2021-03-19, 17:49
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Sverige hade en CFR på 12% när det var som värst förra våren. Utan att räkna på det är det solklart att mörkertalet var enormt.

Stämmer nog alldeles utmärkt. Glöm ej att Lancet publicerade att 20% dog i Wuhan.

Tex. en vanlig treo (blodförtunnande) sänker om jag ej minns fel, dödligheten med 80%.
Då har man gått från 20% till 4%, vet ej hur mycket steroider gör, osv.

Behandlingsprotokoll fanns ej i Wuhan. Dödligheten såg ut att sjunka till under 2%.
Sedan kom nya mutationen. Och man kan se hur dödligheten nästan dubblades i tex. tyskland.
Sist jag kollade låg T. på 3-4% dödlighet.
Citera
2021-03-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, immunsystemet reagerar ju starkare hos unga individer.

Jag tror också på ett stort mörkertal. Man har medvetet tystat ner biverkningssymptom...

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Varför denna foliehatt?

Du har känts väldigt balanserad tidigare, men du verkar ha tappat det helt..
Har du blivit rädd?

Du menar alltså att alla länders sjukvård gått ihop för att mörka. Sedan kommer först Danmark och sedan norge och förstör konspirationen?

Du har sett siffrorna från EU´s databas.
6 Mars
Astra 286 anmälningar dödsfall
Pfizer 2250 anmälningar dödsfall

Citera
2021-03-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Jämför då enkom Nordens länder vilka vi är mest snarlika iom kultur, umgängessätt, infrastruktur, levnadsstandard, sjukvård, välfärd osv och du får se att vi sticker ut rejält. För Norden räknar väl antalet döda på samma sätt, eller har jag fultolkat något?
Alla kan hitta infallsvinklar att jämra sig över men det hindrar inte faktum att Sverige har klarat pandemin bra. Siffrorna på överdödlighet bekräftar bara vad vi redan innan var ganska säkra på. Ur ett allsidigt perspektiv så tror jag att Sverige även har klarat pandemin bättre än grannländerna. Tiden får utvisa.
Citera
2021-03-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, det är helt otroligt, det får man säga. Ett tjugotal miljoner doser och miljoner forskningstimmar och tusentals rapporter som i princip inte innehåller några som helst indikationer på blodproppar. Och så dyker det upp en norsk expert som efter ett par dagar påstår sig ha bevis för att detta orsakas av vaccinet. Han redovisar inga vetenskapliga bevis annat än att han påstår sig vara övertygad om att hans teori är korrekt.

Det kan ju i och för sig vara något som är relaterat till personer med den genetik som dominerar den norska populationen, annars blir det svårt att förklara varför 12 miljoner britter som vaccinerats inte haft ett enda bekymmer med detta.

Men jag kan som sagt ha fel.

Du menar att du ej sett statistiken om att 1/35 fick allvarliga biverkningar av Pfizer i UK?
Eller mörkar de det för dig?

Om inte så kan du ju ge oss den ej tillrättalagda statistiken för Astra.
Citera
2021-03-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det upprepas om och om att fler och fler unga läggs in på sjukhus. Det verkar som att gränsen för "ung" är 50, dvs det är inte pensionärer.

I region Jönköping är nu ca 40 % av de som vårdas under 50 år. En gemensam nämnare för dessa är att de är kraftigt överviktiga. 80 % av de som läggs in under 50 år har BMI över 30.

https://sverigesradio.se/artikel/manga-yngre-med-overvikt-allvarligt-sjuka-i-covid-19

SARS-CoV-2 Needs Cholesterol to Invade Cells and Form Mega Cells
https://www.hhmi.org/news/sars-cov-2-needs-cholesterol-to-invade-cells-and-form-mega-cells

Dålig mat = högt Cholesterol värde + övervikt
Citera
2021-03-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
De olika faserna tror jag vi alla i tråden är bekanta med.
Men jag tycker prioriteringarna skall ske inom faserna och de äldsta och sköraste borde få först

Ja, du har sagt det.

Men vad tycker du är viktigast?

