2021-03-17, 11:35
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Sur och vill ej veta av min handläggare på kommun som tvingar mig till jobbet efter varit hemma i 19 v då man tillhör riskgrupp för corona. Har fettma. Idiot. Ringde och frågade varför man varit hemma i 19 v i aug. Alltså tänker person med lilltån? Vill ej ha nått med henne att göra för då kommer hon tvinga mig vaccinera mig och säga om jag ej vaccinerar mig får jag ej va kvar på mitt jobb. Träffar mina föräldrar ofta som är i riskgrupp så har special schema på jobbet nu. Men en annan kille som bor hemma med föräldrar i riskgrupp har inget spec schema.

Ut och motionera då! Cykla till jobbet vettja! Inte synd nånstans om er tjockisar, lathet bör beivras och bestraffas.
Citera
2021-03-17, 11:36
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Enligt Israel så ska det hindra även ifrån att bli smittad.

Så varför springer de fortfarande omkring med mask och ombeds hålla "social" distans?

https://www.youtube.com/watch?v=AZaIa3ZIwH4
Citera
2021-03-17, 11:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Mycket av det du listar är ju precis tvärtom vad man rekommenderar i UK:s pandemic preparedness plan.

Planen var att "nästa gång vi drabbas av en pandemi så ska vi inte lura oss själva att vi kan stoppa pandemin, utan vi ska rädda samhället istället".

Att döma av dödssiffrorna skulle man nog hållit sig till planen.
Och så kom det ett känslobaserat inlägg utan referenser eller hänvisningar till fakta.

Men det är ju så enkelt att bara påstå saker utan att kunna belägga något, så jag förstår att du inte kan låta bli.
Citera
2021-03-17, 11:38
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är ju i princip samma siffror rapporterade för Moderna och Pfizers vacciner.

Det intressanta här är dock den enorma hysterin som råder runt AZ. Helt sjukt. Ge det ett par dagar till så kopplar de ihop AZ med Donald Trump, Global Warming och till sist Adolf Hitler.
Jag tror inte man ska ta det som skrivs om astras vaccin på så mycket allvar.
Det är nog en hel del ryska trollbotar runt om på nätet som smutskastar AZ vaccin. Dom vill ju ha fram sitt sputnik som är AZ huvudkonkurent när det gäller vaccineringen av folk i den fattiga delen av världen. Där flest människor bor.
Citera
2021-03-17, 11:41
Medlem
Citat:
Meanwhile, back at the FB forum:

Insatt:
"UK gör mer för att stoppa smittspridningen än Sverige"
UK gör följande:
1. Vaccinerar en halv miljon människor per dag
2. Inför regler för munskydd och social distansering
3. Testar nästan en miljon människor om dagen
4. Utvecklar och inför appar för att övervaka folks rörelser och kontakter med smittade
5. Investerar 300 miljarder i forskning för att få fram vaccin rekordsnabbt
6. Utvecklar ett vaccin som man sedan erbjuder världen till självkostnadspris
7. Startar världens ledande DNA laboratorium för att mappa virus genomics
8. Genomför 50% av alla världens DNA-analyser av virusmutationer för att upptäcka och stoppa nya COVID-19 mutationer
9. Startar en smittspårningsenhet och anställer 20,000 personer för att spåra smittade
10. Stänger skolor
11. Stänger alla sociala verksamheter, inklusive restauranger

Tokstollar:
"Sverige gör mer än UK för att stoppa smittspridningen"
Sverige gör följande:
1. Rekommenderar invånarna att försöka hålla avstånd
2. Rekommenderar invånarna att tvätta händerna
3. Säger till invånarna att munskydd inte hjälper
4. Inför regler för restauranger och barer att stänga tidigare

Bra analys.
https://youtu.be/97zPDojMWiQ
Det är sån skillnad pä Boris och Stefan helt sjukt är det. Boris är genuin, Stefan är på en helt annan frekvens.
Citera
2021-03-17, 11:42
Medlem
Citat:
Sur och vill ej veta av min handläggare på kommun som tvingar mig till jobbet efter varit hemma i 19 v då man tillhör riskgrupp för corona. Har fettma. Idiot. Ringde och frågade varför man varit hemma i 19 v i aug. Alltså tänker person med lilltån? Vill ej ha nått med henne att göra för då kommer hon tvinga mig vaccinera mig och säga om jag ej vaccinerar mig får jag ej va kvar på mitt jobb. Träffar mina föräldrar ofta som är i riskgrupp så har special schema på jobbet nu. Men en annan kille som bor hemma med föräldrar i riskgrupp har inget spec schema.
Diet och motion är det bästa mot fetma
Citera
2021-03-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Jag anser även att Sverges restriktioner är överdrivna... UK blandar jag mig inte i eftersom jag till skillnad från dig vill inte påverka opinionen i ett annat land.

Kan dina inlägg klassificeras som yttre påverkan från Främmande länder?
En motfråga?

Hur vet vi att du "MittMalmoe" inte utövar yttre påverkan från och för Främmande land/länder.

Ditt konto är, vad jag kan se anonymt. Du använder ett alias som namn.

Upp till bevis att du inte utövar yttre påverkan från och för Främmande land/länder.
Citera
2021-03-17, 11:44
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Diet och motion är det bästa mot fetma
Nu har det ej med saken att göra det är att vi borde ha stängt helt när personer tillhör riskgruppen.
Citera
2021-03-17, 11:46
Medlem
Citat:
Nu har det ej med saken att göra det är att vi borde ha stängt helt när personer tillhör riskgruppen.
Folk med fetma har inte brytt sig om sin hälsa tidigare.
Citera
2021-03-17, 11:47
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Folk med fetma har inte brytt sig om sin hälsa tidigare.
Gränsen för fettma 80,6. Väger 81.
Citera
2021-03-17, 11:48
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Av vilken anledning menar du att jag påverkar någons opinion genom att referera till fakta som visar när någon har fel?

Är det inte så påverkanskampanjer fungerar?
Eller är "påverkanskampanj" reserverat endast för de som är kritiska?

https://www.fplus.se/msb-frammande-makter-sprider-logner-om-vaccin/a/Gawxn6

https://sverigesradio.se/artikel/msb-rykten-och-desinformation-hotar-vaccineringen

Du ger sken av att Politik och Ekonomi inte är drikrafter vid globala förändringar av samhället.. utan endast statistik kopplat till ett virus med en Mortality Rate 0,1%.

Du verkar inte heller vara kapabel eller har viljan att se helheten pga av ditt djup inom statistik.. det är den lilla värld där allt utspelar sig.

Mitt förslag är att du håller dig till dina matematiska modeller och UK... och att vi i Sverige sliper din "yttre påverkan från främmande makt" i denna politiska kampanj.
Citera
2021-03-17, 11:49
Medlem
Citat:
Gränsen för fettma 80,6. Väger 81.
Fixar du på en vecka. Latmask!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto