2021-03-19, 13:04
Medlem
RedXs avatar
Jag sitter här och känner mig lite ledsen över att inte Anton och Susanna parades ihop. Jag föreställer mig att hennes reaktion vid köksbordet på midsommarafton hade varit ännu mer spektakulär.
Citera
2021-03-19, 15:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Fy faan vilken otrevlig kvinna Susanna verkar vara!
Tycker synd om Lars faktiskt, han verkar vara en schysst kille.

Johan heter han.

Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Samma sak med Ellinor, hon verkar ha personliga problem - och Anton verkar vara en riktigt schysst kille.

Blandar du även ihop Sofia med Elinor?
Citera
2021-03-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pieces
Ja. Det är ganska talande hur olika vi bedömer kvinnor och män. Betraktar man denna säsong rent objektivt så är ju alla tre män mer eller mindre easy-going, medan samtliga tre kvinnor har någon form av problem eller grav oskönhet. Men de flesta är vana vid att kvinnor får vara lite som dom vill. Pussy pass.

Håller helt med. Män ska ändras för att passa kvinnan. Kvinnan får vara som hon vill.
Citera
2021-03-19, 15:10
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag sitter här och känner mig lite ledsen över att inte Anton och Susanna parades ihop. Jag föreställer mig att hennes reaktion vid köksbordet på midsommarafton hade varit ännu mer spektakulär.

Det hade varit som att skicka Hannibal Lecter på Anton. Önskar du livet ur honom?
Citera
2021-03-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det stämmer nog som ni säger att Sofia råkat ut för ett praktexemplar av bonnighet i Anton.
Hennes slutsats "att alla killar är så" visar på att hon är extremt omedveten om hur en uppdaterad stockholmare vet att det är livsfarligt om han i tv-rutan skulle nämna att han t ex är emot feminism eller att metoo gick för långt.
En offentlig person vet att hans dagar är räknade om han yppar något negativt om feminism då feministerna kommer gå med med blåslampa i häcken på honom för att kunna sätta dit honom för något.

Den där texten var extremt osmaklig dock. Obegripligt att man kan sitta och sjunga med i något sånt.
Lika avskyvärt som gangsterrap.

Men Antons exaltering över att starwars-musik går igång när man trycker på ljusknappen digitalt i hans lägenhet var också väldigt osexig och bonnig. Där tyckte jag väldigt synd om Sofia också. Men det verkade hon inte reagera nämnvärt över.
Jag hade nog gått ut och gråtit över det.

Håller ju helt med! Alltså Star Wars, wtf?!
Citera
2021-03-19, 15:32
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det hade varit som att skicka Hannibal Lecter på Anton. Önskar du livet ur honom?

Nej, men så illa som han hanterade Rosenström-gate så kan han gott få svettas ett tag.
Citera
2021-03-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryffel1691
Håller ju helt med! Alltså Star Wars, wtf?!

Star Wars kan var mycket men specifikt bonnig vet jag inte. Finns bonniga saker också men SciFi- och tekniknörderi är inte en av dem.

Däremot retar jag mig så in i helvete på alla Stockholms-pikar han håller på med. Verkar som att han tror att Stockholmare är väsensskilda från andra svenskar. Så är det verkligen inte (även om vissa Stockholmare tror det också).
Citera
2021-03-19, 15:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Tycker tvärtom. Anton och hans slafsiga kompis var tölpaktiga. Jag har inget emot Björn Rosenström men sammanhanget här var helt fel. Och han skulle inte framhärda med sitt tjafs sådär.

Vi som står på Antons sida här tror jag finner det rätt jävla osympatiskt att ta en fight även om sammanhanget var fel. Har man middag/fest/folk hemma och några sjunger i fem minuter är det inte läge att ställa till en scen om sången. Det finns tio andra sätt att hantera situationen. Men, A & S är båda väldigt unga, Anton har dock min sympati. Lilla näckrosen är för skör även för min empati. Hon är en så sällsynt delikat liten blomma att jag tror hon är den sista av sin sort.

