• 1
  • 2
2014-02-17, 15:53
Medlem
rihannas avatar
200 nok/h grundln

Turnus, ex sndag efter kl 16.00 300 nok/h
Citera
2021-03-16, 12:18
Medlem
Hegamons avatar
Urskta jag bumpar trden men:

Jag har en sjuhelsikte massa beteendevetarpong frn hgskolan som ligger och skrpar i Ladok. Kan ngon sga till mig hur jag fr behrighet att ska jobb som socionom i Norge?

Det str oftast socionomexamen eller likvrdig. Vad r likvrdig isfall? Exempelvis s har jag en fil.kand i psykolog, fast omrdet r inom organisation. Jag kan potentiellt ordna en fil.kand i Sociolog (jag fr skriva c-uppsatsen). Likas kan jag ordna en fil.mag i psykolog (jag fr skriva d-uppsatsen). Om nu detta med vad examen heter r s viktigt.

Jag har vldigt ltt fr ovan mnen, s det r inget besvr. Men sedan hamnar jag vl p kant med de som har dessa jobb. Jag r lngt i frn pk.

Gr jag ovan, behver jag inte kra lastbil i Norge, s tnker jag.
Senast redigerad av Hegamon 2021-03-16 kl. 12:20.
Citera
2021-03-16, 21:05
Medlem
Hegamons avatar
Behrighet till socionom r genom socionomutbildningen. Jag har stllt frgan tidigare. Mervinna har besvarat frgan dr. Eller annan relevant examen = anvnds som benmning. Mnga som r anstllda av socialtjnsten har idag ej socionomexamen. Det kommer nya krav frn Socialstyrelsen att de som jobbar som socialsekreterare utan socionomexamen mste komplettera sin examen. Det gr ocks tillgodorkna yrkesliv och vriga kurser. De bda tv senare exemplen r komplicerade, otydliga och omstndliga ven fr mnga yrkesverksamma i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in