2021-03-17, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur många gånger har tingsrätten läxat upp Binninge nu förresten? Det där var ju inte första gången

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jösses! Men har du någon källa på att Esbjörn är dement? Ett halvår har gått och ännu har inget bevis för det lämnats in till domstolen. Ingen demensutredning är heller påbörjad såvitt jag vet.

Ingen har påstått att Esb är dement, åldersrelaterade problem med minnet och koncentrationssvårigheter är det som pratats om.

Har du belägg för att tingsrätten har läxat upp Binninge förresten, du som är så källkritisk helt plötsligt?
2021-03-17, 02:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Ingen har påstått att Esb är dement, åldersrelaterade problem med minnet och koncentrationssvårigheter är det som pratats om.

Har du belägg för att tingsrätten har läxat upp Binninge förresten, du som är så källkritisk helt plötsligt?
MarryBlunt har flera gånger det senaste dygnet påstått att Esbjörn är dement. Jag svarar att det inte finns något som helst belägg för det. Diskussionen blir ju konstig om du inte förmår att följa historiken bakåt.

Tingsrätten har tidigare läxat upp Binninge och påpekat att parterna bara ska komma in med bevis som är relevant för målet. Detta efter att Binninge till tingsrätten drog upp Ebbas numera välkända taxiresa med sin väninna Margaux Dietz. Men det har tidigare avhandlats i tråden och länk till kopia på det publicerats.
2021-03-17, 02:37
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Var precis det vi diskuterat tidigare om att Binningejuristen ännu är ansvarig.

Domstolen irriterad
Uppsala tingsrätt agerande också på måndagseftermiddagen i ett mejl till Johann Binninge där domstolen läxar upp honom med anledningen av mejlet från i fredags:
”I skrivelsen har du angett att du kommer att avträda som ombud. Tingsrätten har således uppfattat detta som att du har för avsikt att avträda men att du ännu inte har avträtt som ombud. Vidare noteras att tingsrätten inte har mottagit någon rättegångsfullmakt eller ombudsanmälan avseende något annat ombud och att det uppgivna ombudet har underrättat tingsrätten att han inte har åtagit sig uppdraget som ombud samt att Esbjörn Bolin, såvitt tingsrätten känner till, inte har återkallat din fullmakt”, skriver domaren Per Samuelsson. Samtidigt erinrar han om vad som framgår i rättegångsbalken ”att en avsägelse inte befriar ett ombud från skyldighet” att hjälpa personen tills denne skaffat ett nytt ombud eller på något annat sätt löst problemet.

Sen har advokaten i Borås fått frågan i torsdags
Men ställt som krav innan han bestämmer sig, att han personligen pratar med Esbjörn om målet.
Att Esbjörn och han går igenom vad som krävs vid en rättegång eller vid en ev. förlikning.
Det skedde först i helgen och efteråt avböjde han att bli ombud, då detta mål kommer kräva för mycket tid och den tiden fanns för honom inte möjlighet att avsätta.

Misstänker nog han begrep att det är så misskött, inga bevis går att uppbringa för en hävning och Esbjörn så felinformerad om det juridiska, att han inte ville ta i det med tång ens en gång.

Så då vet vi varför Binningejuristen skickade till tingsrätten i fredags men inte som vanligt höll presskonferens innan, övertygad om att advokaten skulle säga ja men tordes inte ringa Brännström.
Nåja det bet honom i röven ordentligt iallafall.
Jag tror att Esbjörn är övertygad om att han kommer vinna, han har länge matats med felaktiga uppgifter från "värdinnan", "generalen" och "juristen".
Felinformerad som du skriver.
När J.C försöker förklara hur det ligger till, vägrar Esbjörn att ta till sig det.
2021-03-17, 04:38
Medlem
Citat:
Undra just hur det är med Ulf 81 Esbjörns kompis alltså, bilägaren som också visat sig bo hos Kommandoran, är han också ensam och utan bröstarvingar?
Vilken fastighet äger han i så fall och var........
Hans lägenhet i Uppsala är i alla fall en bostadsrätt.
https://www.allabrf.se/brf-caroline-uppsala/styrelse
2021-03-17, 05:12
Medlem
Citat:

Domstolen irriterad
Uppsala tingsrätt agerande också på måndagseftermiddagen i ett mejl till Johann Binninge där domstolen läxar upp honom med anledningen av mejlet från i fredags:
”I skrivelsen har du angett att du kommer att avträda som ombud. Tingsrätten har således uppfattat detta som att du har för avsikt att avträda men att du ännu inte har avträtt som ombud. Vidare noteras att tingsrätten inte har mottagit någon rättegångsfullmakt eller ombudsanmälan avseende något annat ombud och att det uppgivna ombudet har underrättat tingsrätten att han inte har åtagit sig uppdraget som ombud samt att Esbjörn Bolin, såvitt tingsrätten känner till, inte har återkallat din fullmakt”, skriver domaren Per Samuelsson. Samtidigt erinrar han om vad som framgår i rättegångsbalken ”att en avsägelse inte befriar ett ombud från skyldighet” att hjälpa personen tills denne skaffat ett nytt ombud eller på något annat sätt löst problemet.

Men ställt som krav innan han bestämmer sig, att han personligen pratar med Esbjörn om målet.
Att Esbjörn och han går igenom vad som krävs vid en rättegång eller vid en ev. förlikning.
Det skedde först i helgen och efteråt avböjde han att bli ombud, då detta mål kommer kräva för mycket tid och den tiden fanns för honom inte möjlighet att avsätta.

Misstänker nog han begrep att det är så misskött, inga bevis går att uppbringa för en hävning och Esbjörn så felinformerad om det juridiska, att han inte ville ta i det med tång ens en gång.

Så då vet vi varför Binningejuristen skickade till tingsrätten i fredags men inte som vanligt höll presskonferens innan, övertygad om att advokaten skulle säga ja men tordes inte ringa Brännström.

Det finns förmodligen ingenting att bygga ett mål på, att det skulle handla om tidsbrist är knappast troligt eftersom advokaten gjorde sig besväret att till och med besöka Esbjörn. Det hade inte funnits anledning till detta om kalendern var så full att det inte ryms ett mål till. Jag tror att det handlar om en kombination av för höga förhoppningar från Esbjörnligan i förhållande till vilka möjligheter som finns.

Man har helt enkelt en föreställning om att priset är fel och att man antingen ska få två miljoner till eller så ska avtalet förklaras ogiltigt. Men det finns ingenting som talar för att någon av dessa förhoppningar kommer att bli verklighet, för det ena bygger på att Ebba Busch ska betala mer än vad fastigheten är värderad till och det andra att rätten ska häva avtalet vilket förmodligen aldrig kommer att bli rättens beslut.

Det finns helt enkelt inget mål.
2021-03-17, 07:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Binninge har allt med detta att göra eftersom han har skapat lögnen som bland annat du sprider vidare.
Lögnerna i detta har skapats av Ebba själv, det vet alla människor vilka följer detta förutom ni religiösa människor som blundar helt för vad hon egentligen har gjort. Ni har en fantastiskt religiös tidskrift vid namn Inblick vilken jag läst lite ur bakåt i tiden igår, jag kan utan att ljuga säga att jag blev mörkrädd. Att vi i dagens samhälle fortfarande har människor som på fullaste allvar läser och tror på vad som skrivs är skrämmande.
Den vinkling av detta fall som görs i Inblick är absurd, den är fullständigt verklighetsfrämmsnde, den slickar endast Ebba rövhål rent från skit, vinklad så att jag inte vet om man ska gråta eller skratta åt eländet, men detta som skrivs i denna tidning håller ju du med om vilket säger allt om dej. Men opartiska människor vilka sätter sej in i detta fall har inte svårt att inse vilken bluff du och dina vänner här inne egentligen är.
2021-03-17, 07:50
Medlem
Det här Facebook inlägget när Binninge checkar in i Uppsala är lite intressant:

https://www.facebook.com/johann.binninge/posts/10225923411057699

I kommentarerna raljerar Hells Angels-advokaten Ismo Salmi om fallet genom att fråga om anledningen till besöket:

