Citat:
Min fetning.Det är därför SD inte vill ha det till varje pris, skall de ha någon minister så är migrationsminister den första M får släppa ifrån sig.
Som några varit inne på så är det ju en gradvis normalisering från Ms sida som egentligen pågått sedan Reinfeldt avgick. Det M säger nu var uteslutet för 1 år sedan, innan valet 2018 skulle M bara ta "passivt stöd" från SD.
En av mina käpphästar är ju hur vi i SD radikaliserar Ms väljare och även de moderata förtroendevalda. Det är det vi ser nu i praktiken. Det är meta-politiken i det hela hur vi driver övriga partier i vår riktning samtidigt som vi blir normaliserade för samarbete. Tänk på att i december 2014 ingicks DÖ där alla andra sju riksdagspartier samarbetade i någon sorts samlingsregering med enda syfte att frysa ute SD. Det blev den allt överskuggande politiken för alla. Då var det partier motsvarande 87 % av väljarkåren som stod för det. Idag med Ls svaga vändning är det bara 49 % av väljakåren och i OU ungefär det samma. Paradigmskiftet i svensk politik som vi arbetar för närmar sig.
Jag kan inte tillräckligt om dansk politik för att uttala mig, men om sjupartiet började agera som i Danmark så gör det inget om SD skulle tappa stöd. Jag tror dock inte att vi försvinner, vår hårda kärna av väljare vet att det är SDs förtjänst om sju-partisterna börja ändra sig. Vi är också en stor folkrörelse med över 30 000 medlemmar, kulturförening, tankesmedja, motorförening. Vi har vår egen media och inflytande över alternativmedia. Nu kanske DF var likadana men det vet jag inte.
Som några varit inne på så är det ju en gradvis normalisering från Ms sida som egentligen pågått sedan Reinfeldt avgick. Det M säger nu var uteslutet för 1 år sedan, innan valet 2018 skulle M bara ta "passivt stöd" från SD.
En av mina käpphästar är ju hur vi i SD radikaliserar Ms väljare och även de moderata förtroendevalda. Det är det vi ser nu i praktiken. Det är meta-politiken i det hela hur vi driver övriga partier i vår riktning samtidigt som vi blir normaliserade för samarbete. Tänk på att i december 2014 ingicks DÖ där alla andra sju riksdagspartier samarbetade i någon sorts samlingsregering med enda syfte att frysa ute SD. Det blev den allt överskuggande politiken för alla. Då var det partier motsvarande 87 % av väljarkåren som stod för det. Idag med Ls svaga vändning är det bara 49 % av väljakåren och i OU ungefär det samma. Paradigmskiftet i svensk politik som vi arbetar för närmar sig.
Jag kan inte tillräckligt om dansk politik för att uttala mig, men om sjupartiet började agera som i Danmark så gör det inget om SD skulle tappa stöd. Jag tror dock inte att vi försvinner, vår hårda kärna av väljare vet att det är SDs förtjänst om sju-partisterna börja ändra sig. Vi är också en stor folkrörelse med över 30 000 medlemmar, kulturförening, tankesmedja, motorförening. Vi har vår egen media och inflytande över alternativmedia. Nu kanske DF var likadana men det vet jag inte.
Jag tror inte att det är så enkelt att SD har radikaliserat M. Jag tror att det hela t.o.m. är enklare än så!
Jag tror att en övergripande majoritet av "högerväljarna" kräver ett trovärdigt regeringsalternativ. Och oavsett vad högerväljarna anser om SD eller SD's ledning så är det mer än uppenbart för majoriteten av högerväljarna att SD måste vara en del av ett sådant regeringsalternativ.
L's alla utspel har uteslutit högerväljarna stöd. Detsamma gäller C. KD tog snabbt skeden i vacker hand och meddelade nyligen att man är redo att budgetförhandla med SD.
Skulle M andas samarbete med S eller C så är loppet kört. Jag tror att M skulle tappa ganska så många väljare som med ljus och lykta vill se ett trovärdigt regeringsalternativ. Det är den stora massan "högerväljarna" som vill se ett trovärdigt regeringsalternativ som har "radikaliserat" M och KD!
Och som jag tidigare noterade i tråden, högerväljarnas dom är hård. Majoriteten av högerväljarna vill se det trovärdiga regeringsalternativet idag! Man vill se regeringsalternativets visioner, man behöver se vilken politik som man kommer att rösta på.
L har förpassat sig själva till den politiska soptippen. Och C har förpassat sig själva till den vänstra ringhörnan.
När nu C kommer att ingå i vänstersidans regeringsalternativ som kommer att behöva V's stöd, vad kommer partiets "högerväljare" att säga/göra?