2021-03-18, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Likaväl som vad?

Har jag i dina ögon gett uttryck för en sådan önskan, eller varför skriver du detta till mig?
Likaväl: hur många eskort tjack är det som anmäler våldtäkt, typ ofrivilligt sov.sex, per år, i sverige. Under yrkesutövning, alltså.

2. Det var ett retoriskt påstående. Vad du påstår eller önskar i målet, det är tyv. omöjligt att utläsa.
Citera
2021-03-18, 02:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Heder åt sådana som i detta fall nöjesprofilen P*trick *ndersson (a) som gick vidare med förtalsanmälan. Dels för sin egen del. Dels för alla andra som har blivit drabbade av kaninkokerskan.

Helt fruktansvärt att tänka sig att behöva sitta häktad 7 månader, eventuellt oroa sig för sin demenssjuka mor (om hon fortfarande var vid liv vid den tidpunkten) OCH samtidigt veta att man var oskyldig till det man var anklagad för..

Jaa, håller med.

Någon påstod i tråden att UD hade varit misstänkt för våldtäkt FÖRE EA. Men det kanske inte går att ta reda på? Men låter lite osannolikt om han är/var jurist själv....utbildad.
Citera
2021-03-18, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Skiter faktiskt i Oisins förvirrade feminist-pekoral. Givetvis är alla omständigheter runt inblandade personer av intresse, i synnerhet i ärenden där teknisk bevisning och liknande sannolikt inte kan styrka något specifikt alls.
Oisin skrev ju jäkligt omdömeslöst om Assange tex. Rena karaktärsmordet.
Att den jäveln inte skäms är fullständigt obegripligt
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Kan man inte hitta droger månader efter i hår?
Jo, fast vet ej hur bra tekniken är. Sådana fynd brukar oftast gälla (miss-)brukare. Håret ger en dålig uppskattning på tidpunkten då preparatet intogs. Hårets och naglarnas tillväxt är inte precis stor.
Det rör ju sig om millimetrar per månad, typ...
Frågeställningen som det antyds i denna tråden är om en sk rape-drog har använts av GM. Eller om de intagit dessa preparat frivilligt. Beklagligtvis är det svårt att upptäcka sådant i efterhand. Även om ett flertal prov tas tex 3-5 dygn senare, så kvarstår bara 1-2 % av ursprungsdosen, pga att kroppen bryter ner drogerna. Eller att de utsöndras genom urinen. Därmed blir det svårt att dels avgöra om hur mycket och vid vilken tidpunkt drogen intogs.
Dessa data är generellt sett mycket värdefulla för Polisen att ha. Men det skulle innebära att man hade frivilliga försökspersoner som ställer upp, för att man ska kunna mäta upp sådana data. Ett etiskt dilemma när det gäller illegala droger förstås.
Tidsspannet på 13-19 timmar i halveringstid för tex Rohypnol antyder att man inte mätt det tillräckligt noga, nej.
Citat:
Plus att hennes karriär framstår som allt för långt gången för att hon skulle kunna massanmäla våldtäkter utan att det skulle väcka reaktioner.
Det är ju riktigt tänkt det ja. Advokater och jurister överhuvudtaget brukar alltid hålla sig undan på rätt sida om skranket för att inte bli inblandade i rättsliga tvister själva, därför att det inverkar menligt på deras eget arbete.
