• 1
  • 2
2021-03-18, 09:18
Medlem
zebra121s avatar
Min Huawei P20 Lite har tyvärr gått sönder och jag behöver ordna med en ny mobil. Det jag söker är en liknande mobil i Huawei-familjen som kommer så nära som möjligt.

Har någon här något tips? P30 Lite är lite större men det bör finnas någon annan? Då tänker jag på storlek, gränssnitt, funktion och prestanda.
Citera
2021-03-18, 09:25
Avstängd
P20 Lite har ju inte mycket att komma med, så en jämförelse är svår.

Jag skulle satsa på en Moto X4.
Citera
2021-03-18, 09:54
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
P20 Lite har ju inte mycket att komma med, så en jämförelse är svår.

Jag skulle satsa på en Moto X4.

Jaså, varför inte? jag har varit nöjd med den.

Moto X4 ser inte alls bra ut....
Citera
2021-03-18, 11:47
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Har någon här något tips? P30 Lite är lite större men det bör finnas någon annan? Då tänker jag på storlek, gränssnitt, funktion och prestanda.
Vill du verkligen ha Huawei igen som har avslutat samarbetet med Google och använder sig av en egen plattform för appar idag?
Här är ett par med ganska lika mått och prestanda som din P20 Lite (148.6 * 71.2 * 7.4 mm)
Motorola Moto One Action (160.1 * 71.2 * 9.2 mm)
Samsung Galaxy A41 (149.9 * 69.8 * 7.9 mm)
Citera
2021-03-18, 11:52
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vill du verkligen ha Huawei igen som har avslutat samarbetet med Google och använder sig av en egen plattform för appar idag?
Här är ett par med ganska lika mått och prestanda som din P20 Lite (148.6 * 71.2 * 7.4 mm)
Motorola Moto One Action (160.1 * 71.2 * 9.2 mm)
Samsung Galaxy A41 (149.9 * 69.8 * 7.9 mm)

Ja jag vill trots allt fortsätta med Huawie då jag gillar deras modeller och typsnitt.

Tack för länkarna. Finns det någon annan i Huaweifamiljen du rekommenderar? Ska förbi El Giganten idag.
Citera
2021-03-18, 11:55
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ja jag vill trots allt fortsätta med Huawie då jag gillar deras modeller och typsnitt.

Tack för länkarna. Finns det någon annan i Huaweifamiljen du rekommenderar? Ska förbi El Giganten idag.
Vågar man satsa på en Huawei idag?
Skulle inte Google banna dom ifrån Google Play-butiken?
Citera
2021-03-18, 12:12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:

Huawei P30 lite (152.9 * 72.7 * 7.4 mm) i så fall, P30 och P40 har också liknande storlek som din P20 Lite men de kostar ganska mycket.
Citera
2021-03-18, 12:40
Medlem
jontebulas avatar
Hade tittat på Xiaomi, dom har likvärdiga mobiler och har inte någon google ban. Jag hade inte rekommenderat nån att köpa huwei idag det är för riskabelt !
Citera
2021-03-18, 13:12
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Huawei P30 lite (152.9 * 72.7 * 7.4 mm) i så fall, P30 och P40 har också liknande storlek som din P20 Lite men de kostar ganska mycket.

Tack för svar.
De som finns inom mitt län på El Giganten är följande:

# Huawei P Smart 2019
# Huawei P40 Lite E
# Huawei P Smart 2021
# Huawei P Smart 2021 (crush green)
# Huawei P40 Lite smartphone 6/128GB
# Huawei P40 Lite smartphone 6/128GB (crush green)
# Huawei P Smart Pro smartphone (breathing crystal)

Vilka av dessa är mest lik P20 Lite och med samma gränssnitt och typsnitt?
Citera
2021-03-18, 13:33
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tack för svar.
De som finns inom mitt län på El Giganten är följande:

# Huawei P Smart 2019
# Huawei P40 Lite E
# Huawei P Smart 2021
# Huawei P Smart 2021 (crush green)
# Huawei P40 Lite smartphone 6/128GB
# Huawei P40 Lite smartphone 6/128GB (crush green)
# Huawei P Smart Pro smartphone (breathing crystal)

Vilka av dessa är mest lik P20 Lite och med samma gränssnitt och typsnitt?
Hmm... Har du kollat på alla färgerna? Såg att Elgiganten har den vita modellen av Huawei P30 Lite i lager hos fler butiker, måste du inte handla hos Elgiganten så har NetOnNet och Webhallen den också i en del butiker till bättre pris dessutom.

Kan inte svara på hur likt gränssnitt det är nu när Google saknas men såg att modellerna du skriver har ganska stor skillnad på måtten så personligen är de för stora om man jämför tycker jag.
Citera
2021-03-18, 13:38
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Hmm... Har du kollat på alla färgerna? Såg att Elgiganten har den vita modellen av Huawei P30 Lite i lager hos fler butiker, måste du inte handla hos Elgiganten så har NetOnNet och Webhallen den också i en del butiker till bättre pris dessutom.

Kan inte svara på hur likt gränssnitt det är nu när Google saknas men såg att modellerna du skriver har ganska stor skillnad på måtten så personligen är de för stora om man jämför tycker jag.

Jag har varit väldigt nöjd med min P20 Lite så vill helst gärna köpa en likadan men det är svårt att hitta. Det mesta med den mobilen älskar jag då den är enkel och stilren. Håller med om att de verkar för stora, det är inte bra. P30 Lite testade jag en kort period men det var inget för mig alls.

Hittade faktiskt här ett företag som har en P20

https://www.phonecrash.se/mobiltelef...r-garanti.html
Citera
2021-03-18, 13:48
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag har varit väldigt nöjd med min P20 Lite så vill helst gärna köpa en likadan men det är svårt att hitta. Det mesta med den mobilen älskar jag då den är enkel och stilren. Håller med om att de verkar för stora, det är inte bra. P30 Lite testade jag en kort period men det var inget för mig alls.

Hittade faktiskt här ett företag som har en P20

https://www.phonecrash.se/mobiltelef...r-garanti.html
Ja den du länkar är inte ny men verkar vara i bra skick och bra med 6 mån garanti ändå, vill du att den skall vara helt ny så finns den också att beställa från Tyska Amazon https://www.amazon.de/dp/B07BHDC9V6?...osi&th=1&psc=1

Vad gillade du inte med P30 Lite?
Det går inte att laga din P20 tror du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här