Citat:
Ursprungligen postat av
naradon11
Hahaha hon lusläser den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
OK. I tråden har det nog kommit fram ett och annat om just två av männen, fast det drunknar förstås i annat. Av det som kommit fram drar jag slutsatsen att hon, förutom att vara rejält stökig själv, dras till män med motsvarande kvaliteter, fast ofta väsentligt äldre än hon själv. Det är väl i sig inget som stärker hennes odds i det här ärendet. Hon, liksom antagligen männen, lämnar ett fult spår efter sig där de drar fram.
Jag antar att du ser det så att hon pga ”instabilitet” hamnar eller försätter sig i situationer där hon blir ett offer för de här männen. Ett liknande resonemang kan man föra i många sammanhang, även när det gäller personer som mördar andra. Om man tycker det är rimligt.
Sedan får vi väl se hur det ligger till här. Vem som är boven och vem som är offret eller om det finns två bovar, eller två offer om man föredrar att se det så.
Jag är med dig i nästan allt du skriver. Men såklart måste både hon och mördare ta ansvar för och konsekvenser av sina handlingar, annars funkar inte samhället.
Det måste dock vara hennes rätt att anmäla en våldtäkt om hon faktiskt uppfattar att hon varit med om en sådan (eventuellt pga riskbeteende till följd av ”instabilitet”.) Sedan är det rättsväsendet som har ansvar för att bedöma om man ska gå vidare eller inte. Men på det här forumet har ansvaret blivit hennes och adjektiven och fördömandet har haglat: ”Lögnerska!” ”Hora!” ”Hon har satt en oskyldig stackare i häkte i sju månader. Fy fan, vilket as!!” Etc...
Som du säkert förstår är det inte falskt tillvitelse jag talar om. Och jag tycker givetvis inte heller att någon ska dömas om bevisningen inte håller. Men i mina ögon är det långt ifrån givet att det är ”omotiverade falskanmälningar” hon ägnat sig åt. Inte när jag ser till antal över tid och hur situationerna har sett ut och dessutom skiljer sig ordentligt åt. (Möjligtvis undantaget GL och den förra anmälan som är tre år gammal.)
Men här finns inte plats för något annat än helgon eller hora, ond eller god, svart eller vitt. Och verkligheten är ju ofta mycket mer komplicerad än då.
Jag vill svara dig för att du är värd det. Men blir lite matt när jag tänker på vilket kaskad av skit som kommer farandes nu. (Och jag menar inte från dig alltså.)