2021-03-19, 14:15
Medlem
Upp till 50 k kan jag tänka mig.
Citera
2021-03-19, 14:16
Medlem
Unelads avatar
Röklukt är väldigt svårt att få bort, ommålning samt en ozongenerator kommer hjälpa 90% iallafall.

Det kostar inte mycket om du gör det själv om du har tid och ork, annars går det nog på 15.000-25.000:-+
Citera
2021-03-19, 14:18
Medlem
BigBusinesss avatar
Vänta nu. Nya väggytor ska ingå i hyran med regelbunden periodicitet. Vet inte om det var 7 eller 10 år.

Hur länge har du bott där? Ska du flytta nu?
Citera
2021-03-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unelad
Röklukt är väldigt svårt att få bort, ommålning samt en ozongenerator kommer hjälpa 90% iallafall.

Det kostar inte mycket om du gör det själv om du har tid och ork, annars går det nog på 15.000-25.000:-+

han klarar inte av att göra det. Är själv yrkesman så jag vet vad jag snackar om.

man kan bara lära sig läxan att ska man röka inomhus så ska man själv äga lägenheten eller ge fan i det helt. ingen röker inn0omhus år 2020.. Jösses.
Citera
2021-03-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Vad är det för hyresvärd du har, liten stor?
Kanske dom vill att du ska betala renovering så dom slipper och får en fin lägenhet till nästa hyresgäst.

När jag bodde i hyreslägenhet så var jag medlem i hyresgästföreningen, hör med dom.
willhem, lägenheten är byggd 2018 så det är ganska nytt?
Citera
2021-03-19, 14:21
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Finns det några hyresvärdar som tillåter rökning i lägenheten 2021?

De flesta, dock har de flesta vett att inte röka inomhus.
Citera
2021-03-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Vänta nu. Nya väggytor ska ingå i hyran med regelbunden periodicitet. Vet inte om det var 7 eller 10 år.

Hur länge har du bott där? Ska du flytta nu?

japp men då ingår inte måling tak, snickerier, byte av dörrar, skåpsluckor.

man måste måla allt med en speciell färg.

Det du säger innebär normalt underhåll och det kan innebära att man bara smäller på en ny tapet men inte gör mer än det.
Citera
2021-03-19, 14:23
Medlem
Citat:
Då går du in och betalar medlemskap hos hyresgästföreningen nu på direkten, och ringer dom på måndag.

https://www.hyresgastforeningen.se/
HGF tar sig an ärenden som uppkommer efter påbörjat medlemskap.
Citera
2021-03-19, 14:23
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shooooo64
min hyresvärd upptäckte röklukt i lägenheten och nu säger de att väggarna måste om. Hur mycket kan man debiteras för de? jag har försäkring tror ni de kan hjälpa?

ytan är 68kvm

Hyr en sådan där maskin som tar bort röklukt. Luftrenare. Tror man kan hyra på Cramo
Citera
2021-03-19, 14:24
Medlem
Du säger till din hyresvärd att du inte rökt. Med hans påstående ligger bevisbördan på honom. Fortsätter han tjafsa skriver du till hyresnämnden och begär utredning och beslut hos dem.
Citera
2021-03-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nissebussen
Du säger till din hyresvärd att du inte rökt. Med hans påstående ligger bevisbördan på honom. Fortsätter han tjafsa skriver du till hyresnämnden och begär utredning och beslut hos dem.

Har man rökt så har man och det kan man inte dölja, lite som när småbarn sopar skräp under mattan och tror att ingen fattar det
Citera
2021-03-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Hyr en sådan där maskin som tar bort röklukt. Luftrenare. Tror man kan hyra på Cramo

funkar sällan om man verkligen inte tar tag i problemet.

Själv jobbat med föräkrinsarbeten för branskador, vatten, Nikoton, dödsfall i fem -sex år...

Jag ger det ett nej-. GE FAN I ATT RÖKA INOMHUS !!! inte ens röka under köksfläkt, eller i öppet fönster hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in