2021-03-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Svar ja. Han bör ha ganska bra koll på den gråzonen det hela handlar om.

Denna rättsliga gråzon är i vart fall inte relevant för uppsåtsfrågan eftersom man, som jag har angett, inte tillmäter den rättsliga kvalificeringen av visst handlande någon betydelse och detta vare sig kvalificeringen är klar, utgör en gråzon eller något annat.
Citera
2021-03-18, 17:07
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Det är onekligen spännande uppgifter!
Ser fram emot fler inlägg av dig i tråden.

Vad tror du, förresten, om det här eventuella stickspåret, är det något att fästa sig vid?
(FB) Göran Lambertz anhållen, misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11)

Det finns ju ett gemensamt spår här.

Hennes exmake är "flickfotograf".
PA som hon anmälde för våldtäkt hade en snuskfotostudio i ett garage.
De bisarra fan-videorna (där kvinnor/flickor poserar som ser ut som, som minst, "glamourmodeller") har gjorts av en man vars kumpan är fotograf, oklart flick- eller övrig.
Undrar om det finns ett nätverk av snuskgubbar som utnyttjar psykiskt trasiga, snygga flickor med "modelldrömmar" någonstans här.
Om misstankarna om prostitution stämmer så förklarar det också varför Lambertz var så frikostig mot sin kollega. Makthavarna kliar varandras ryggar. Är vi på väg mot en ny Geijer-affär?
Citera
2021-03-18, 17:07
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Här framkommer det en hel del skvaller om den aktuella målsägande.
https://stoppapressarna.se/svenskt/allt-om-lambertz-kvinnan-som-anmalde-valdtakten

Kalmar Tingsrätt då som har tvisterna.

Allt detta gäller exmannen, som är fotograf, inte musikern (som hon ska ha varit tillsammans med en kortare tid).
Citera
2021-03-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Exets, bloggaren, fotografens blogg idag 16:16

https://www.bildtagg.se/bild/soxv5of5yqzlqpvd8hc0troi

Finns det någon direkt källa som verifierat detta?
Citera
2021-03-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Hennes trovärdighet ,blir med hennes historia, låg vill jag påstå.
Det som spökar för mig är att detta händer på julafton frågan är om inte GL har köpt en tjänst av denna donna.(trots corona)
Han kommer bestrida köp av tjänst och då står ord mot ord.

Skulle ju kunna vara så att GL förstod att hon skulle få låg trovärdighet om hon anmälde och delvis därför vågade ta chansen.
Ja menar, tjejen kan ju faktiskt bli utsatt för en våldtäkt oavsett tidigare historik.
Citera
2021-03-18, 17:09
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Vi vet väl alla att det handlar om hur ”skuldfrågan” bedöms?!

Frågan är väl kanske om en kåt 71-åring ska i finkan.... eller en möjligtvis sjuk person ska ges vård.

Ett miniatyrsamhälle
Citera
2021-03-18, 17:10
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Godmorgon vänner, festligt att ni efter 4 dagar kommit fram till det jag skrev om henne i mina första inlägg i tråden. Hon är en prostituerad.
Att hon är prostituerad skulle förklara varför hon spelar in sina möten.

Vad jag inte förstår är varför hon inte talar om för polisen att hon fått betalt för sina träffar när hon råkar ut för olycksfall i arbetet. En våldtagen prostituerad har väl högre trovärdighet än en tjej som anmäler sitt one-night-stand när det handlar om våldtäktsanklagelser. Det finns ju till och med folk som hävdar att sexköp är våldtäkt (de är ju dock svagsinta).
Citera
2021-03-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Exets, bloggaren, fotografens blogg idag 16:16

https://www.bildtagg.se/bild/soxv5of5yqzlqpvd8hc0troi

Det vore väl bäst att hon låstes in för slutens psykiatrisk vård under överskådlig framtid. Hon är ju uppenbart inte frisk någonstans och en fara för allmänheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Finns det någon direkt källa som verifierat detta?
Exakt vad vill du ha verifierat? All info finns i tråden btw.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Han verkar vara naiv kollar man inte upp sk studenter innan man blir mentor? är det bara jag som har ett säkerhetstänk!
GL är en aspie & dessutom en boomer som tror att den som har sanningen på sin sida klarar sig i alla väder.
Citera
2021-03-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Allt detta gäller exmannen, som är fotograf, inte musikern (som hon ska ha varit tillsammans med en kortare tid).

Det står dock om musikern i artikeln. Dessutom bör den väl läsas eller? Säkert inlagd tidigare men den tåls att läsas igen för nya läsare och nya postare.
Citera
2021-03-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Godmorgon vänner, festligt att ni efter 4 dagar kommit fram till det jag skrev om henne i mina första inlägg i tråden. Hon är en prostituerad.

Då hade hon väl inte behövt bli försörjd av sin make som han skriver om. Och han anser att skadestånd från män inte är ett yrke. Så det finns ännu inget underlag på något om prostitution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in