Citat:
Måhända för att inspektera gamla ruck..., förlåt, jag menar antika välunderhållna släktgårdar?
Sedan tillfogaf advokat Salmi en massa smileys med ansikten som skrattar så de gråter, den kommentaren besvaras också av Binninge med en lika gott skrattande smiley.

https://www.salmipartners.se/medarbetare/ismo-salmi/

Det är tydligt att båda raljerar över hur Binninge har lyckats skapa en falsk bild i media om hur en åldring blivit lurad på sin släktgård.

Dessa kopplingar med Hurtig och Salmi får en att börja fundera på om Binninges företag Juridik Konsulterna AB har övertagit RO:s roll att anonymt påverka rättsprocesser via media och sociala medier. Det kan uppenbarligen vara ett mycket effektivt verktyg och Juridik Konsulterna verkar ha kompetens att skapa mediadrev och falska sanningar via bland annat Leif Brännström på Expressen.

Konsultuppdragen kan mycket väl handla om att agera trollfabrik för att påverka utgången av rättegångar. För den kompetensen har man uppenbarligen. Den övriga kompetensen verkar inte vara lika god. Beviset på detta är att när det mediala drevet som skulle ”göra EB mör” misslyckades så vill ”juristen” helt sonika fly fältet.

Det finns nog anledning att studera vilka advokater som har haft fall med stort medialt intresse och se om det har funnits någon ”trollkonsult” i bakgrunden som försökt påverka utgången. Så skedde bevisligen i Assangefallet där bland annat handlingar läckte ut till media.

Det känns rätt uppenbart att Juridik Konsulterna AB fortsätter med samma verksamhet som Rättssäkerhetsorganisationen men med nytt namn.

https://www.expressen.se/nyheter/ha-advokaten-gor-miljonklipp-pa-flyktingar/

Undrar vem ”juristen” med en konkurs i bagaget som jobbar sex dagar i veckan för 13.000:-/månad med migrationsärenden åt Ismo Salmi kan vara?
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-17 kl. 07:52.
2021-03-17, 07:53
Medlem
Citat:

Domstolen irriterad

Aha, ja det kan ju irritera såklart. Får väl anses som ett skarpt uttalande från TR. Ja det stämmer med vad många här tyckt.
Tack för uttömmande svar!
2021-03-17, 08:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
”Denna tidning är så vinklad att man blir mörkrädd, egentligen oerhört skrämmande att människor idag 2021 fortfarande tror och lever efter en skrift som är så enormt gammal och främmande för verkliga livet och vad det innebär, en skrift där man bl a kan gå på vatten.”

Jag har inte läst om att man kan gå på vatten i Inblick. Jag har läst om Binninge.

Förstår att avslöjande reportage kan ta andan ur den avslöjade och upplevas som om en sekund är en hel livstid men i verkligheten är inte Inblick en så gammal ”skrift” den är grundad 2009.
Du väljer att förlöjliga de som ger information i stället för att bemöta argument.

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik#F%C3%B6rl%C3%B6jligande

Jag tycker att tidningen Inblick verkar seriös.
https://www.facebook.com/tidningeninblick/?ref=page_internal
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-17 kl. 08:11.
2021-03-17, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ni är så tokigt naiva "Ebba har själv förklarat"
Ja shit, då måste det ju vara sant.

Men visst, vi idiotförklarar Ebba och Niklas - barnen flyttar runt för att de är så saggiga föräldrar.
Det låter vettigt!

Jag skulle tro och hoppas att de låter barnen bo i sitt "vanliga" hus. Sedan om Ebba/Niklas är sams fortfarande, och INTE bråkar mest hela tiden, så kan de säkert bo tillsammans.
Annars - kan nog de gå över till respektive förälder och gråta en skvätt mot deras axlar på respektive vecka. Barnen har sina rum "fast"....

