2021-03-18, 21:34
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Den här 71-åriga farbrodern har medgett att han hade sex med MÄ. Frågan är om det skedde med MÄ:s samtycke eller inte.

Ja, förmodligen med samtycke
Citera
2021-03-18, 21:37
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är nog mitt huvudspår. Baserat på känd fakta i målet & egen erfarenhet:
Ja då blev ditt ”huvudspår” solklart! Tryggt också att den/de stöds av ”känd fakta i målet & egen erfarenhet”.
Citera
2021-03-18, 21:39
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ja, förmodligen med samtycke
Han har inte medgett ngt, bara sagt att han inte gjort ngt fel.
Citera
2021-03-18, 21:40
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Han har inte medgett ngt, bara sagt att han inte gjort ngt fel.
Ja, men alla klockor borde ringt
Citera
2021-03-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Att dra ner en 71-årig farbror blir den ultimata hämnden på patriarkatet. Felriktat, men ändå ett slag.

Så är det, de ska dra en stor skalp nu med hjälp av korrupta nämndemän.
Citera
2021-03-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naradon11
Hahaha hon lusläser den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
OK. I tråden har det nog kommit fram ett och annat om just två av männen, fast det drunknar förstås i annat. Av det som kommit fram drar jag slutsatsen att hon, förutom att vara rejält stökig själv, dras till män med motsvarande kvaliteter, fast ofta väsentligt äldre än hon själv. Det är väl i sig inget som stärker hennes odds i det här ärendet. Hon, liksom antagligen männen, lämnar ett fult spår efter sig där de drar fram.

Jag antar att du ser det så att hon pga ”instabilitet” hamnar eller försätter sig i situationer där hon blir ett offer för de här männen. Ett liknande resonemang kan man föra i många sammanhang, även när det gäller personer som mördar andra. Om man tycker det är rimligt.

Sedan får vi väl se hur det ligger till här. Vem som är boven och vem som är offret eller om det finns två bovar, eller två offer om man föredrar att se det så.

Jag är med dig i nästan allt du skriver. Men såklart måste både hon och mördare ta ansvar för och konsekvenser av sina handlingar, annars funkar inte samhället.

Det måste dock vara hennes rätt att anmäla en våldtäkt om hon faktiskt uppfattar att hon varit med om en sådan (eventuellt pga riskbeteende till följd av ”instabilitet”.) Sedan är det rättsväsendet som har ansvar för att bedöma om man ska gå vidare eller inte. Men på det här forumet har ansvaret blivit hennes och adjektiven och fördömandet har haglat: ”Lögnerska!” ”Hora!” ”Hon har satt en oskyldig stackare i häkte i sju månader. Fy fan, vilket as!!” Etc...

Som du säkert förstår är det inte falskt tillvitelse jag talar om. Och jag tycker givetvis inte heller att någon ska dömas om bevisningen inte håller. Men i mina ögon är det långt ifrån givet att det är ”omotiverade falskanmälningar” hon ägnat sig åt. Inte när jag ser till antal över tid och hur situationerna har sett ut och dessutom skiljer sig ordentligt åt. (Möjligtvis undantaget GL och den förra anmälan som är tre år gammal.)
Men här finns inte plats för något annat än helgon eller hora, ond eller god, svart eller vitt. Och verkligheten är ju ofta mycket mer komplicerad än då.

Jag vill svara dig för att du är värd det. Men blir lite matt när jag tänker på vilket kaskad av skit som kommer farandes nu. (Och jag menar inte från dig alltså.)
Citera
2021-03-18, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är nog mitt huvudspår. Baserat på känd fakta i målet & egen erfarenhet:
Tack! Mycket bra uppdatering, särskilt för nykomna.

Ja han kanske ska vara glad att han lever! Finns mycket crazy bitches! Eller som vi normalt brukar kalla dem: kvinnor.
Citera
2021-03-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Verkar som om du gör ditt bästa för att missförstå mig.

Nej då.

Du har uttryckt två tankar som är oförenliga:
– Att Göran Lambertz juridiska kunskaper har betydelse för frågan om uppsåt/insikt.
- Att du med uppsåt/insikt avser gärningen och ej sådant som är rättsligt.

Dina förklaring till varför dessa ståndpunkter skulle vara förenliga har inte varit möjliga att förstå. Jag har därför utgått från att du inte har någon förklaring och att du alltså tänker fel.

Om du vill kan du göra ett nytt försök. Känner du dig ändå tveksam eller att jag skulle vara orättvis mot dig föreslår jag att vi slutar här.
Citera
2021-03-18, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Nej då.

Du har uttryckt två tankar som är oförenliga:
– Att Göran Lambertz juridiska kunskaper har betydelse för frågan om uppsåt/insikt.
- Att du med uppsåt/insikt avser gärningen och ej sådant som är rättsligt.

Dina förklaring till varför dessa ståndpunkter skulle vara förenliga har inte varit möjliga att förstå. Jag har därför utgått från att du inte har någon förklaring och att du alltså tänker fel.

Om du vill kan du göra ett nytt försök. Känner du dig ändå tveksam eller att jag skulle vara orättvis mot dig föreslår jag att vi slutar här.

Vi kan börja med denna frågeställningen då du prompt säger emot mig.

Anser du att GL med sin gedigna erfarehet inom området sexualbrott bör ha koll på var gränserna (beroende på omständighet) numera går för våldtäkt ?
Citera
2021-03-18, 22:05
Medlem
EA är back on facebok
Citera
2021-03-18, 22:06
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTJ8w7
Verkar som att hon kikat i tråden och sett att bloggen varit uppe . :-)

Ojojoj, snacka om att den bloggen ger Gurras advokat godbitar att slänga in i processen. Lelle kommer att kallas som vittne! Tror inte att tösen tycker att detta är så roligt längre. Jobbigt för åklagaren att ha en kaninkock som MÄ...
Citera
2021-03-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vi kan börja med denna frågeställningen då du prompt säger emot mig.

Anser du att GL med sin gedigna erfarehet inom området sexualbrott bör ha koll på var gränserna (beroende på omständighet) numera går för våldtäkt ?

Man måste nog utgå från att han har mycket bättre koll än genomsnittet i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in