2021-03-18, 19:42
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Fast, i det här fallet måste du väl ändå tillstå att det är HON som har utnyttjat honom (GL)?

Det är ju självklart att det ligger till så stackars GL gick direkt i honungsfällan.
Citera
2021-03-18, 19:43
Medlem
Kan de va metoo kristus går sitt golgata dvs göran å e.a går med skadestånd därifrån.
Citera
2021-03-18, 19:44
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Men här har ju kvinnan ljugit och manipulerat kring små detaljer, vilket framgår om du läser domen mot U.H. Det handlar om tidsaspekter, påståenden om drogning och manipulerade ljudfiler. Minns man inte alla detaljer så är det alltid bäst att man då säger att man inte vet, man ska aldrig ljuga i en rättsprocess, oavsett om man i grunden har rätt eller om det är små detaljer man ljuger om.

GL och UH är bägge jurister, dom vet exakt hur man ska göra i en sådan här situation. En naiv och okunnig person som blir anklagad för våldtäkt kan mycket väl instinktivt säga att man inte haft sex överhuvudtaget, för att svära sig helt fria och hävda sin oskuld. UH och GL vet dock själva att man ska vara korrekt, kortfattat och sanningsenlig. UH bekräftade uppgifterna om att de hade sex men att båda var med på det.

Det är inte våldtäkt att ha sex på fyllan och ångra sig dagen därpå.

Slutligen, håll dina substanslösa personpåhopp ifrån denna tråd, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du spekulerar hej vilt och försöker sammanblanda det aktuella fallet med ett tidigare fall. Substanslöst var ordet, ja.

Finns det några verkliga bevis i detta fall? Eller är målsägandens påståenden det enda "beviset"?

Ifall hela bevisningen bygger på att målsäganden utsaga anses vara trovärdig, så är det i högsta grad relevant att diskutera målsägandens trovärdighet. Ifall målsäganden har ljugit tidigare, så kan målsäganden knappast anses vara trovärdig.

Ifall det däremot finns äkta bevis på att ett brott har begåtts, så blir det mindre intressant att fundera på målsägandens trovärdighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Borde vara så men är inte så i det svenska rättsväsendet, det kan väl inte mer tydligt än i detta fall då en kvinna kan anmäla man efter man för våldtäkt och manipulera bevis utan att hon åker in.
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Hela 2000talet har detta ggn på ggn varit uppe och jag tror (vill tro) på förändring. Jag skulle gissa på 20 år till innan något händer och då tyvärr på bekostad av de som verkligen har drabbats av en riktig våldtäkt. Dom kommer inte kunna döma Män bara på ord och sperma längre då detta utnyttjats för länge av kvinnor som sökt uppmärksamhet.
Fråga vem som i häkten eller Tingsrätt om detta är ett problem i samhället och jag tror ni får ett 100% JA.

Det är helt absurt att målsägandens trovärdighet ska anses utgöra bevisning i brottsmål. Feminismen har haft skadlig påverkan på rättsväsendet.

All feministisk lagstiftning behöver avskaffas, och ersättas av lagstiftning som bygger på jämställdhet mellan könen.
Citera
2021-03-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Ja ingen aning men det verkar vara något lurt med det hela.
Men tiden ger oss svar eller någorlunda svar. Hela sanningen får allmogen ej veta!

Vi fick inga klockrena svar när Geijeraffären blåste som värst, Det dröjde ett tag.
Vi får se om media vågar röra om i grytan!
`

De flesta männen verkar ju vara socialdemokrater så det är väl troligt att tänka sig att Stefan Löven, likt Palme, kommer att sätta igång ett mörkläggningsarbete. Möjligen kan de låta offra GL.
Citera
2021-03-18, 19:46
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Hade jag varit i GL:s kläder skulle jag utan prut stolt erkänna att jag knullat bruden och att hon var med på det.

Det är väl ungefär det han har sagt.
Citera
2021-03-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Jag tänker inte ”slänga fler kvinnor till hyenorna” här.
Det råder ju ingen tvekan om att den nu omtalade kvinnan är allt annat än stabil. Men sett till vad som dessutom slås fast och läggs på henne är jag noll beredd att bidra till att fler blir behandlade så.

OK. I tråden har det nog kommit fram ett och annat om just två av männen, fast det drunknar förstås i annat. Av det som kommit fram drar jag slutsatsen att hon, förutom att vara rejält stökig själv, dras till män med motsvarande kvaliteter, fast ofta väsentligt äldre än hon själv. Det är väl i sig inget som stärker hennes odds i det här ärendet. Hon, liksom antagligen männen, lämnar ett fult spår efter sig där de drar fram.

Jag antar att du ser det så att hon pga ”instabilitet” hamnar eller försätter sig i situationer där hon blir ett offer för de här männen. Ett liknande resonemang kan man föra i många sammanhang, även när det gäller personer som mördar andra. Om man tycker det är rimligt.

Sedan får vi väl se hur det ligger till här. Vem som är boven och vem som är offret eller om det finns två bovar, eller två offer om man föredrar att se det så.
Citera
2021-03-18, 19:48
Medlem
Gillar inte lambertz, men min magkänsla sa mig att något stämmer inte och grisen lambertz är oskyldig.Rätt ska vara rätt även för svin.
Citera
Medlem
Ksenia74s avatar
Den här Marianne vem är det? Bordellmamma?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Folk våldtar inte för den sexuella njutningens skull dom våldtar för att utöva makt och kränka sina offer. Så var det slutdiskuterat om den saken .

Det är möjligt du har rätt när det gäller överfallsvåldtäkter men knappast alla samtyckesvåldtäkter, då är det nog vanligare att det råder olika uppfattningar om samtycke fanns eller inte.
Citera
2021-03-18, 19:49
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Alla här i tråden, inklusive du, borde läsa den här tråden också, för att få svar, bl.a. på den frågan!
(FB) Stor polisutredning på Östermalm med flera kända personer
Citera
2021-03-18, 19:50
Medlem
Tror ni att GLs sexköp kommer utredas närmre eller kommer det att lämnas därhän i och med att de enbart utreder detta konkreta fallet (i.a.f. av vad som framgått hittills).
Senast redigerad av ENTJ8w7 2021-03-18 kl. 19:54.
Citera
2021-03-18, 19:51
Medlem
Citat:

Av vad som framkommit i tråden verkar hon vara en östermalmskvinna, som själv knullat sig till östermalm, och som ingår i kvinnoklubben 1.6 miljonersklubben. Enl uppgifter i tråden bedriver hon dessutom någon typ av bordellnätverk där hon förser välbeställda män med unga kaffeflickor. Vidare ska hon tydligen ha söner som är djupt kriminella, varav den ena nyligen dömts till fängelse för kidnappning, narkotikabrott mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in