2021-03-18, 13:50
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, immunsystemet reagerar ju starkare hos unga individer.

Jag tror också på ett stort mörkertal. Man har medvetet tystat ner biverkningssymptom...

Varför denna foliehatt?

Du har känts väldigt balanserad tidigare, men du verkar ha tappat det helt..
Har du blivit rädd?

Du menar alltså att alla länders sjukvård gått ihop för att mörka. Sedan kommer först Danmark och sedan norge och förstör konspirationen?
Citera
2021-03-18, 13:51
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Vad är felaktigt? Man injicerar likadant när man ger andra vaccin.
Det man ska undvika är att injicera alltför nära axeln.

Nålen är kort och tunn, och anpassad för att stickas in i en muskel.

Skulle norrmännen alltså ha sköterskor som inte klarar av att injicera intramuskulärt?
Om ja, då skulle jag vara rädd som patient.

Kan de väl ha, om det är snabbinkallad personal? På äldreboenden t.ex. - där jag har arbetat - har man aldrig anledning att injicera annat än i fettvävnad. Det är små, förfyllda sprutor med bland annat blodförtunnande, insulin och vätskedrivande.
Citera
2021-03-18, 13:53
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Kan de väl ha, om det är snabbinkallad personal? På äldreboenden t.ex. - där jag har arbetat - har man aldrig anledning att injicera annat än i fettvävnad. Det är små, förfyllda sprutor med bland annat blodförtunnande, insulin och vätskedrivande.
Nu skulle jag vilja veta vad du har för källa till att man använder underkvalificerad personal på den norska sidan?

Om du inte har det så är det helt enkelt dina egna tankar, och ska inte sammanblandas med fakta.
Citera
2021-03-18, 13:53
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Varför denna foliehatt?

Du har känts väldigt balanserad tidigare, men du verkar ha tappat det helt..
Har du blivit rädd?

Du menar alltså att alla länders sjukvård gått ihop för att mörka. Sedan kommer först Danmark och sedan norge och förstör konspirationen?

Ja, jag har blivit rädd efter de här biverkningarna, och det faktum att Sverige (läs: Tegnell) inte stoppade vaccinationerna med AZ DIREKT vid första varningstecknet. Tegnell visste om det här (problemet med blodplättarna, koagulationen) redan i fredags. Och att blodproppar förekommer, har han vetat ännu längre.
Citera
2021-03-18, 14:00
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Vad är felaktigt? Man injicerar likadant när man ger andra vaccin.
Det man ska undvika är att injicera alltför nära axeln.

Nålen är kort och tunn, och anpassad för att stickas in i en muskel.

Skulle norrmännen alltså ha sköterskor som inte klarar av att injicera intramuskulärt?
Om ja, då skulle jag vara rädd som patient.
Jag har vaccinerats med AZ och jag kan säga att nålen är inte kort och tunn...
Citera
2021-03-18, 14:01
Medlem
Otroligs avatar
Nya avlidna: 9
Nya fall: 6 476

Fördelning av nya siffror: https://covidstatistik.se/

Senaste torsdagssiffror nya avlidna: 24, 13, 6, 30, 45, 86, 96, 137, 350.
Senaste torsdagssiffror nya fall: 5 302, 4 867, 4 999, 4 958, 4 341, 3 761, 4 087, 4 988, 6 603.
Citera
2021-03-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ja, jag har blivit rädd efter de här biverkningarna, och det faktum att Sverige (läs: Tegnell) inte stoppade vaccinationerna med AZ DIREKT vid första varningstecknet. Tegnell visste om det här (problemet med blodplättarna, koagulationen) redan i fredags. Och att blodproppar förekommer, har han vetat ännu längre.

Hur många fall är det, 33 på 17 miljoner vaccinationer? Är det ett rimligt underlag för att avsluta vaccinationen med det berörda vaccinet?

När man inte följde WHO's rekommendationer i början av pandemin så var man idioter. När man till viss del lyssnade på WHO och inte stoppade vaccineringen gällande AstraZeneca direkt så är man idioter. Märkligt.
Citera
2021-03-18, 14:03
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag har vaccinerats med AZ och jag kan säga att nålen är inte kort och tunn...
Okej, på bilderna av detta ser den ut så.
Kanske nån typ av allmän bild som jag har sett då.

Eller nej, jag har sett rätt. Det är en "klassisk" nål för intramuskulär användning.
0,6 x 25 mm.

Allt beror på hur man ser på injektioner och nålar.
Jag är kanske mer okej med detta.
Senast redigerad av kazangas 2021-03-18 kl. 14:05.
Citera
2021-03-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Edit: känner själv två unga kvinnor som fått astras och båda fick blåmärken på händerna och fötterna. Men ingen av dem sökte vård för det vad jag vet. Det gick över.

Uforklarlige blåmerker er en av bivirkningene som gjør at man umiddelbart skal konsultere lege.
Citera
2021-03-18, 14:06
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Okej, på bilderna av detta ser den ut så.
Kanske nån typ av allmän bild som jag har sett då.
Jag har vaccinerats för influensan de senaste 8 åren och DEN nålen är riktigt kort och tunn. Den känns knappt. Det här var HELT annorlunda, de körde in nålen riktigt djupt..
Citera
2021-03-18, 14:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Her omtales teorien:

https://www.berlingske.dk/nyheder/dansk-professor-forkert-vaccineteknik-kan-udloese-blodpropper

Mycket intressant artikel tack, det nämndes bara i någon mening på vg.no. Det låter trovärdigt då man i det fallet får ut vaccinet överallt i kroppen.
Citera
2021-03-18, 14:07
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag har vaccinerats för influensan de senaste 8 åren och DEN nålen är riktigt kort och tunn. Den känns knappt. Det här var HELT annorlunda, de körde in nålen riktigt djupt..
Se mitt uppdaterade svar.
Jag råkade ta hänsyn till min personliga syn på nålar, och missade att andra kan ogilla nålens dimension.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in