2021-03-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Är du sarkastisk eller dum i huvudet? Sofia betedde sig helt rationellt.

Rationellt att gråta och sabba kvällen? Man kan tycka vad man vill om Björn Rosenström men att börja gråta för att ens kille tycker låtarna är roliga är allt annat än rationellt. Och när tar det slut? Vad förbjuds Anton tycka om i framtiden?
Citera
2021-03-18, 19:30
Medlem
Okej, Susanna är rätt jobbig, men bara en enkel fråga, hade ni droppat 'mongo' som skämt på första dejten? Är det verkligen något man gör i ett nytt socialt sammanhang? För det är fan efterblivet beteende.
Citera
2021-03-18, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Rationellt att gråta och sabba kvällen? Man kan tycka vad man vill om Björn Rosenström men att börja gråta för att ens kille tycker låtarna är roliga är allt annat än rationellt. Och när tar det slut? Vad förbjuds Anton tycka om i framtiden?

Håller helt med. Anton delar med sig av sådant som tillhör hans uppväxt med sina vänner. Det hon säger om att alla killar är likadana skulle kunna vara djupt kränkande för honom om man tänker efter. Han är ju snäll, smart och söker samförstånd. Sofia är vilseledd av propaganda om män. Hon borde slappna av och försöka ha lite roligt när hon nu får möjligheten att träffa kompisar till Anton.
Citera
2021-03-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Håller helt med. Anton delar med sig av sådant som tillhör hans uppväxt med sina vänner. Det hon säger om att alla killar är likadana skulle kunna vara djupt kränkande för honom om man tänker efter. Han är ju snäll, smart och söker samförstånd. Sofia är vilseledd av propaganda om män. Hon borde slappna av och försöka ha lite roligt när hon nu får möjligheten att träffa kompisar till Anton.

Okej, Sofia är rätt jobbig, men bara en enkel fråga, hade ni droppat 'våldtäkt' som skämt på första dejten? Är det verkligen något man gör i ett nytt socialt sammanhang? För det är fan efterblivet beteende.
Citera
2021-03-18, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Okej, Sofia är rätt jobbig, men bara en enkel fråga, hade ni droppat 'våldtäkt' som skämt på första dejten? Är det verkligen något man gör i ett nytt socialt sammanhang? För det är fan efterblivet beteende.

Det är möjligt att Anton kunde ha tänkt sig för lite, eftersom han troligen redan har märkt att Sofia är känslig. Under studietiden hade jag hade ett antal tjejkompisar som brukade ställa sig upp på stora fester för att sjunga lika grova sångtexter inför skratt och jubel. Det beror inte bara på vilket kön eller genus man har om man skrattar åt sånt där. Samtidigt har väl Sofia rätt i att det inte är sunt att barn får höra den där typen av sånger.
Citera
2021-03-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66

Det är ju hon som säger att de bara borde släppa det (tom tar telefonen ur handen på honom) medan Anton pushar och kan inte hålla sig för skratt när han läser våldtäkt? I mina ögon är det Sofia som är rationell medan Anton beter sig som 14 igen och tycker det är kul att "reta upp tjejerna" förväntade mig nästan att han skulle fråga om hon "hade mens eller"
Han är så jäkla omogen.. men jag hade också vänt i dörren efter hans Star wars-uppvisning
Citera
2021-03-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Sofia reagerade förstås adekvat på låttexten och hade rationella argument att backa upp med. Anton och hans polare har aldrig fått sin jargong kritiserad förut och Anton har trott att den töntiga texten och att skratta åt den understryker hans underfundiga nördpersonlighet. Han är övertygad om att han är en mycket snäll och god person med lättsam klyftig humor. Han är inte alls van att bli ifrågasatt och har förväntningen att Sofia ska ta hela honom som den perfekta mannen han tycker att han redan är. När hon inte agerar som han förväntat sig och fogar sig, tappar han fotfästet.

Antons fel var inte i första hand den omogna grabbjargongen utan att han vägrade acceptera att Sofia tog illa vid sig och behövde smälta uppkevelsen innan hon kunde prata om den. När han reste sig i vredesmod visade han på stor omognad och brist på empati.

Jag tror de kan bygga något på övriga gemensamma kvaliteter men bara om Sofia har tålamod med Antons barnsliga hållning och om han vågar ta tillfälle till självreflektion, med hennes hjälp.
Jag håller med!

Låten/låtarna var fan vidriga. Vem fan vill ens kunna och sjunga med i en överjävlig text. Där sjönk idioterna Anton och hans vän.
Citera
2021-03-18, 21:08
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Men kära lilla prinsessan på ärten... nu har vi gått vilse.
Jag hade hoppats på ett NMR-möte men det här är en mycket känslig liten knopp, och hon blir samtidigt en sedvanlig sexistisk prinsessa och en partydödare.

Så 1-0 till Anton för hans normala person. Sofia kan återkomma till programmet när hon är vuxen.

Klart pinsamt beteende, men att just Rosenström blev kilen som drev dem isär va nog en slump. Problemet, tror jag, är att Sofia blev så såld på Alingsås, att allt blev lite skrämmande; hon insåg situationens allvar, att hon måste lämna hem och vänner. Och så några snaps på det.