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Önskar tillägga att hon påstår att hon var stupfull. Hon skulle eg lika gärna kunnat ha varit spiknykter eller salongsberusad med använder sig av full och däckad för att göra sig till offer
Tydligen tillräckligt nykter för att starta inspelningen på mobilen ?
I regel går det åt 1 minut för 1 MB, således så är en timme 60 MB, och en inspelning på 24 timmar tar alltså 1440 MB eller cirka 1,44 GB.
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
De flesta lär sig av sina erfarenheter, så bli inte förvånad om ljudupptagningen denna gång (och eventuellt skådespeleri som kan höras på den) har ett proffsigare upplägg med färre möjligheter till ifrågasättande.
Hon påstår ju att hon inte kunde skicka hela den stora ljudfilen. Utan den är klippt, avkortad. Den kan också vara manipulerad på andra sätt, tex att bruset har reducerats, och visst ljud förstärkts. Att tex ordet "NEJ" har förstärkts. För att verifiera att ljudfilen är i original så behövs nästan alltid den fysiska telefonen.
Man kan behöva göra testinspelningar med samma eller likadan telefon. Man kan fastställa vissa tekniska parametrar som kan avslöja om ljudfilen har redigerats.
Jag skriver att "man kan" avslöja redigering, men det är inte helt säkert.
Man brukar då titta på om det är "ett hopp" i bruset. Detta är en viktig detaljupplysning som antyder att det återfinns ett redigeringsingrepp i ljudfilen.
Bruslinjen är nämligen det sk bakgrundsljudet/bakgrundsbruset som är en värdefull baslinje. I detalj är den ett kontinuum av brus, som det brukar ses "ett hopp i" ifall ljudfilen har redigerats.
Tekniker har menat att kombinationen mikrofon plus AD-konvertern också ger ett digitalt fingeravtryck, men om det "fingeravtrycket" kan identifiera en enskild mikrofon det vet jag inte, tyvärr.
Mikrofonen är så att säga fönstret mot den "analoga världens kaos" utanför, och översätter signalen till en digital signal. Nu är ju bruset knappast intressant för den normala användaren, men för en tekniker så är den det.
Konstigt att tjejen verkar komma ihåg det viktigaste att sätta igång inspelningen vid rätt tillfälle när hon säger att hon vaknade naken av att ha blivit våldtagen?
Och att hon i själva verket varit naken och vaken hela tiden ?
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hur vet du att GW inte blivit våldtagen? Jag har blivit det av alla tjejer jag har varit tillsammans med i juridisk mening. Samtliga har inlett sex med mig när jag sovit.
Ja man har ju råkat ut för ett flertal tjuvskator, dock har det mest handlat om att de har våldtagit min ekonomi.. Haha..
Fast det får väl kosta bäst vad det vill ?
Det är mannnens lott i livet...
Och hur fan tänkte kvinnan när hon raderade/fabriksåterställde innehållet i tfnen ?
Alltså att jag gissar att det fanns komprometterande bevis mot BO själv.
De kan ju kanske kunna kolla i efterhand loggen hos ISPn/telebolaget.
Ska inte skriva om hur riktiga kriminella bär sig åt,
men den här kvinnan verkar vara en "glad amatör".
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mja, denna An¤erberg (n) är lärare i SO-ämnen......

