Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Pannkakor är barnmat och inget jag uppskattar till lunch.
Vadan detta fördömande?
Har du några vetenskapliga belägg för att pannkakor eller crepes som det heter internationellt skulle vara bara för barn? Fram med den forskningen i så fall...
Förmodligen hittar du ingen sådan forskning, alltså är din åsikt att det är barnmat bara subjektivt tyckande som du fått till dig via din uppfostran. Genom att hävda att det är barnmat så säger du indirekt att vuxna som gillar det och kan tänka sig det som måltid har nått fel i huvudet dvs de är utvecklingsstörda på något sätt, att de är barnsliga. Dvs en sorts mobbning... Det verkar som om du använder kategorisering av mat som ett sätt att sätta dig själv på en piedestal där du genom ditt eget matval kan känna dig bättre och mer sofistikerad än diverse andra människor som gillar vissa rätter som du i ditt sinne kategoriserat som barnmat...
Det hade varit en sak om du sa att du inte tycker om pannkakor eller att du föredrar mer näringsriktig mat. Men nu genom att hävda att det är barnmat så blir du fördömande!
Vad gäller huruvida det är en efterrätt eller huvudrätt så beror det på mängden, ett par pannkakor är efterrätt. 6-8 stycken blir en vuxen man vanligtvis mätt på och står sig på det 5-6 timmar, och då kan det vara en huvudrätt. Själv när jag gör pannkakor här hemma så blir det 8 stycken med sylt och 6 stycken om jag också använder vispgrädde. Pannkakor med sylt och grädde liksom våfflor med sylt och grädde är gudomligt.