2021-03-18, 08:32
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Pressträff med Löfven, Hallengren och Carlsson kl 1630.

Vad är ämnet? AZ-vaccinet stryks helt!?

(EMA ska komma med något slags beslut om AZ-vaccinet idag.)

Nej, kan inte se att så skulle vara fallet.

Som Matti Sällberg sa i morse. 1/500 blir allvarligt sjuk av en infektion. 1/1.000.000 blir allvarligt sjuk av vaccinet. Kan inte se att man kan försvara ett beslut att avbryta..
Det vore ren galenskap..
Citera
2021-03-18, 08:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Pressträff med Löfven, Hallengren och Carlsson kl 1630.

Vad är ämnet? AZ-vaccinet stryks helt!?

(EMA ska komma med något slags beslut om AZ-vaccinet idag.)

Om EMA annonserar sitt beslut idag så tror jag inte att regeringen och FHM uttalar sig om AZ före dess. Möjligen att det handlar om nedstängning av vissa verksamheter. Time will tell
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Ursäkt var inte riktat mot dig. Det var någon annan stolle här i tråden som yrade om att det var fel på testerna. Och indikerade att Patte Sjöberg insjuknade var något som i styrke den tesen . Min reflektion att vissa verkar blivit ordentligt Corona-hjärntvättade.

Nej precis, lunginflammation drabbar många hundra miljoner människor årligen även innan Corona . Många dör. Miljoner barn dör i sjukdomen tyvärr.

Vänta bara tills kineser och annat asiatiskt pack har sett till att alla bakterier är multiresistenta. Det kommer få denna pandemin att framstå som en västanfläkt..
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Är det inte bättre att svara på hans frågor?

Att skryta om att man är akademiker är ganska barnsligt. Om det har betydelse i diskussionen så brukar man inte behöva nämna det.
Och i vanlig ordning missade du att jag inte på något sätt "skrytit" om att jag är akademiker.

Vad jag däremot påpekar är att en dissident i en akademisk miljö lär bli utskrattad om han använde sig av en approach som bygger på att "bevisa att jag har fel". Det är inte så det fungerar. Man har ingen skyldighet att svara på frågor. Det blir helt enkelt inte mycket dummare.

Om du anser att du har stöd för en teori eller tanke så använder du tillgänglig information alternativt skaffar fram den för att med rimlig grad av sannolikhet demonstrera att tesen är korrekt. Precis som jag gör.

Att springa omkring och skrika "SVARA!!" är ju så jönsigt att jag finner knappt ord. Att du sedan tycker att det är en rimlig approach säger lika mycket...
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-18 kl. 08:41.
Citera
2021-03-18, 08:40
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vänta bara tills kineser och annat asiatiskt pack har sett till att alla bakterier är multiresistenta. Det kommer få denna pandemin att framstå som en västanfläkt..

Nu kanske man skall vara lite försiktig med användningen av invektiv med inslag av regelrätt rasism (i synnerhet som det i den här diskussionen finns minst EN skribent som är av den etnicitet som nämns), men vad gäller multiresistenta bakterier lär det problemet jäsa sig till en betydligt större degklump än den vi hanterar just nu.
Citera
2021-03-18, 08:42
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Vad är det som händer i Norge?

Dom har ju världens bästa pandemihantering..
HUR kan det öka på detta sättet?

När jag ändå frågar om det, kan jag ju lägga till ytterligare en fråga..
Finland som är bäst i Europa på hanteringen av pandemin fortsätter vaccinera med AZ. Sverige var ju idioter som inte avbröt.

Vad är det som gäller? Är det Finland som är måttstock eller gäller det bara vissa frågor?
Citera
2021-03-18, 08:44
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Kan vara vad som helst.
AZ-vaccinet kommer inte strykas.

Håller med AZ kommer inte strykas. Förmodligen får vi höra om hur förträffligt detta vaccin är.
Citera
2021-03-18, 08:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Och i vanlig ordning missade du att jag inte på något sätt "skrytit" om att jag är akademiker.

Vad jag däremot påpekar är att en dissident i en akademisk miljö lär bli utskrattad om han använde sig av en approach som bygger på att "bevisa att jag har fel". Det är inte så det fungerar. Man har ingen skyldighet att svara på frågor. Det blir helt enkelt inte mycket dummare.

Om du anser att du har stöd för en teori eller tanke så använder du tillgänglig information alternativt skaffar fram den för att med rimlig grad av sannolikhet demonstrera att tesen är korrekt. Precis som jag gör.

Att springa omkring och skrika "SVARA!!" är ju så jönsigt att jag finner knappt ord. Att du sedan tycker att är en rimlig approach säger lika mycket...

Du säger implicit att du är akademiker och att han inte är det. Med tillägget att det skrattas åt sådana som honom.

De flesta med kunskap och utbildning har på resan dit också införskaffat sig en hel del ödmjukhet.
Citera
2021-03-18, 08:45
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nu kanske man skall vara lite försiktig med användningen av invektiv med inslag av regelrätt rasism (i synnerhet som det i den här diskussionen finns minst EN skribent som är av den etnicitet som nämns), men vad gäller multiresistenta bakterier lär det problemet jäsa sig till en betydligt större degklump än den vi hanterar just nu.

Jag menade inte att vara nedlåtande mot ALLA kineser och asiater. Dock är det i just dessa länder som grunden läggs för den framtida katastrofen avseende multiresistenta bakterier..

Jag skall tänka på tonen i framtiden
Citera
2021-03-18, 08:46
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Håller med AZ kommer inte strykas. Förmodligen får vi höra om hur förträffligt detta vaccin är.

Nä. Det tror inte jag. Däremot så kommer man nog göra ett rationellt övervägande och förmodligen komma fram till att nyttan överväger risken med råge.
Citera
2021-03-18, 08:47
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Du säger implicit att du är akademiker och att han inte är det. Med tillägget att det skrattas åt sådana som honom.

De flesta med kunskap och utbildning har på resan dit också införskaffat sig en hel del ödmjukhet.
Jaha. Så tycker DU.

OM jag påpekar att det inom den kungliga familjen är kutym att uppföra sig på ett speciellt sätt så får du väl för dig att jag implicit hävdar att jag är kunglig. Herregud...

Det är upp till honom att bevisa att han rätt.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-18 kl. 08:50.
Citera
2021-03-18, 08:48
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag menade inte att vara nedlåtande mot ALLA kineser och asiater. Dock är det i just dessa länder som grunden läggs för den framtida katastrofen avseende multiresistenta bakterier..

Jag skall tänka på tonen i framtiden
We have an accord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in