Men jag börjar tro på en omfattande eskortverksamhet.

Och jag tror att det finns fler manliga offer, som betalat för att slippa dras inför skranket.
Och hur tvättas pengarna då ? Finns det ett flertal "lösa" swish-konton, tex hos lärarens anhöriga, dvs tex åldringar, eller möjlighet att tvätta in kontanter ?

Vad är det för slags företag som SO-läraren står på ?

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Någon efterlyste bilder på EA. På första bilden kan man även se delar av hennes ryggtatuering. Om det är en tatuering?

http://www.vegasus.se/2012/06/elvira-och-ryggtatueringen/

http://www.lennartmsjoberg.se/Big%20cats/14.jpg
Nja, det finns ju sådan tatuering som man kan "måla på" på kroppen. Kallas bodypaint. De sitter bara på någon dag eller två.
Förresten är det inte lite konstigt, ett konstigt sammanträffande, att det finns ett stort antal bilder på kvinnan, medans vi vet inte mycket om henne i övrigt. Tex vad hon själv har skrivit ? Och hennes egna bilder då ?
Citera
2021-03-18, 02:53
Medlem
Citat:
Att skylla på filstorlek är naturligtvis trams.
Någon här som vet hur Polisens tipssystem fungerar ? Finns det en storleksbegränsning på filer att ladda upp ? I och för sig om hon nu satt med en dålig uppkoppling så kan man ju förstå att det inte alltid är möjligt att ladda upp stora filer. Men tex en 60 minuter torde bara ta 60 MB vilket är nästan ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Om du framhärdar i att spela dum: Tänk dig ett gruppfoto föreställande Jimmie Åkesson, två små barn och Hitler. Den sistnämnde klipps bort (med sax) och resten av fotot publiceras med texten "Trevligt på lägret idag!". Har de kvarvarande personerna i fotot manipulerats? Givetvis inte. Har kontexten manipulerats?
Ojoj har Du en sådan bild ? Den vill jag gärna se ! Lägg upp den bums. Så SD har alltså en superultrahemlig tidsmaskin hämtad direkt ifrån Arnstads Fantomengrotta och återvände till 1930-talet, för att ta bilden. Imponerande måste jag säga.
Snart kommer Hultqvist ut med att SD är uppbackade av ryssar/rymdödlor/nazistzionister. Dan Eliasson kommer att sitta i Morgonsoffan på TV och snyfta om stackars Lambertz att han egentligen är 17-årige Achmed från Kabul, Afghanistan.
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jaha, så nu är det alltså helt klart att det är den här EA som anmält Lambertz. Verkar ju mycket skumt att hon använt sig av inspelningar innan för att fälla "våldtäktsmän". Inte utan än att man är nyfiken på hur hon ser ut - finns det någon bild eller Facebook eller liknande?

Titta på föregående inlägg, finns den här länken:
https://lennartmsjoberg.se/Fan/Elvira/1.html
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jag tycker det är väldigt graverande. Konstigt att rätten inte slog ned på det. Förklaringen att de hade blivit av med honom från lägenheten är helt idiotisk -- vad är alternativet till det, verkade han vilja flytta in och gifta sig?

Alltså i så fall så måste rätten skapa ett nytt case där fokuset ligger på att de koksat ihop något slags fulspel, vilket de inte är i läge att göra själva. Det måste då finnas någon anmälare, att kicka ut någon "luffare" ur en lägenhet, är vanligen inget brott, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det kan likaväl vara som så att EA har agerat eskort tjack i julas. Tagit väl betalt för sin kropp....
Skall GL lynchas....för ett per se sexköp???!

Haha, men då är ju GL en simpel torsk. Är det Sossarnas egna torpeder som instruerat kvinnan om att spela rollspel ? GL kanske sitter inne med hemligheten om vem som sköt Olof Palme, att det var en torped ifrån Sossarna själva ?
Eller att GL tänkt att avslöja motiven och eventuella mutor till massinvandringen, och hela apparaten med lögner som Sossarna har kokat ihop?
Mållgan kommer ju om tillfälle ges skylla på tex SD. Och har BO en historik av att vistas på tex Bommersvik ?
Jag gissar att det syns i tex swishloggen om GL skickat pengar till henne. GL har nog ordning på sin swish, och kör inte med tex alternativa konton, som de flesta kriminella gör. Kontanter blir förstås svårare att spåra och bevisa att de bytt ägare.
Ja den här historien har många bottnar helt klart.
Rena Kafka-historien alltså

Så många bottnar att den når ner hela vägen ner till Värdegrundens svartbruna rötter för Sossarnas del på 1930-talet.
Och har potential att vända ut och igen på Sossarna att de kollapsar inifrån...
GL får nog sedan brev med fuktiga trosor i från vilda fruntimmer på kåken, tror ni inte det ?
Eller blir det en gulag där feminazister styr, helt byggd på Värdegrunden...
Helt klart är Löfvén nervös nu, för deras samhällsbygge spricker upp. Det samhällsbygge som är byggt på Värdegrunden som står på en svartbrun historisk geggamoja som Löfvén sitter fast i upp till hakan och inte kan bortförklara...
Därför kom Löfvéns idiotiska utfall igår om att demokratin nu går förlorad.
Men vem var det som startade den processen ? Jo Sossarna själva
Tack som fan för det Löfvén och Mållgan
Löfvén & Mållgan får nu äta upp den skit de ställt till med, typ...
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-03-18 kl. 03:01.
Citera
2021-03-18, 03:24
Medlem
Citat:
Nej. Ljudfilerna gavs in till polisen, inte rätten. Och båda domstolarna haft tillgång till alla ljudfiler.

För det andra har jag redan redogjort ett antal gånger för domstolarnas användning av ordet "manipulera".

