2021-03-17, 18:09
Medlem
Så, min flickvän kommer flytta ut till en egen lägenhet. Detta pga en rad faktorer, såsom olika vanor, hon är morgonmänniska jag är kvällsmänniska, vi bor väldigt trångt och hon arbetar och jag studerar. Plus lite olika syn på städning och matlagning i allmänhet. Vi hade det väldigt bra tills vi flyttade ihop , och hon säger att hon vill fortsätta vårt förhållande, men jag känner mig lite tveksam. Vi uppskattar båda personligt utrymme, men känns som ett stort steg tillbaka i relationen att gå från sambo till särbo. Hur hade ni reagerat om er partner gjort så? Tror ni att detta bara är ett långsamt sätt att dumpa mig?
Citera
2021-03-17, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Så, min flickvän kommer flytta ut till en egen lägenhet. Detta pga en rad faktorer, såsom olika vanor, hon är morgonmänniska jag är kvällsmänniska, vi bor väldigt trångt och hon arbetar och jag studerar. Plus lite olika syn på städning och matlagning i allmänhet. Vi hade det väldigt bra tills vi flyttade ihop , och hon säger att hon vill fortsätta vårt förhållande, men jag känner mig lite tveksam. Vi uppskattar båda personligt utrymme, men känns som ett stort steg tillbaka i relationen att gå från sambo till särbo. Hur hade ni reagerat om er partner gjort så? Tror ni att detta bara är ett långsamt sätt att dumpa mig?

Detta är inte ovanligt tyvärr.
Med mig och en vän som referens.
Var tillsammans med mitt ex i några år. När vi flyttade ihop så gick allt åt helvete.
Hon studerade och jobbade extra på kvällarna.
Jag jobbade dagtid. Hon förväntade sig att jag skulle fixa allt i hemmet. YEAH RIGHT din otacksamma jävel. Var kvällsmänniska jag med, men hon ville minsann att jag skulle sova samtidigt som henne eftersom hon är en morgonmänniska. Löste det genom att jag gick upp när hon hade somnat. Det var inte över där. Sen började hon vakna på natten och hon ansåg att det berodde på att jag inte sov tillsammans med henne.
Låt mig få spela x-box ifred kvinna!
Citera
2021-03-17, 18:17
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Hur hade hon tänker framtida familj/barn ska hon ha egen lägenhet då med?

Tror att ni inte har nån framtiden så varför dra ut på de?
Citera
2021-03-17, 18:18
Bannlyst
Citat:

Kan ju faktiskt vara det bästa för erat förhållande ska kunna fortsätta, det låter ju som sämre att ni ska tvinga ihop det med att leva tillsammans när de inte funkar.
Så det är möjligt att de tar slut men de är rimligare att de fortsätter om hon flyttar också.
Citera
2021-03-17, 18:21
Medlem
ost-e-knarks avatar
Det låter ju rätt skönt ändå. Kvalitetstid istället för kvantitetstid med chans för egentid.
Citera
2021-03-17, 18:23
Medlem
har hon nå snygga tjejkompis? ligg med den snyggaste innan du dumpar henne så har du fått ut något iaf.
Citera
2021-03-17, 18:24
Medlem
Purovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Detta är inte ovanligt tyvärr.
Med mig och en vän som referens.
Var tillsammans med mitt ex i några år. När vi flyttade ihop så gick allt åt helvete.
Hon studerade och jobbade extra på kvällarna.
Jag jobbade dagtid. Hon förväntade sig att jag skulle fixa allt i hemmet. YEAH RIGHT din otacksamma jävel. Var kvällsmänniska jag med, men hon ville minsann att jag skulle sova samtidigt som henne eftersom hon är en morgonmänniska. Löste det genom att jag gick upp när hon hade somnat. Det var inte över där. Sen började hon vakna på natten och hon ansåg att det berodde på att jag inte sov tillsammans med henne.
Låt mig få spela x-box ifred kvinna!

Hon tyckte säkert att det var dags att kasta ut X-boxen och växa upp.
Jag håller med henne.
Citera
2021-03-17, 18:24
Medlem
Hustlelifes avatar
Citat:

Jag tycker ni borde sätta er ner tillsammans och planera erat förhållande i framtiden tillsammans.
Mycket fult tillvägagångssätt om hennes tanke nu är att dumpa dig.

Hur fungerar ni ihop annars? Tjafsar ni mycket? Går ni varandra på nerverna eller har ni det bra allmänt?

Vad menar du med olika syn på städning och matlagning?

Har ni en bra relation så tror jag du klurar ut va ni ska göra igenom att planera tillsammans.

Kanske borde ni båda hitta varsin aktivitet eller hobby så ni kommer ifrån varandra lite, ibland kan man behöva sakna någon!=)

Lycka till & håll dig stark!!!!!!
Citera
2021-03-17, 18:30
Medlem
Straals avatar
Kanske hade varit bättre att skaffa en större lägenhet ihop om ni planerar att fortsätta vara med varandra i framtiden?
Citera
2021-03-17, 18:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Varför inte prova att flytta till större gemensam lägenhet? Så att ni får det space ni båda behöver. I en relation behöver man fila lite på sina egenheter och försöka hitta lösningar som fungerar - det verkar vara lite dåligt med det i från er bägge Så - antingen flyttar hon ut, eller så provar ni på att flytta till större och samtidigt ta lite mer hänsyn till varandras vanor.
Citera
2021-03-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purovsky
Hon tyckte säkert att det var dags att kasta ut X-boxen och växa upp.
Jag håller med henne.
Vad ska man göra istället som är mkt mer vuxet?
Citera
2021-03-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Hur hade hon tänker framtida familj/barn ska hon ha egen lägenhet då med?

Tror att ni inte har nån framtiden så varför dra ut på de?

Jag har funderat på det här med, känns som ett väldigt stort steg i fel riktning. Dock sa hon att vi i framtiden eventuellt kan bo ihop, vi flyttade ihop väldigt hastigt pga praktiska skäl. Har haft en rad hälsoproblem som varit tärande, covid har gått ut över båda våras sociala umgängen osv. Har lite svårt att avgöra om det är omständigheterna som förstört för oss, eller om det är våra personligheter som krockar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in