2021-03-19, 06:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Dom säger att all PR är bra PR. Tänker på El..ra. Hon verkar inte få många knop gjorda, nu rör hon om i grytan, sen vet man aldrig vad det kan leda till. Skadestånd? Boksläpp om hon får honom dömd? Boksläpp om hon inte får honom dömd?!

Hon kan inte förlora liksom. Det går inte som kvinna.

Nej lite av problemet. Göran naiv som han verkar vara oroar sig ju inte mycket. Han är säker på sin oskuld det här är lugnt. Men även om så och rätten anser det är han ändå körd i det offentliga rummet. Det räckte bara inte med bevis för att fälla honom. Inga mer TV-soffor, fina uppdrag som hedersmedlem, boksläpp med mer för honom.

För henne däremot finns inget att förlora här. Enda skulle vars om hon blir fälld för falsk anmälan. Men hon kan det här och det kommer ju krävas att polis finner både motiv som stödbevisning om att hon ljuger för det. Så boksläpp kanske hur svinet Göran kom umdan med all medverkan i TV-soffor det ger. Förtal kommer det ju heller inte bli då Göran ju själv gjorde det hela offentligt. Han tycker ju också att kvinnor har rätt att påstå offentligt om saker som det här.
Citera
2021-03-19, 07:05
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej lite av problemet. Göran naiv som han verkar vara oroar sig ju inte mycket. Han är säker på sin oskuld det här är lugnt. Men även om så och rätten anser det är han ändå körd i det offentliga rummet. Det räckte bara inte med bevis för att fälla honom. Inga mer TV-soffor, fina uppdrag som hedersmedlem, boksläpp med mer för honom.

För henne däremot finns inget att förlora här. Enda skulle vars om hon blir fälld för falsk anmälan. Men hon kan det här och det kommer ju krävas att polis finner både motiv som stödbevisning om att hon ljuger för det. Så boksläpp kanske hur svinet Göran kom umdan med all medverkan i TV-soffor det ger. Förtal kommer det ju heller inte bli då Göran ju själv gjorde det hela offentligt. Han tycker ju också att kvinnor har rätt att påstå offentligt om saker som det här.

Exakt.. lite som Martin Timell. Folkdomstolen var 1000 ggr så hård som den vanliga domstolen. Nu blev han friad också tillråga. Han blev med alla TV-kontrakt och fick gå med överdragen mössa/munkjacka över huvudet. I princip våldtäktare i allas ögon även om han är friad i domstol. Fett körd precis som Lambertz eller Soran Ismail eller eller...

Kvinnorna går alltid ur det här 100% hela. Dom myser nog med sin muskraft, 7 månader fick juristen sitta häktad. Hennes offer nr 2 eller 3 eller vilken det nu var i ordningen.

Sen tänker jag också på att åklagaren är en ful kärring, hon måtte hata män hon OCKSÅ.

Kanske dags att åtminstone ha manliga åklagare i våldtäktsmål, tror det blir för personligt annars faktiskt för kvinnorna. Tror en man kunde hålla en viss distans och inte hathäkta på en gång.

Lambertz går ur det här utan påföljd, dock blir hans sista år isolerade från allmänheten i någon stuga eller i radhuset.
Citera
2021-03-19, 07:08
Medlem
(FB) Uppsala: känd affärsman i miljonsvindel

Citat:
Ursprungligen postat av stavparkett
Bump, apropå G.L.
Har SalarM fått verifierat från en andra källa avseende en högt uppsatt jurist köpt sig sex på Baldis?
Namn skulle vara på sin plats. Om vi nu ska raka bukhåren, så är tiden NU. Snart är allt glömt...

Stämmer, det är Göran Lambertz.
Citera
2021-03-19, 07:12
Medlem
(FB) Fd länspolismästare Göran Lindberg dömd för grov våldtäkt mm, hovrätt nov. 2010

Citat:
Ursprungligen postat av stavparkett
"Den stora krog som hette Påvel Baldis var känd/ökänd i Uppsala. Det ryktades att små poseringsrum fanns för vissa tjänster. Det påstods att länspolismästaren Göran Lindberg själv var kund, ett rykte som låter troligare i dag än då. Det skvallrades också om att en mycket, mycket högt placerad jurist besökte poseringsrummen."

Kanske detta som intresserar Uppsalapolisen? (Inlägg #30 av SalarMohammad i "miljonsvindel i Uppsala"-tråden).

Göran Lambertz. Exakt det jag sagt i den här tråden. Han var med i gänget runt Göran Lindberg. Trolle skyddade Lambertz och de andra och offrade Göran Lindberg.
Citera
2021-03-19, 07:17
Medlem
Nattjags avatar
Jag har hört att insomnia är enbart uselt, men jag brukade inte tro på det. Förr läste jag böcker om natten, i natt läste jag den här tråden. Inklusive länkar. Det är tur att min läshastighet är hög. Nå.

Vilken jäkla soppa.

Det är flera tankespår som snurrar nu, helt eller delvis sinsemellan motstridiga.

Främst att faktabristen gör situationen lika transparant och lättnavigerad som härdande cement på ett ungefär. Vilket förvisso i detta skede är förväntat. Men det gör att jag är väldigt motvillig att dra slutsatser eller ens gissa högt om vad som hände där i tindrande lampors sken på julnatten.

