2021-03-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innifran
Vet inte om det går att klura ut vem målsäganden som anmält Göran Lambertz är men det jag vet är att pappan till hennes son heter Nenad Jovanovic. Det är även honom hon anmälde för våldtäkt. Han fälldes i tingsrätten men friades av hovrätten (Göta hovrätts mål B 3584-18). Om jag har förstått allt rätt så är det även han som har anmält henne för förtal.

Intressant, är det ingen som har hovrätts mål B3584-18? Då får man väl hans personnummer o sen ett samtal till folkbokföringen... o vips så kan du få fram mamman till hans barn
Citera
2021-03-16, 22:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det tycker man. Men han kanske menar att det var hon för förförde honom, söp honom full osv.

Men jag vet inte. Han har ju rätt ofta i sin karriär visat dåligt omdöme. Det är kanske inte första gången han "hjälpt" en yngre kvinnlig jurist. Förvisso är han ju änkling sedan ganska nyligen så han är ute på marknaden igen men sådär hoppa i säng men en över 40 år yngre. Kanske inte första gången.

Ja du.. Det lär finnas rätt gott om män som kan tänka sig att hoppa i säng med en betyydligt yngre kvinna, inte minst på fyllan. Allt annat är tyvärr "önsketänkande".
Citera
2021-03-16, 22:22
Medlem
Jag gissar på att det är C*ssi Wall*n.

Hennes överklagan i förtalsmålet som hon dömdes för ska upp i hovrätten i år enligt Göran Lamberts blogg.

Citat:
5. Flera kvinnor åtalades under året för förtal när de offentligt beskyllt namngivna män för våldtäkt. Enligt åklagarnas och tingsrätternas praxis är sådana beskyllningar brottsliga även om en våldtäkt faktiskt begåtts men inte lagförts. (Cissi Wallin dömdes 2019 för förtal av Fredrik Virtanen. Det målet kom inte upp i hovrätten 2020 men kommer att avgöras 2021.) – Den praxis som är rådande bör enligt min mening ändras. En kvinna som faktiskt har våldtagits bör få berätta offentligt vem som gjorde det.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Sjukt rättssystem i detta land. Häktad på grund av en mytoman...

Göran L får smaka på egen medicin...

Haha, det är onekligen ironiskt.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Någon som har förstått varför han sitter häktad? Flyktrisk - knappast? Kollusionsrisk - vad skulle han kunna undanröja för bevis??? Påverka vittne eller målsägande - känns långsökt, om någon är påpassad så är det väl han, och jag tror knappast han hyr någon för att spöa upp eller skjuta dem??

Näe - känns mer som att åklagaren vill visa sig på styva linan, men kan inte det slå tillbaka om Lambertz blir friad, framförallt om det visar sig att MÄ inte är helt trovärdig.

Presumtion för häktning vid sannolika skäl och minimistraff två års fängelse.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Sjukt rättssystem i detta land. Häktad på grund av en mytoman...

Göran L får smaka på egen medicin...

Våldtäkter är vår tids häxjakter, inga beviskrav, upprepa bara anklagelser flera gånger så döms mannen till flera års fängelse.
Citera
2021-03-16, 22:24
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-ar--haktade-toppjuristen/

Han håller nog hov på häktet och där lär man inte strunta i något som skulle bryta mot några rättigheter.
Jag kan föreställa mig att Lambertz kommer berätta om mycket framöver och även driva på saker han anser vara felaktiga. Han satt ju i lagrådet innan dom anhöll honom. Åklagaren i fallet lär bäst i att ro hem ett åtal och en fällande dom för annars kan hon se sig i stjärnorna efter fler fall. För min del är hennes facit hopplöst ojämnt och inte direkt imponerande.

Med nästan ett decennium som JK så vet han i alla fall hur han kan få ut maximal ersättning av staten för felaktigt frihetsberövande. Så då undrar jag ju hur mycket han kan tänkas få ut?
Citera
2021-03-16, 22:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Jag gissar på att det är C*ssi Wall*n.

Hennes överklagan i förtalsmålet som hon dömdes för ska upp i hovrätten i år enligt Göran Lamberts blogg.
Nej. Läs tråden.
Citera
2021-03-16, 22:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Med nästan ett decennium som JK så vet han i alla fall hur han kan få ut maximal ersättning av staten för felaktigt frihetsberövande. Så då undrar jag ju hur mycket han kan tänkas få ut?
Nja. Han är pensionär. Så det blir nog inte mycket "förlorad arbetsinkomst"
Citera
2021-03-16, 22:27
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam

Nja, han offentliggör sig själv.
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
Kan hon ha nån slag diagnos eller psykiska problem som gör att hon hamnar i sådana här situationer hela tiden, typ sexuellt utnyttjad som barn och kan inte hantera kåta män?

Eller har hon helt enkelt studerat juridik för att lära sig hur man sätter dit folk och tjänar sig en hacka?
Citera
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benke62p
Intressant, är det ingen som har hovrätts mål B3584-18? Då får man väl hans personnummer o sen ett samtal till folkbokföringen... o vips så kan du få fram mamman till hans barn
Enklare att söka honom på vilken upplysningssite som helst - där visas p-nr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in