2007-06-24, 01:00
Medlem
Zypers avatar
Trådskaparen och/eller likasinnade:

Det är ni som hänger i fel forum. Trodde det skulle diskuteras skvaller här? Vilket skvallervärde har personers etniska ursprung? Det är bara illsinnat att dela in människor i etniska grupper, och det används aldrig på ett positivt sätt. Sen kan ni hänvisa till toaletten (vad moget DET inlägget var förresten) eller annat, jag hävdar ändå att ni har historien emot er vad gäller indelningen i judar och icke-judar och vad den stått för och historiskt har lett till.
Citera
2007-06-24, 01:02
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyper
Trådskaparen och/eller likasinnade:

Det är ni som hänger i fel forum. Trodde det skulle diskuteras skvaller här? Vilket skvallervärde har personers etniska ursprung? Det är bara illsinnat att dela in människor i etniska grupper, och det används aldrig på ett positivt sätt. Sen kan ni hänvisa till toaletten (vad moget DET inlägget var förresten) eller annat, jag hävdar ändå att ni har historien emot er vad gäller indelningen i judar och icke-judar och vad den stått för och historiskt har lett till.

Du får hävda vad du vill, men det är fortfarande skvallertråden. Så din moral och snevridna tankar får du gärna dela med dig nån annan dag - nån annanstans för den delen också.

Har du ingen info om Måns vara eller icke vara så får du gärna gå och dö eller ge fan i denna tråd.
Citera
2007-06-24, 01:07
Medlem
Zypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Du får hävda vad du vill, men det är fortfarande skvallertråden.

Jaha men skvallra på då, why don't you?! Börja med att komma fram till vilket skvallervärde det har att forska i etniskt ursprung!
Citera
2007-06-24, 01:14
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyper
Jaha men skvallra på då, why don't you?! Börja med att komma fram till vilket skvallervärde det har att forska i etniskt ursprung!

Det är väll i alla fall rätt självklart?

Ser han judisk ut och inte några i hans familj gör det kan man ju tex spekulera i om han är en oäkting. Vet man annars att han är jude så kan man ju spekulera i om han har kontakter med andra judar, och vad som skvallras om judar och deras folkgrupp och så vidare.

Så nu lägger du ner judekramandet eller går till topic.
Citera
2007-06-24, 01:42
Bannlyst
Tråden har tagit en intressant sväng.
Har själv funderat om Måns kan vara stornäsa, men enligt mig är han inte det. Kan dock mycket väl tillhöra tattarfolket.
Han är väl från Lund? Kan höra mig för med lite folk i hans ålder om hans familj etc...

Precis som någon annan skrev är jag också intresserad av att veta folks ursprung. Judar t.ex. är ju speciella, men jag tycker inte att vår kära Måns har just det draget som man ser direkt hos judar.
Citera
2007-06-24, 02:22
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodlår
Zelmer är ett judiskt efternamn. Om man jämför bilder på Måns Zelmerlöw med identifierade judar, så ser man likheten:

Zelmerlöw:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/M%C3%A5nsZelmerl%C3%B6w.jpg

Delgrundaren av Google, Sergey Brin:
http://www.google.com/intl/ar/press/images/sergey_brin_lg.jpg
DU kan ju alltid kolla i den gamla hederliga "jude-tråden"
http://www.flashback.org/showthread.php?t=271718
Citera
2007-06-24, 02:30
Bannlyst
Nåja, eftersom ni våp ändå undrar så kan jag bidra med lite riktigt skvaller om Måns:

Måns Zelmerlöw kommer från en välbeställd lundensisk företagarfamilj, hans far har om jag inte missminner mig grundat den halvstora privatvårdskedjan Capio Citykliniken (www.citykliniken.se) och är således en kompetent och nyttig samhällsmedborgare. Måns är enligt rykten väldigt helylle, inga bögporr, knark eller kvinnomisshandelsrykten, tyvärr. Inte ens kola, vilket är direkt dåligt om man börjar bli känd. Han kommer mycket riktigt från en judisk familj men skulle troligtvis inte bekänna sig till judendomen då han, likt de flesta unga, inte är troende. Jag tror inte heller hans föräldrar är att räkna som troende judar.

...och eftersom det återför oss till judefrågan så undrar jag: frågan är om han klarar sig undan från dödslistan nu? Kan ni svara på det, era mongon?
Citera
2007-06-24, 03:50
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramidbyggaren
Han kommer mycket riktigt från en judisk familj men skulle troligtvis inte bekänna sig till judendomen då han, likt de flesta unga, inte är troende. Jag tror inte heller hans föräldrar är att räkna som troende judar.

Jag har gått på en skola med många judar och ungefär hälften av dem var troende, men ca 90% följde judiska sedvänjor som t.ex. att inte äta fläskkött, firar judiska helger osv.

Vad det gäller Måns utseende så ser man klart släktskap mellan honom och en del av de judar som gick i min skola.
Citera
2007-06-24, 06:10
Medlem
volvo 240s avatar
Om han är jude intre intressant på samma sätt som när jag undrade varifrån hon Sibel i Idol kom från när det begav sig.

Kul att veta helt enkelt.

Att hans namn innehåller det judiska efternamnet Zelber borde göra saker klar. En tillsvenskning av det helt enkelt.
Citera
2007-06-24, 09:24
Medlem
Eftersom jag känner till denna lundafamilj mycket väl finner jag ryktesspridningen och diskussionen komisk.

Föräldrarna är läkare. Ett yrkesval sonen övervägde.
Fadern var med och startade det jourläkarföretag som med läkarbil åkte hem till sjuka personer.

/Lundabo
Citera
2007-06-24, 10:41
Medlem
illums avatar
31 inlägg tjafs raderat. Tråden anses besvarad, så jag låser den så den inte urartar ännu mer till bitch-slapping mellan anti-judar och anti-anti-judar.

// Mod
Citera
2007-12-16, 23:06
Bannlyst
Måns Zelmerlöws ursprung?

killen ser ju inte särskilt "nordisk" ut, inte bara för att han är så mörk utan även i ansiktdragen tycker jag. Vad har han för bakgrund, nån av hans föräldrar är italienare tycker jag jag har hört, vem det nu var som sa det till mig och hur säker han var på det ...men vad har Måns själv sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in