Sen såklart att mediehanteringen från GLs sida varit briljant, särskilt i ljuset av att han är häktad. Vilket såklart från rättsväsendets sida sett betyder att häktning är korrekt och absolut nödvändig. En GL med fri kommunikation hade torpederat målet så grundligt och metodiskt att rättegång blivit ... svårt.

Samt då att jag kan förstå, absolut, varför kvinnor med ska vi säga brokigt förflutet kan dra sig för att anmäla ens den mest flagranta våldtäkt. Att få sin vandel tvättad i offentligheten på det vis som sker kan inte vara angenämt. Jag vet att jag själv hade hatat det trots att jag levt ett i jämförelse städat liv. Jag har minst ett ex som definitivt inte skulle backa för att lyfta sig själv på min bekostnad om tillfälle bjöds. Det är det nog många som har. Misstänker att det inte blir ett dugg trevligare även om man faktiskt har betett sig illa mot andra. Samt trots att en kvinna inte är lika obeskrivligt rökt som en man efter ett sådant gatlopp.

Slutligen det här med borderline-träsket. Eller vad det nu kan tänkas egentligen skulla namnges som i dessa dagar. Mina erfarenheter är av människor som defacto haft den diagnosen, sådana som troligen verkligen borde ha haft den och sådana som nog befunnit sig i den omfattande gråzonen i diagnosens närhet. Jag har två saker att säga. Den första och viktigaste är att de är individer; de hanterar sina problematiker väldigt olika och bara en delmängd av dem utgör en fara för andra. De flesta verkar mest lida själva.
Den andra? Jag har aldrig haft en relation eller ens en session med någon av dessa. Jag är nämligen varken masochist, helgon eller orkar agera farsa åt vuxna människor.
Citera
2021-03-19, 07:27
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
(FB) Fd länspolismästare Göran Lindberg dömd för grov våldtäkt mm, hovrätt nov. 2010

Göran Lambertz. Exakt det jag sagt i den här tråden. Han var med i gänget runt Göran Lindberg. Trolle skyddade Lambertz och de andra och offrade Göran Lindberg.

Återigen en hypotes:
Om detta skulle stämma så är det inte orimligt att GL bad EA besöka honom för mer än juridisk rådgivning. Evt har de träffats tidigare och även då "diskuterat juridik".
Frågan är om EA kontaktat GL direkt för att faktiskt få hjälp i sitt rättsfall eller om de sammanförts av någon som dels kände till evt "svagheter" hos GL och dels kände till EA:s behov av rådgivning. En sådan person vill säkert ha GL i sitt nätverk.
Sedan kan allt ha gått snett - EA kan ha begärt mer (av någonting) och där har GL satt sig emot - och EA vill hämnas/casha in det hon anser sig ha rätt till.
Det som verkar mest orimligt i hypotesen är att "kontaktpersonen" skulle stöttat EA i anmälan, då skulle alla goda kontakter med GL vara körda.
Citera
2021-03-19, 07:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det här med "juridisk hjälp" behöver inte betyda just det, det kan vara deras kod-språk för att träffas (och ha sex)...
Citera
2021-03-19, 07:37
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det här med "juridisk hjälp" behöver inte betyda just det, det kan vara deras kod-språk för att träffas (och ha sex)...
Möjligt, man skulle då kunna kalla henne för "paragrafryttare"..
Citera
2021-03-19, 07:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Möjligt, man skulle då kunna kalla henne för "paragrafryttare"..

Jag tror att en av anledningarna till att häktningsförhandlingen tog så långt tid var att GL ville visa upp en massa meddelanden dem emellan - hur mycket de träffats under hösten/vintern och vad dom skrivit till varandra.
Citera
2021-03-19, 07:41
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:

Jag tror att en av anledningarna till att häktningsförhandlingen tog så långt tid var att GL ville visa upp en massa meddelanden dem emellan - hur mycket de träffats under hösten/vintern och vad dom skrivit till varandra.
Har en känsla av att GL satt dit sig själv på fyllan med ett sms.
Citera
2021-03-19, 07:43
Medlem
Citat:

Hurdå? Polisen gjorde husrannsakan hos Göran och när han greps tog de hans mobiler och dator.
Citera
2021-03-19, 07:48
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Det som verkar mest orimligt i hypotesen är att "kontaktpersonen" skulle stöttat EA i anmälan, då skulle alla goda kontakter med GL vara körda.

Det luktar konspirationsteori lång väg om de spår tråden är inne på nu. Kom ihåg att de enkla förklaringarna oftast stämmer. Det här är troligen personlig tragik snarare än pizzagate. Det är viktigt.

Det sagt, honungsfällor förekommer i allehanda sammanhang. Sällan, men inte aldrig. Det förefaller mig, återigen, långsökt i detta kontext men vi kan ju prata honungsfällor oavsett.

De är i regel uppsatta för att i första hand kontrollera någon, i andra hand om detta inte visar sig fungera krossa dem eller deras maktbas. GL är definitivt ur spel för tillfället och även på längre sikt har han kraftigt reducerad clout.
Det är också något av en poäng att de sätts upp så att de leder till någon annan man vill diskreditera ifall man gräver i dem. Ibland är denna part dessutom primärmålet.

Så det blir svårt att komma vidare på det spåret, även om det mot förmodan är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in