2021-03-18, 14:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var väl snarare LW som hade koll på henne. När hon var hemma, när Sillen sov över o.s.v.
HD flyttar nära den hon hatar, anser är psykiskt sjuk, labil och läskig.

Hon sitter som ett fyrtorn mellan SD och LW och är den som ältar vart SD befinner sig ända fram till mordet i stort sett.

3 nov raggar hon upp JS bakom ryggen på SD och dravlar tårdrypande om brist på tillit.

19 feb lämnar hon in skilsmässa.

5 april jublar hon att drömresan med SD ska bli av.

6-7 april startar hon cachekrig med LW.

28 april ljuger hon för SD att JS bara är en vän.

30 april sitter hon och ältar om SD är hos LW.

8 maj kräver hon att SD ska bestämma hur deras relation ska utvecklas.

Har du nån bra ICD kod att föreslå?
Citera
2021-03-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
150/556.

”JS meddelas att hans telefon tas i beslag, han uppger att han haft det på känn då annan teknisk utrustning tagits i beslag i ärendet. JS har inte manipulerat någon kommunikation som han och HD haft. JS är mycket kunnig inom telefoni och elektronik med anledning av sitt arbete. JS telefon kraschade förra sommaren, den som är i beslag började han använda sommaren -18, den gamla finns förhoppningsvis i hans bostad. JS har ett viberkon i telefonen som ska vara tillgängligt.”

Den ”finns förhoppningsvis i hans bostad”. Togs den i beslag, nån som vet?
”Viberkonto i telefonen som ska vara tillgängligt”.

Måtte polisen nu ha kikat på Viberkontot/mobilen.

Har polisen eller HD själv bekräftat vilka meddelanden som är raderade?
På nåt sätt så måste det ju ha uppmärksammats. Alltså en ”lucka” de dagarna som avviker. Såg också i protokoll att de försökt återskapa Viber utan resultat.

Så om inte JS ”manipulerat” som han menar så hur långt har polisen gått för att reda ut dessa meddelanden som är borta?

Mobilen i beslag eller ej?
Ska läsa hans kompletterande förhör.

Vad tror du är anledningen till att någon gått in o kollat i Lenas konton? Vem och varför?
Citera
2021-03-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Är redan avslöjat. Surf mha det hemliga saabstefanspam-kontot.

https://www.bildtagg.se/bild/182kpcidgn629q2w9e0j4bo

Var mitt egna ev porrsurfande.

Hade varit intressant se JG jänkarens porr surfande. Är det mest dubvelmoraliska folket dessa jänkare.

Undrar hur JG de facto klarar av leva med detta?
Citera
2021-03-18, 14:52
Bannlyst
Har precis varit i kontakt med Hovrätten och det har inte inkommit nåt nytt material.
Det har endast skickats ut kallelser.

Aktbilaga 48 - 55 är som sagt bara kallelser.

Det börjar sannerligen dra ihop sig.... Den 7 April smäller det.

Bara 20 dagar kvar... Tick Tack Tick Tack Tick Tack...
Citera
2021-03-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nej det är inte den personen. Personen på motorvägen kallas för "påsmannen" och det var som jag kommer ihåg det ett par timmar efter mordet.

Är extremt nyfiken på vad som fanns i "påsmannens" påse. 2 timmar efter mordet.
Citera
2021-03-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Har precis varit i kontakt med Hovrätten och det har inte inkommit nåt nytt material.
Det har endast skickats ut kallelser.

Aktbilaga 48 - 55 är som sagt bara kallelser.

Det börjar sannerligen dra ihop sig.... Den 7 April smäller det.

Bara 20 dagar kvar... Tick Tack Tick Tack Tick Tack...

Vilka har kallats som vittnen, vet du det?
Citera
2021-03-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Går man på motorvägen mitt i natta kan jag tänka mig att påsen innehåller några öl eller en flaska av okänt slag.

Tillägg:

Polisen var inte på "G" denna natt så ingen vet med säkerhet.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-03-18 kl. 15:19.
Citera
2021-03-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Förmodligen inget av värde för detta fall. En fylltratt/pundare/festprisse så kan vara allt från burköl till kalsonger och tandborste.

Både pås och huvmannen är orelevant i fallet.

Om någon av dessa två är relevant är det huv personen.

Håller med analysen om HD, smokie gör det inte men det förvånar inte lite som varje gång hon nämner sin Make så har de varit ihop längre tid, flytta 60 meter från LW. Kan inte vara mycket som är rent mjöl med den flytten. Sedan utnyttjar hon sillen för att på tillbaka till SD. Ja psykofarmaka och låg empati blir en bra mix.
Citera
2021-03-18, 15:20
Medlem
Är det någon i tråden som vet VARFÖR pelletsbranden skedde? Eldades det något olämpligt där?

Har idag lyssnat på förhör med dem som var med och städade huset, men orsaken till branden har inte framkommit. De som städade verkar inte ha fått frågan av förhörsledare eller åklagare.
Citera
2021-03-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Går man på motorvägen mitt i natta kan jag tänka mig att påsen innehåller några öl eller en flaska av okänt slag.

Kan iofs vara palmevapnet, vi vet inte.

Delar din analys, sedan är det lustigt att när något intressant kommer fram i tråden kryper påsmannen, huvmannen och nu sist en polack med en fetish för trosor fram. Detta av individer som köper sd och hd rakt av. Oskyldiga offer, lobotomerade individer eller?
Citera
2021-03-18, 15:30
Medlem
Citat:
En samling trosor, sprit och amfetamin kanske?

Knappast troligt. Om det är kopplat till fallet är det SD som går med mordvapnet eller HD.

För vi vet vilken som slog de sjutton slagen, SD den otrogne mannen som har en otrogen fru .
Citera
2021-03-18, 15:33
Medlem
Citat:
Inte om det är en polsk hantverkare som använder både sprit och amfetamin. Han kan ha snokat runt utanför LW en timme före mordet. Efter mordet kan han ha letat efter fler trosor, tagit amfetamin och druckit lite innan han drog vidare längs motorvägen. Jag hoppas polisen kollar alla hans trosor efter DNA efter LW.

Tror du verkligen på detta? Seriöst? Så han ska ha yrat runt i timmar, ingen har sett honom. Han finns inte i masttömningar? Inget DNA på brottsplatsen? LW trosor var ju kvar på henne, om han nu är trosfetish bör han ju dött av glädje, nu är det ju bara SD som sprutat sperma på brottsplatsen inte polacken.

Så i din fantasi har detta bäring, imponerande i dess ynkedom.

Var vänlig citera aldrig mig igen med sånt dravel att inte ens HD eller KG skulle tro SD om, han berättade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in