
Citera
2021-03-19, 19:25
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Tack och lov så tar många arbetsplatser hänsyn till denna smitta och vidtar försiktighetsåtgärder för att minska smittspridningen. Dessutom kanske inte alla har råd att sluta gå till sina arbeten.
Det har man här i UK eftersom vi valt att betala folks löner om de blir påverkade av lockdown eller andra åtgärder.
Citera
2021-03-19, 19:26
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Detta är som fan läser bibeln, vi är inte ensamma och isolerade i "lilla Sverige". Världsekonomin är totalt drabbat i denna globaliserade värld, det finns knappast något "vinnande" land i denna globala kris av Covid-19.

Jodå, Kina är naturligtvis den stora vinnaren, miljarder och åter miljarder dolares strömmar in i landet varje dag tack vare jordens alla munskyddskåta dårar exempelvis. Till på det är Kina den stora boven, helt jävla sanslöst egentligen att boven får tjäna på sitt eget brott..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in