För det tredje så har båda domstolarna bedömt såväl manipuleringsfrågan som klippningsfrågan.

Men vad man än skriver och hur väl man än förklarar det så tycks du helt oförmögen att ta till dig det som skrivs. Jag börjar minnas varför jag tog en låååång paus från FB-skrivande.

Tyvärr, ja.

Tveksamt i det här fallet. Det beror ju ytterst på vad som finns i utredningen, men som saken verkar nu skulle jag bli oerhört förvånad om Lambertz skulle bli dömd, jag tippar t o m på att åtal inte väcks.

Vilket ord skulle du själv använda för att beskriva det BO sysslade med? Om det inte ska kallas för manipulation eller att hon manipulerade - vad gjorde hon då enligt dig?

Hon presenterade ju inte sanningen.
Citera
2021-03-18, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Någon här som vet hur Polisens tipssystem fungerar ? Finns det en storleksbegränsning på filer att ladda upp ? I och för sig om hon nu satt med en dålig uppkoppling så kan man ju förstå att det inte alltid är möjligt att ladda upp stora filer. Men tex en 60 minuter torde bara ta 60 MB vilket är nästan ingenting.

Ojoj har Du en sådan bild ? Den vill jag gärna se ! Lägg upp den bums. Så SD har alltså en superultrahemlig tidsmaskin hämtad direkt ifrån Arnstads Fantomengrotta och återvände till 1930-talet, för att ta bilden. Imponerande måste jag säga.
Snart kommer Hultqvist ut med att SD är uppbackade av ryssar/rymdödlor/nazistzionister. Dan Eliasson kommer att sitta i Morgonsoffan på TV och snyfta om stackars Lambertz att han egentligen är 17-årige Achmed från Kabul, Afghanistan.

Titta på föregående inlägg, finns den här länken:
https://lennartmsjoberg.se/Fan/Elvira/1.html

Alltså i så fall så måste rätten skapa ett nytt case där fokuset ligger på att de koksat ihop något slags fulspel, vilket de inte är i läge att göra själva. Det måste då finnas någon anmälare, att kicka ut någon "luffare" ur en lägenhet, är vanligen inget brott, nej.

Haha, men då är ju GL en simpel torsk. Är det Sossarnas egna torpeder som instruerat kvinnan om att spela rollspel ? GL kanske sitter inne med hemligheten om vem som sköt Olof Palme, att det var en torped ifrån Sossarna själva ?
Eller att GL tänkt att avslöja motiven och eventuella mutor till massinvandringen, och hela apparaten med lögner som Sossarna har kokat ihop?
Mållgan kommer ju om tillfälle ges skylla på tex SD. Och har BO en historik av att vistas på tex Bommersvik ?
Jag gissar att det syns i tex swishloggen om GL skickat pengar till henne. GL har nog ordning på sin swish, och kör inte med tex alternativa konton, som de flesta kriminella gör. Kontanter blir förstås svårare att spåra och bevisa att de bytt ägare.
Ja den här historien har många bottnar helt klart.
Rena Kafka-historien alltså

Så många bottnar att den når ner hela vägen ner till Värdegrundens svartbruna rötter för Sossarnas del på 1930-talet.
Och har potential att vända ut och igen på Sossarna att de kollapsar inifrån...
GL får nog sedan brev med fuktiga trosor i från vilda fruntimmer på kåken, tror ni inte det ?
Eller blir det en gulag där feminazister styr, helt byggd på Värdegrunden...
Helt klart är Löfvén nervös nu, för deras samhällsbygge spricker upp. Det samhällsbygge som är byggt på Värdegrunden som står på en svartbrun historisk geggamoja som Löfvén sitter fast i upp till hakan och inte kan bortförklara...
Därför kom Löfvéns idiotiska utfall igår om att demokratin nu går förlorad.
Men vem var det som startade den processen ? Jo Sossarna själva
Tack som fan för det Löfvén och Mållgan
Löfvén & Mållgan får nu äta upp den skit de ställt till med, typ...
Svar ja, betr din kommentar till mig då, jag har redan innan skrivit att ett införande av ett timat Eskort&sexköp i denna fars naturligtvis implicerar ett olagligt SEXKÖP. Men - vem bryr sig - sexköparen pröjsar väl till justitia med sitt kontokort när boten utfärdats? Dvs brottet sonat.
Citera
2021-03-18, 03:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Oisin skrev ju jäkligt omdömeslöst om Assange tex. Rena karaktärsmordet.
Att den jäveln inte skäms är fullständigt obegripligt

