Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Jag struntar i en underinstans då övrerätt har sagt sitt.
I den specifika frågan om manipulation delar hovrätten uttryckligen tingsrättens bedömning. Det här luktar lite mer stolthet som inte tillåter dig att ha fel.
Håll isär begreppen, tack.
Citat:
Det gäller och det står klart och tydligt i Hovrättens resonemang om att det inte är en tillfällighet att hon klippt i ljudfilen efter hon säger att det är skönt.
Japp. Hovrätten är dock också något blåögda. De skriver:
"Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren
tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare
till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg
vara relevant."
De ger alltså en annan, ganska neutral förklaring till hennes agerande. Det finns i min mening visst fog för att misstänka att hon hade hade mörkare motiv än så.
Citat:
Dessutom menar Hovrätten att det gagnar henne själv att inte ta med det innan som anger att hon har frivilligt sex.
Vilken sida och stycke har du hittat det?
Citat:
Med det är saken slutdiskuterad och kan du inte tolka domskälen eller resonemanget som i detta fallet är snäll så är det ditt problem.
Exakt vilken del menar du att jag feltolkat? Och när? Och hur? För inte kommer du väl med ogrundade påståenden?
Citat:
Han frikänns helt från våldtäkt oavsett vad du tycker.
Haha när har jag sagt att jag inte håller med om hovrättens domslut? Jag har konsekvent kritiserat flera av tingsrättens bedömningar. Det är i ett sådant läge inte mitt fel att du tillskriver mig åsikter jag inte har.
Citat:
Är det ordet manipulera du far efter är det inget ord jag använt
Det var när jag skrev om domstolens användning av ordet manipulera som du skrev första gången till mig. Kl 23.49.
Håll isär begreppen.
Citat:
utan snarare har jag direktciterat Hovrättens resonemang om att det icke är en tillfällighet att hon klippt för att få bort hur skönt det var.
Som jag skrivit ovan ger de henne dock istället en ganska neutral alternativ förklaring. Hovrätten gör rätt domslut, men de gör inte en rakt igenom felfri bedömning i mitt tycke. De borde enligt mig uttrycka sig hårdare mot hennes agerande. Nu tror jag inte att du kommer ta till dig vad jag faktiskt skriver, upptagen som du är med att måla din fantasibild av vad jag tycker. Men någon som faktiskt läser vad jag skriver kanske gör det.