Förmodligen förstod hon inte ens själv vad som hände, vilket skulle förklara olusten att ta debatten när Anton sen erbjöd den. Men de är båda unga och impulsiva så kört är det nog inte, utan detta kommer lösa sig med lite sömn och varsin taco i solen.
Citera
2021-03-18, 21:11
Medlem
Uvins avatar
Redan konstaterats i tråden, men alltså, Anton, hur jävla osmidig får man vara? Okej att han stod på sig i början för sin musiksmak, och inte la sig platt direkt, det kan till och med ses som positivt. Men när låttexten har diskuterats ett varv, och hela jävla rummet, inklusive kompisen, vill gå vidare till något annat för att försöka rädda situationen (38:30), då framhärdar han! "Nej, vi kör! Det är bra diskussion!" Öh, nej, det är motsatsen. Helt sanslöst. Är han helt omogen och emapatistörd? Är det spriten? Förlåt, behövde bara reagera av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Bög sexologen har runda stora glasögon, med vanligt fönsterglas i.
Det är inte fönsterglas. Se vid 21:40 i avsnitt 5, på hans öra genom glasögat.
Citera
2021-03-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulReedSmith
Ändrat mig ang. Kalles Kaviar. Gillar honom nu. Så less på allt ältande om trauman och att konstant vara sårad. Dom har tittat på TV och Instagram där kändisar och influencers pratar om "hur mkt ska jag orka med, hur många svek ska jag klara av, hur ska jag kunna vara strak etc" och gråta ut i paret Strömstedts knän. Posera med alla mina känslor i TV efter 3 dagar som gifta? Patetiskt. Uppfriskande att se att Kalles Kaviar istället är en jävla soldat. Blir inget gjort om man som Ellinor ska älta och dissikera varje känsla hon får med en vilt främmande människa!

Bra att han åker iväg själv med. Om man är seriös med giftemålet och ämnar att leva tillsammans så finns det gott om tid att göra saker tillsammans. Ellinor verkar lika känslig som en babyfontanell. Borde lätt kunna hitta någon "kändis" på sociala medier som lever sitt liv som ett öppet sår, så kan de tillsammans älta tills de blir gamla.
Jag håller med dig här.

Tre dagar som gifta och Ellinor vill prata om död och trauman. Uff vilken draining/energi uttömmande person.

Spring Kaviar, spring. Livet är för kort att älta trauman och elände mest hela tiden och gråta sig igenom livet.
Senast redigerad av Martlet 2021-03-18 kl. 21:24.
Citera
2021-03-18, 21:17
Medlem
RedXs avatar
Ok, senaste avsnittet:

Johan/Susanna:
Liten upprättelse för Susanna som verkar ha kommit till insikt med sitt beteende. Om hon kan hålla fast vid sitt nya jag är jag beredd att ge henne en ny chans också. Jag är iofs inte Grävis, så det spelar kanske mindre roll i praktiken. Han verkar för övrigt jävligt skön.

Lars/Ellinor
Det här kommer aldrig att funka. Synd, då Ellinor lätt är en av de två-tre bästa kvinnliga kapen i programmets historia. Men han är inte där.

Anton/Sofia
Hmm... jag vet inte hur det här ska gå. Här har man efterlyst att de skulle släppa tacospåret, men traditionellt svenskt midsommarfirande gick ju sådär. Å ena sidan var det lite löjligt av henne att störa sig på den där skitlåten de lyssnade på. Å andra sidan visade han prov på obefintlig social kompetens när han pressade på som han gjorde trots att hon var uppenbart obekväm. Björn Rosenström kanske inte ska vara ”The hill to die on” när du börjar närma dig 30? Jag lutar allt som allt ganska starkt åt att han gjorde bort sig mer än henne här.
Senast redigerad av RedX 2021-03-18 kl. 21:29.
Citera
2021-03-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Ok, senaste avsnittet:

Johan/Susanna:
Liten upprättelse för Susanna som verkar ha kommit till insikt med sitt beteende. Om hon kan hålla fast vid sitt nya jag är jag beredd att ge henne en ny chans också. Jag är iofs inte Grävis, så det spelar kanske mindre roll i praktiken. Han verkar för övrigt jävligt skön.

Lars/Ellinor
Det här kommer aldrig att funka. Synd, då Ellinor lätt är en av de två-tre bästa kvinnliga kapen i programmets historia. Men han är inte där.

Anton/Sofia
Hmm... jag vet inte hur det här ska gå. Å ena sidan var det lite löjligt av henne att störa sig på den där skitlåten de lyssnade på. Å andra sidan visade han prov på obefintlig social kompetens när han pressade på som han gjorde trots att hon var uppenbart obekväm. Björn Rosenström kanske inte ska vara ”The hill to die on” när du börjar närma dig 30? Jag lutar allt som allt ganska starkt åt att han gjorde bort sig mer än henne här.
Det var produktionen som sa åt Susanna att ändra sitt beteende, de förstod att hon mobbade honom och att de då hade varit tvungna att avbryta deras medverkan så de tog ett allvarligt snack med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in