Jo, fast vet ej hur bra tekniken är. Sådana fynd brukar oftast gälla (miss-)brukare. Håret ger en dålig uppskattning på tidpunkten då preparatet intogs. Hårets och naglarnas tillväxt är inte precis stor.
Det rör ju sig om millimetrar per månad, typ...
Frågeställningen som det antyds i denna tråden är om en sk rape-drog har använts av GM. Eller om de intagit dessa preparat frivilligt. Beklagligtvis är det svårt att upptäcka sådant i efterhand. Även om ett flertal prov tas tex 3-5 dygn senare, så kvarstår bara 1-2 % av ursprungsdosen, pga att kroppen bryter ner drogerna. Eller att de utsöndras genom urinen. Därmed blir det svårt att dels avgöra om hur mycket och vid vilken tidpunkt drogen intogs.
Dessa data är generellt sett mycket värdefulla för Polisen att ha. Men det skulle innebära att man hade frivilliga försökspersoner som ställer upp, för att man ska kunna mäta upp sådana data. Ett etiskt dilemma när det gäller illegala droger förstås.
Tidsspannet på 13-19 timmar i halveringstid för tex Rohypnol antyder att man inte mätt det tillräckligt noga, nej.

Det är ju riktigt tänkt det ja. Advokater och jurister överhuvudtaget brukar alltid hålla sig undan på rätt sida om skranket för att inte bli inblandade i rättsliga tvister själva, därför att det inverkar menligt på deras eget arbete.

Tydligen tillräckligt nykter för att starta inspelningen på mobilen ?
I regel går det åt 1 minut för 1 MB, således så är en timme 60 MB, och en inspelning på 24 timmar tar alltså 1440 MB eller cirka 1,44 GB.

Hon påstår ju att hon inte kunde skicka hela den stora ljudfilen. Utan den är klippt, avkortad. Den kan också vara manipulerad på andra sätt, tex att bruset har reducerats, och visst ljud förstärkts. Att tex ordet "NEJ" har förstärkts. För att verifiera att ljudfilen är i original så behövs nästan alltid den fysiska telefonen.
Man kan behöva göra testinspelningar med samma eller likadan telefon. Man kan fastställa vissa tekniska parametrar som kan avslöja om ljudfilen har redigerats.
Jag skriver att "man kan" avslöja redigering, men det är inte helt säkert.
Man brukar då titta på om det är "ett hopp" i bruset. Detta är en viktig detaljupplysning som antyder att det återfinns ett redigeringsingrepp i ljudfilen.
Bruslinjen är nämligen det sk bakgrundsljudet/bakgrundsbruset som är en värdefull baslinje. I detalj är den ett kontinuum av brus, som det brukar ses "ett hopp i" ifall ljudfilen har redigerats.
Tekniker har menat att kombinationen mikrofon plus AD-konvertern också ger ett digitalt fingeravtryck, men om det "fingeravtrycket" kan identifiera en enskild mikrofon det vet jag inte, tyvärr.
Mikrofonen är så att säga fönstret mot den "analoga världens kaos" utanför, och översätter signalen till en digital signal. Nu är ju bruset knappast intressant för den normala användaren, men för en tekniker så är den det.
Konstigt att tjejen verkar komma ihåg det viktigaste att sätta igång inspelningen vid rätt tillfälle när hon säger att hon vaknade naken av att ha blivit våldtagen?
Och att hon i själva verket varit naken och vaken hela tiden ?

Ja man har ju råkat ut för ett flertal tjuvskator, dock har det mest handlat om att de har våldtagit min ekonomi.. Haha..
Fast det får väl kosta bäst vad det vill ?
Det är mannnens lott i livet...
Och hur fan tänkte kvinnan när hon raderade/fabriksåterställde innehållet i tfnen ?
Alltså att jag gissar att det fanns komprometterande bevis mot BO själv.
De kan ju kanske kunna kolla i efterhand loggen hos ISPn/telebolaget.
Ska inte skriva om hur riktiga kriminella bär sig åt,
men den här kvinnan verkar vara en "glad amatör".

Och hur tvättas pengarna då ? Finns det ett flertal "lösa" swish-konton, tex hos lärarens anhöriga, dvs tex åldringar, eller möjlighet att tvätta in kontanter ?

Vad är det för slags företag som SO-läraren står på ?

Nja, det finns ju sådan tatuering som man kan "måla på" på kroppen. Kallas bodypaint. De sitter bara på någon dag eller två.
Förresten är det inte lite konstigt, ett konstigt sammanträffande, att det finns ett stort antal bilder på kvinnan, medans vi vet inte mycket om henne i övrigt. Tex vad hon själv har skrivit ? Och hennes egna bilder då ?

Jag är värdelös på teknik (datorer) och att söka på nätet, men företaget "Call Promotion AB" i Solna ska syssla med "hushållsvaror, övriga, partihandel.

Han som kopplas ihop med företaget heter detsamma efternamn som "väninnan", är 62 år gammal (väninnan 38 år), och han bor i Nyköping (med en annan kvinna). Det känns liiite jobbigt att åka in till Solna från Nyköping 6 dagar i veckan.....jag vet, jag har själv åkt nästan den sträckan mycket ofta, men då till Fruängen/Skärholmen.

EAs tatuering verkar hon ha haft ett tag, den finns med på bilder när hon var gift.
Citera
2021-03-18, 03:36
Medlem
Ok jag har inte läst allt men vad har vi

70 + med pengar på fickan
40 år yngre kvinna
Hyresproblem.
Problem med Rättsväsendet.
Kanske missbruks problem

Har en ljudinspelning från en " romantisk " situation en helg då normala människor är med familjen eller hemma.

Bär inte detta prägeln av " Sexköp " och " Försäljning " Geijer och grabbarna gillade också yngre kvinnor ( lite slarvigt uttryckt )
HD Domare har erkänt sexköp.
Det skall mycket till att ngn får mig att tro att det var tal om " Juridisk Rådgivning "
Kulturellt spirituellt umgänge då .. ?? Varför däckar då den ena ??
Som har en inspelning av mötestillfället...

Jag kanske är dum men detta fattar inte jag Fula gamla gubbar och yngre kvinnor där Gubbarna hamnar i Klistret pga Världens Äldsta yrke.....
Vad är problemet han har ju köpt fruntimmer ngt som är en stor " Bransch " i utlandet
Är det inte därför många reser till Thailand ??
Kan ju finnas en gråzon både när det gäller ett Sexköp och Våldtäkt och Scandal Beauties
Vad vet jag kvinnan kanske inte hade råd köpa mat själv
70 + och 30 fira Jul ..vad har dom att utbyta Åsikter om ?? Zara Larssons senaste platta ???
Citera
2021-03-18, 03:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Svar ja, betr din kommentar till mig då, jag har redan innan skrivit att ett införande av ett timat Eskort&sexköp i denna fars naturligtvis implicerar ett olagligt SEXKÖP. Men - vem bryr sig - sexköparen pröjsar väl till justitia med sitt kontokort när boten utfärdats? Dvs brottet sonat.

GL kanske fick eskorttjänsten i julklapp.... av någon annan?
Citera
2021-03-18, 04:11
Medlem
Citat:
Nej. Ljudfilerna gavs in till polisen, inte rätten. Och båda domstolarna haft tillgång till alla ljudfiler.

För det andra har jag redan redogjort ett antal gånger för domstolarnas användning av ordet "manipulera".

För det tredje så har båda domstolarna bedömt såväl manipuleringsfrågan som klippningsfrågan.

Men vad man än skriver och hur väl man än förklarar det så tycks du helt oförmögen att ta till dig det som skrivs. Jag börjar minnas varför jag tog en låååång paus från FB-skrivande.

Tyvärr, ja.

