Ja, vore det inte ett bättre tuggmotstånd, och kanske en bättre smak (med seriöst marinerad köttbit, som Flintastek tex) att helt sonika skippa hamburgaren av köttfärs, och istället lägga på en god grillad köttbit, kotlett, mellan bröden ???
Det enda i denna stilen jag hört talas om är ju med "Pulled Pork" som man börjat hälla mellan hamburgerbröden på senare tid.
Men, aldrig med hela stekar, kotletter, schnitzlar osv.
Varför ???
Det hade väl gått bra även med en tjock skiva Kassler också.
Den är ju redan perfekt formad, ovalt rund liksom.
Sen bara steker man den i smör och olivolja, saltar och pepprar.
Och hamburgerbröd med ostskiva, dressing och sallad.
Som vegetarian tycker iaf jag att det alltid är så mycket godare med en fin vege-schnitzel eller liknande mellan hamburgerbröden, istället för den tråkiga vege-färsbiffen.
Konsistensen och tuggmotståndet blir ju överlägset, liksom den jämna smaken.
Finns det verkligen inte som grillar om sommaren, och sen bara lägger den grillade kotletten mellan två hamburgerbröd och tar ketchup, senap, hamburgerdressing, lök, tomat, gurka och så på ???
Det hade ju faktiskt gått urbra att ta en sån där jättestor marinerad Flintastek.
Och efter att man grillat den, så bara skär man ut en cirkel.
Så har man den som "hamburgare."
Ja, vore det inte ett bättre tuggmotstånd, och kanske en bättre smak (med seriöst marinerad köttbit, som Flintastek tex) att helt sonika skippa hamburgaren av köttfärs, och istället lägga på en god grillad köttbit, kotlett, mellan bröden ???
Det enda i denna stilen jag hört talas om är ju med "Pulled Pork" som man börjat hälla mellan hamburgerbröden på senare tid.
Men, aldrig med hela stekar, kotletter, schnitzlar osv.
Varför ???
Det hade väl gått bra även med en tjock skiva Kassler också.
Den är ju redan perfekt formad, ovalt rund liksom.
Sen bara steker man den i smör och olivolja, saltar och pepprar.
Och hamburgerbröd med ostskiva, dressing och sallad.
Som vegetarian tycker iaf jag att det alltid är så mycket godare med en fin vege-schnitzel eller liknande mellan hamburgerbröden, istället för den tråkiga vege-färsbiffen.
Konsistensen och tuggmotståndet blir ju överlägset, liksom den jämna smaken.
Finns det verkligen inte som grillar om sommaren, och sen bara lägger den grillade kotletten mellan två hamburgerbröd och tar ketchup, senap, hamburgerdressing, lök, tomat, gurka och så på ???
Det hade ju faktiskt gått urbra att ta en sån där jättestor marinerad Flintastek.
Och efter att man grillat den, så bara skär man ut en cirkel.
Så har man den som "hamburgare."
Vad hade varit bättre än det liksom ... ?
Prova och se hur bra det blir. Burgaren lär bli mos första tuggan du försöker ta.
Kotlett äts ju med kniv och gaffel av alla civiliserade människor. Ska du börja slita den i stycken med tänderna? Kan tänka mig att bordssällskapet kan ha invändningar mot det skicket.
Jag tror det kräver smalare köttbit för att fungera, Bröd sallad dressing skulle försvinna på nolltid och man skulle fortsätta tugga köttet. Jag gissar att lövbiff skulle fungera rätt bra.
Fläskkött är en riskprodukt i de ljumma tillagningsmiljöer som hamburgerhak oftast är.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!