Citat:
Ursprungligen postat av
36360
Så, min flickvän kommer flytta ut till en egen lägenhet. Detta pga en rad faktorer, såsom olika vanor, hon är morgonmänniska jag är kvällsmänniska, vi bor väldigt trångt och hon arbetar och jag studerar. Plus lite olika syn på städning och matlagning i allmänhet. Vi hade det väldigt bra tills vi flyttade ihop , och hon säger att hon vill fortsätta vårt förhållande, men jag känner mig lite tveksam. Vi uppskattar båda personligt utrymme, men känns som ett stort steg tillbaka i relationen att gå från sambo till särbo. Hur hade ni reagerat om er partner gjort så? Tror ni att detta bara är ett långsamt sätt att dumpa mig?
Jag tycker ni borde sätta er ner tillsammans och planera erat förhållande i framtiden tillsammans.
Mycket fult tillvägagångssätt om hennes tanke nu är att dumpa dig.
Hur fungerar ni ihop annars? Tjafsar ni mycket? Går ni varandra på nerverna eller har ni det bra allmänt?
Vad menar du med olika syn på städning och matlagning?
Har ni en bra relation så tror jag du klurar ut va ni ska göra igenom att planera tillsammans.
Kanske borde ni båda hitta varsin aktivitet eller hobby så ni kommer ifrån varandra lite, ibland kan man behöva sakna någon!=)
Lycka till & håll dig stark!!!!!!