2021-03-17, 01:25
Medlem
Jag är ändå lätt skeptisk till det romska spåret. Det känns som att hon känt Lambertz för länge (sedan 2012) och därtill faktiskt har någon form av egen karriär som borde betinga andra benämningar än student.

Men det är bättre än någon 19-årig tjej som nyss gått ut gymnasiet och en med ”rätt namn” som inte ens har det uppgivna namnet, utan ett helt annat, och av sociala medier inte framstår som ett juristämne.

Så något är fel här.
Citera
2021-03-17, 01:30
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag är ändå lätt skeptisk till det romska spåret. Det känns som att hon känt Lambertz för länge (sedan 2012) och därtill faktiskt har någon form av egen karriär som borde betinga andra benämningar än student.

Men det är bättre än någon 19-årig tjej som nyss gått ut gymnasiet och en med ”rätt namn” som inte ens har det uppgivna namnet, utan ett helt annat, och av sociala medier inte framstår som ett juristämne.

Så något är fel här.
Det är ju lite märkligt att en advokat kan ha varit involverad som målsägare i tre liknande fall på fyra år och dessutom är åtalad utan att det skrivits något om saken. Lite osannolikt om man säger så.
Citera
2021-03-17, 01:32
Medlem
Jofs avatar
Vi famlar i det tomma i denna praktskandal.
Tänk om GL åker in på två år i fikan.
Citera
2021-03-17, 01:34
Medlem
KnasTramss avatar
Om man vill få fram namn på MÄ är det väl enklare att kontakta tingsrätten som håller i förtalsmålet än att ägna sig åt dessa lösa spekulationer?

Åtal beträffande förtal är relativt ovanligt, så även utan namn och målnummer tänker jag att det borde räcka med ett enkelt samtal eller mejl till den relevanta tingsrätten (sannolikt Stockholm om det rör sig om den tidigare nämnda "nöjesprofilen").
Citera
2021-03-17, 01:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Om man vill få fram namn på MÄ är det väl enklare att kontakta tingsrätten som håller i förtalsmålet än att ägna sig åt dessa lösa spekulationer?

Åtal beträffande förtal är relativt ovanligt, så även utan namn och målnummer tänker jag att det borde räcka med ett enkelt samtal eller mejl till den relevanta tingsrätten (sannolikt Stockholm om det rör sig om den tidigare nämnda "nöjesprofilen").

Exakt, så har jag också känt.

Men är dessa förtalsbrott offentliga?

Kan man ta reda på vad PA har/hade för advokat? Denne borde ju ha anmält förtalsbrottet....

Lite tankar bara....
Citera
2021-03-17, 01:43
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:

Det behövs nog inte. Den 31-åriga kvinnans namn hittar du några poster upp av mig. Både hennes kurskamrater och några andra har här gett oss de ledtrådar som avslöjat vem det är. Men hon kanske inte skall outas mer, vi vet inte så mycket om detta och de andra fallen. Det är som många skrivet "inte en allmänt känd person".

När en ev. FUP blir offentlig och vi får tag på de gamla domarna så har vi mer att kommentera och diskutera.
Citera
2021-03-17, 01:53
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det behövs nog inte. Den 31-åriga kvinnans namn hittar du några poster upp av mig. Både hennes kurskamrater och några andra har här gett oss de ledtrådar som avslöjat vem det är. Men hon kanske inte skall outas mer, vi vet inte så mycket om detta och de andra fallen. Det är som många skrivet "inte en allmänt känd person".

När en ev. FUP blir offentlig och vi får tag på de gamla domarna så har vi mer att kommentera och diskutera.

En kvinna som upprepade gånger kortvarigt (nåja) lyckats frihetsberöva flera män som senare av åklagare befunnits oskyldiga där även HovR har frikänt förtjänar ur alla aspekter att granskas och inga normala forumhänsyn gällande skydd av 'BO' ska tas i beaktande.

/Provokatör
Citera
2021-03-17, 02:17
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En kvinna som upprepade gånger kortvarigt (nåja) lyckats frihetsberöva flera män som senare av åklagare befunnits oskyldiga där även HovR har frikänt förtjänar ur alla aspekter att granskas och inga normala forumhänsyn gällande skydd av 'BO' ska tas i beaktande.

/Provokatör
Nej. Här du en poäng. Det handlar om trovärdigheten hos den som står bakom anmälaren.
Denna kvinna har ett trovärdighetsproblem redan utifrån sin historik.
Det kommer att bli en svår nöt för åklagaren att runda den.
Citera
2021-03-17, 02:25
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nej. Här du en poäng. Det handlar om trovärdigheten hos den som står bakom anmälaren.
Denna kvinna har ett trovärdighetsproblem redan utifrån sin historik.
Det kommer att bli en svår nöt för åklagaren att runda den.

Anmälaren behöver inte ha en problematisk bakgrund då det är en väninna till BO/MÄ som vi inte vet ett endaste kvidevitt om

/Provokatör
Citera
2021-03-17, 05:46
Avslutad
Utgången blir troligen att Lambertz erkänner sig skyldig till denna och fler våldtäkter. Sedan börjar en journalist skrivs om fallen och han drar tillbaka erkännandet och blir frikänd men hävdar ändå att han är skyldig
Citera
2021-03-17, 05:58
Medlem
Citat:
Målsägande.
Jaha, jag trodde det betydde MÄHÄ som inte tog saken i egna händer efter att ha hämtat sax eller kniv som i Asien där det finns riktiga kvinnor.
Varför är Väst-kvinnor så menlösa och kräver att andra skall rycka in? Inne på stängd toa är en bra plats att lufta sin fitta på i övrigt använd kyskhetsbälte och lås. Hur svårt kan det vara bland kvinnor som "kan"?
Citera
2021-03-17, 06:16
Medlem
ua571cs avatar
Borde inte GL motanmäla?

Väntar han på att få fram mer fakta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem