Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Ja får lyssna närmare där.
Vad har åklagaren annars för topp 3 eller topp 5 om man listar argument/bevis får att få honom fälld?
Och vad är försvarets motdrag?
Och hur tror ni hovrätten bedömer åklagarens bästa ”argument”?
Hur var det nu Avel, vad tror du att det finns för chanser att få till 05:23 inloggningen?
Jag har lite svårt att tro att dina tips inte kan leda till något, men låt säga att de inte kommer vidare med något av det där.
Utifrån det vi sett i överklagandet, med rättelserna och tilläggen, kan det gå vägen med den nya vinklingen av bevisvärderingen, tror jag. Idag. Imorgon kan jag tvivla.
Här gäller det att visa att det är helt ologiskt (det finns ingen annan möjlig) att det är någon annan som är den skyldiga. Närapå som att det är ett slutet rum. En är mördad, en lever. Ingen annan finns i rummet, men det finns ingen teknisk bevisning som binder den levande till den mördade. Iaf inte tillräckligt mycket för att visa att det är den levande.
Jag tror att det är möjligt att kunna visa det. Jag tycker att åklagaren har visat att inloggningen vid 05 är
rimlig att tro att det är SD, men det går inte att bevisa. Men
tillsammans med övrig bevisning blir det roligare att det inte är en random inloggning av random person som råkar hända just mordnatten. Vem skulle ha intresse, vem skulle kunna, vem skulle råka?
Om man lyckas visa vad som raderats och vem som har gjort det, då är SD körd.
För mig är denna den viktigaste, men åklagaren har blodet på tvättmaskinen som sin tyngsta.
Vad tänker du?