1. Att alla de äldre och sköraste i t ex Fas 1 vaccineras först innan vårdpersonal vaccineras.

eller

2. Att även personalen (som är en bettydligt mindre grupp) vaccineras tidigt för att förhindra att smitta kommer in i boenden.

Du verkar närmast manisk i din önskan att ALLA vaccin ska BARA gå till de äldre och sköra först innan någon vårdpersonal får något vaccin trots att detta med största sannolikhet skulle leda till fler döda i gruppen äldre och sköra.

Vad är viktigast för dig? Att äldre vaccineras eller att de skyddas från smitta och stor risk för att avlida?
Citera
2021-03-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Lunds Universitetssjukhus rapporterar in 1 avliden efter vaccination med Astrazeneca vaccinet.

https://www.sydsvenskan.se/2021-03-18/sus-anmaler-dodsfall-efter-vaccination-tidigare-frisk-kvinna

Undras om det är handhavandefel?

http://www.adrreports.eu/de/disclaimer.html

Högerklicka på acceptera och öppna nyflik
Gå till C, skrolla ned till covid, där ser du vaccinerna.
När databasen öppnas. Gå till fliken, längst till höger.
Rullmeny till vänster. Välj biverkning. Se nere till höger, döda, mm.

Kommer du se att det är långt fler anmälningar om dödsfall än pressen skriver om.
Citera
2021-03-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundra
Alla kan hitta infallsvinklar att jämra sig över men det hindrar inte faktum att Sverige har klarat pandemin bra. Siffrorna på överdödlighet bekräftar bara vad vi redan innan var ganska säkra på. Ur ett allsidigt perspektiv så tror jag att Sverige även har klarat pandemin bättre än grannländerna. Tiden får utvisa.

Ett ex;
Sverige +13 000 döda.
Norge +650 döda.

Ganska stor skillnad - hur förklarar du detta om det inte är ett gigantiskt fiasko? Justerat till befolkningsmängden så ligger Norge på ca. +1300, alltså en tiondel, då de är hälften så många medborgare. Hur har Sverige klarat sig bättre än Norge? Det land som torde vara oss närmast i allt det väsentliga? Men som hanterat pandemin ytterst olika, särskilt i början.
Citera
2021-03-19, 18:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
http://www.adrreports.eu/de/disclaimer.html

Högerklicka på acceptera och öppna nyflik
Gå till C, skrolla ned till covid, där ser du vaccinerna.
När databasen öppnas. Gå till fliken, längst till höger.
Rullmeny till vänster. Välj biverkning. Se nere till höger, döda, mm.

Kommer du se att det är långt fler anmälningar om dödsfall än pressen skriver om.

Ja att det är dödsfall tror jag ingen ifrågasätter.
Citera
2021-03-19, 18:17
Medlem
arbetets avatar
Lite funderingar:

Jag tror att vi kommer att få se fler fall av skumma blodproppar framöver. Speciellt bland unga kvinnor. Och inte bara med AZ-vaccinet. Nu när man börjar vaccinera den yngre delen av befolkningen i Europa.

Och därför borde man utreda ev. koppling till p-piller.
Citera
2021-03-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Ett ex;
Sverige +13 000 döda.
Norge +650 döda.

Ganska stor skillnad - hur förklarar du detta om det inte är ett gigantiskt fiasko? Justerat till befolkningsmängden så ligger Norge på ca. +1300, alltså en tiondel, då de är hälften så många medborgare. Hur har Sverige klarat sig bättre än Norge? Det land som torde vara oss närmast i allt det väsentliga? Men som hanterat pandemin ytterst olika, särskilt i början.
13000 av de i allra sämst skick av en befolkning på 10 miljoner.
Vad spelar det för roll?
Skönt för många av dem att äntligen få dö.
Citera
2021-03-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
13000 av de i allra sämst skick av en befolkning på 10 miljoner.
Vad spelar det för roll?
Skönt för många av dem att äntligen få dö.

Kan du gå i god för detta? Har dessutom inget med frågan att göra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in