Alla bor ju där ute - som ett enda stort incestuöst kollektiv.
Föräldrar, barn syskon....

Javisst är det fascinerande.

”Ebba har skrivit på sin Facebook”, ja då måste det ju vara sant.

Ebba lät göra två värderingar (fast det blev visst bara en) och eftersom hon är så vacker och intelligent och dessutom varmt religiös så måste det ju sant alltihopa. Och om ekvationen inte går ihop är det ändå hon som har rätt eftersom hon har sagt att hon står upp för de gamla och svaga.

Om någon påpekar att hon t.ex behandlat kollegor på ett illa sätt är de bara ”bittra”. Eller också stöder de pedofilnätverk eller våldtäktsmän.

Ebba då? Nej, HON har ju gjort allting rätt.

I synnerhet om hon har beskrivit det med egna ord på sin Facebook.

Citat:
Nej nej du har fått det helt galet nu.
Ebba bor hos sina föräldrar när hon är hemma med barnen, på Marielund 312.
EX äger sitt hus ensam och bor där med barnen när han är hemma, på Marielund 314.
Skulle inte du också vilja bo i ditt eget hus när du har dina barn och inte hos dina föräldrar?

Men Ebba sa väl att hyreskontraktet blivit uppsagt? Då hade hennes föräldrar antingen godheten att teckna ett nytt, eller bodde de någon annanstans tills de tvingades flytta dit? På grund av Esbjörns agerande, förstås, varför annars

(Eller var det bara ett försök av Ebba att dra ytterligare en snyfthistoria och få förtur i rätten? Det funkade i alla fall inte.)
2021-03-17, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Lögnerna i detta har skapats av Ebba själv, det vet alla människor vilka följer detta förutom ni religiösa människor som blundar helt för vad hon egentligen har gjort. Ni har en fantastiskt religiös tidskrift vid namn Inblick vilken jag läst lite ur bakåt i tiden igår, jag kan utan att ljuga säga att jag blev mörkrädd. Att vi i dagens samhälle fortfarande har människor som på fullaste allvar läser och tror på vad som skrivs är skrämmande.
Den vinkling av detta fall som görs i Inblick är absurd, den är fullständigt verklighetsfrämmsnde, den slickar endast Ebba rövhål rent från skit, vinklad så att jag inte vet om man ska gråta eller skratta åt eländet, men detta som skrivs i denna tidning håller ju du med om vilket säger allt om dej. Men opartiska människor vilka sätter sej in i detta fall har inte svårt att inse vilken bluff du och dina vänner här inne egentligen är.

Jag är inte och har aldrig varit religiös.
Jag har aldrig röstat på KD och då heller ej på Ebba.
Jag är inte pilsk på Ebba.
Jag har aldrig läst någon tidning som heter Inblick.

Men jag tycker det luktar väldigt illa när en man blir erbjuden ett lågt pris på sin fastighet från sin pensionatsvärdinna/"kompis". Han tackar nej. Pensionatsvärdinna där han bor mot kost&logi mot enstaka dagsverken.
Det luktar illa när mannen kommer hem och talar om att han träffat Ebba och sålt till henne, för et mycket högre pris, och pensionatsvärdinna som i vanliga fall brukar ärva äldre barnlösa män i sin omgivning går i taket och pratar med sina kompisar i RO gruppen öppet på facebook,,då luktar det rejält jävla illa!!
2021-03-17, 08:23
Medlem
Alwaysrights avatar
I den inledande fasen fick vi ju en bild av vad objektet Esbjörn själv tyckte. Nu får vi ju bara sekundär information.

Huvudfrågan: Var står Esbjörn själv i frågan och hur informerad är han om alla turer? Har man bildat en mur runt honom? Läser han Flashback? Mötet med advokat i helg kanske var en ögonöppnare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in