Vi får inte glömma att alla deltagare har en stor eller större extrovert sida, annars skulle de aldrig ställa upp i det här. Att vara extrovert, impulsiv och samtidigt lättkränkt, vilket gäller S och S, blir förstås svårhanterat. Att ligga lågt finns inte på kartan och den inre visdomen är obefintlig.
Citera
2021-03-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vi som står på Antons sida här tror jag finner det rätt jävla osympatiskt att ta en fight även om sammanhanget var fel. Har man middag/fest/folk hemma och några sjunger i fem minuter är det inte läge att ställa till en scen om sången. Det finns tio andra sätt att hantera situationen. Men, A & S är båda väldigt unga, Anton har dock min sympati. Lilla näckrosen är för skör även för min empati. Hon är en så sällsynt delikat liten blomma att jag tror hon är den sista av sin sort.

Vi får inte glömma att alla deltagare har en stor eller större extrovert sida, annars skulle de aldrig ställa upp i det här. Att vara extrovert, impulsiv och samtidigt lättkränkt, vilket gäller S och S, blir förstås svårhanterat. Att ligga lågt finns inte på kartan och den inre visdomen är obefintlig.

Det var Anton som tog fajten. Sofia påpekade ganska försynt att hon inte uppskattade tilltaget att spela studentikos könsrock. Där skulle Anton ha lagt ner men hans ego var uppblåst och hans sociala tentakler avtrubbade av alkoholintaget. Är ju sådär man blir efter lite alkohol. Man får en känsla av oövervinnelighet och så tappar man den sociala kompassen.
Citera
2021-03-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
En koll på Kaviar Kalles instagram ger att han verkar otroligt kändiskåt o även sökt sig till annan tv.
Kan det vara att det är hans motiv med medverkan snarare än att få Ellinors behåring på tungan?
Tro mig. Han han aldrig varit i närheten av Ellilårs...
Citera
2021-03-19, 16:17
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det var Anton som tog fajten. Sofia påpekade ganska försynt att hon inte uppskattade tilltaget att spela studentikos könsrock. Där skulle Anton ha lagt ner men hans ego var uppblåst och hans sociala tentakler avtrubbade av alkoholintaget. Är ju sådär man blir efter lite alkohol. Man får en känsla av oövervinnelighet och så tappar man den sociala kompassen.

Nej. Det är näckrosen som är överkänslig och surar sönder hela kvällen.

Sofias vän säger om Anton: - Vilken snäll och trygg människa. Sofia svarar: Det är det man tror om dem men sen är det ju inte så.

Lilla knoppen tycks inte ha varit med om varken shiet eller skiit. Att hon gråter över detta och blir förstörd en hel kväll är en skam för de medsystrar som verkligen har haft det svårt.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-03-19 kl. 16:22.
Citera
2021-03-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Ja, hon är lika skadad som Susanna, om inte mer. Folk i tråden är ute och cyklar när dom sågar Susanna för hennes vidriga framtoning och samtidigt låter Cp-Sofia vara. Finner man sexuell njutning i att PK-dominera svenska meskillar genom att säga att man tänker döpa deras framtida son till Dragomir, då är man fullkomligt besatt av den politiskt korrekta demonen. Nu har hon som sagt visat sina rätta färger för dom som trodde att hon trots Dragomirgate och annat ändå var vettig...

Haha, det var riktigt bra tajmat. Och visst är hon extremt privilegierad, precis som Susanna. Något förvånande måste jag ändå säga då jag hade väntat mig att hon, pga sin utseendemässiga avvikelse, var ett gammalt mobboffer. Tjejer som blev mobbade i skolan brukar inte växa upp till lättkränkta pk-horor.
Ellinor verkar ju vara en av dom absolut bästa tjejerna som har varit med i programmet. Jag undrar faktiskt om hon kanske var överviktig som barn och blev mobbad för det? Övervikt är den vanligaste orsaken till att tjejer blir mobbade. Tjejer som ser fula ut i ansiktet men inte är överviktiga blir mobbade i mindre utsträckning än överviktiga. Det skulle förklara varför hon verkar så mycket vettigare och kvinnligare än dom andra två i programmet - och tjejer i övrigt. Hon är ju lika privilegierad som Susanna och cp-Sofia ekonomiskt, men det skiljer ljusår mentalt mellan dom. Antagligen var hon överviktig som barn. Tjejer som var överviktiga som barn växer ofta upp till riktigt bra individer.
Ännu en klockren analys! Tackar och bockar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in