Tveksamt i det här fallet. Det beror ju ytterst på vad som finns i utredningen, men som saken verkar nu skulle jag bli oerhört förvånad om Lambertz skulle bli dömd, jag tippar t o m på att åtal inte väcks.

Ljudfilen blir ju manipulerad om det klipps i den, eller det tas en ny kopia.
Men men grabbar här, en riktig "slamdunk" eller "smoking gun" blir ju att klippfilens tidsstämpel stämmer inte alls överens med tidpunkten för det påstådda övergreppet skulle ha skett, eller hur ?

Sådant har tagits i beaktande om digitalt bevismaterial i många rättsliga processer utomlands att om tidsstämpeln är korrekt eller inte.
Tidsstämpeln, dvs datum och tidpunkt då inspelningen startades brukar sparas, eller tidpunkten då inspelningen avslutades. Finns fler fall där tidsstämpeln varit synnerligen viktig i forensiska utredningar. Man har ju förstås också fått jämföra systemklockan där filen sparades, och kontrollerat om den går rätt.

Så ni kan sätta champagnen på kylning nu. Omhäktning ska hållas 25e mars så vi kan då förvänta oss att GL släpps.

Den kopian lär sakna korrekt tidsstämpel, eller den tidsstämpeln som den fick när den sparades, alltså så är den manipulerad. Det är ofta bla denna tidsstämpel som är intressant för Polisen att hämta ur tfnen.
Filen får ytterligare en annan tidsstämpel, och det är den som sker när filen sparas på Polisens nätverk.

Citat:
Jag är värdelös på teknik (datorer) och att söka på nätet, men företaget "Call Promotion AB" i Solna ska syssla med "hushållsvaror, övriga, partihandel.
Han som kopplas ihop med företaget heter detsamma efternamn som "väninnan", är 62 år gammal (väninnan 38 år), och han bor i Nyköping (med en annan kvinna). Det känns liiite jobbigt att åka in till Solna från Nyköping 6 dagar i veckan.....jag vet, jag har själv åkt nästan den sträckan mycket ofta, men då till Fruängen/Skärholmen.

EAs tatuering verkar hon ha haft ett tag, den finns med på bilder när hon var gift.

Ja en orimligt lång pendlarsträcka, helt klart. Mycket troligt att Call Promotion AB bara är ett brevlådeföretag, en fasad för att tvätta pengar alltså.
Och kom ihåg att eskortflicka hette förut "callgirl".
Jaha så då har Göran Lambertz trampat rakt i det kriminella klaveret
Fattas bara att han lagt upp dessa "tjänster" som ROT/RUT avdrag också.
Haha det är ta mig fan helt obetalbart om så skulle vara fallet...
Man kan få tårar i ögonen av mindre, haha !!
Dan Eliasson har visst många besök av rörmokare för att rensa rören,
har det ju ryktats om...
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-03-18 kl. 04:15.
Citera
2021-03-18, 04:13
Avslutad
När jag fick läsa om en ljudfil så var jag övertygad om att det var han som hade spelat in. Hur kan man ha suttit i HD, bjuda hem en 40 år yngre kvinna och lita på att hon inte har ont uppsåt.
Jag trodde att alla män av viss dignitet hade övervakning åtminstone i sin egen bostad.

Han får hävda sexköp. Fast två år är inte hela världen. Egentligen skit samma.

Ett beteende som är tänkt som försörjning borde inte ge skadestånd. Delar man ut ex. partiprogram för Barnporrpartiet på Plattan,
och lägger upp förfarandet på ett sätt för att sätta fast allt och alla som blir provocerade så kan jag tycka att det är ett kriminellt handlande.

Eller om man medvetet inte låser bilen, låter dörrarna stå öppna, och filmar första bästa förbipasserande som tar någonting ur bakluckan.
Citera
2021-03-18, 04:15
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Dom kommer i slutet, ca år 2016.

Lyssna samtidigt till denna, jag tycker den verkar passa honom utomordentligt.

https://www.youtube.com/watch?v=PnAD7QkxA_c

Och en del julbilder är med....
Tack för låttipset haha! Mycket intressant individ denna "lektyrfotograf". Snöade in lite väl på hans blogg under natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in