2021-03-16, 20:02
Medlem
Är MÄ verkligen juridikstudent? Eller har det blivit en trådsanning baserat på att någon tidning eller dylikt nämnt student + juridik?
Citera
2021-03-16, 20:02
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Det må så vara att snyggastefittan säger det, men händelseförloppet i Mongolietdomen stämmer överens med de uppgifter som publicerats i media. Den domen ska därför inte släppas. Men valet är fritt.

mja, fast finns nöjesprofil och tortyr med i det fallet?
Citera
2021-03-16, 20:05
Medlem
Jag trodde väl ett tag att GL var en ful fisk, och det kanske han är, men i det här fallet ringer alla varningsklockor när detta är kvinnans tredje anmälan inom några år. Dom första två ”förövarna” har friats men kanske tänker hon tredje gången gillt.
Citera
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Är MÄ verkligen juridikstudent? Eller har det blivit en trådsanning baserat på att någon tidning eller dylikt nämnt student + juridik?
Tidningarna skriver "juriststudent" så det borde vara fastslaget att hon studerar juridik i någon form. Så vitt jag vet har det inte skrivits att hon t ex går på juristprogrammet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Vad bra!!! Jag lyckades reta upp Flashbackkillar/gubbar. Oavsett vad ni skriver om henne så är det ju ofta så att om en kvinna anmäler en man blir hon ifrågasatt. Vi får väl se vad som händer? Men en känd toppjurist har ju en fördel oavsett om han är skyldig eller inter.

Problemet är att de aldrig ifrågasätts utanför rättssalen. De flesta kvinnor valsar igenom en förundersökningen utan en enda kritisk fråga. Sedan blir folk förvånade när det blir friande domar. Samhället hade sparat resurser och lidandet hade minskat om polis och åklagare ställde kritiska frågor redan under förundersökningen.

När väl dom vunnit laga kraft. Då är den servila inställningen tillbaka. Inte ens när det den tilltalade frikännts ställs kritiska frågor till MÄ. Daltandet med påstådda brottsoffer äventyrar hela rättssäkerheten.
Citera
2021-03-16, 20:07
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du tror inte på allvar att han sköter den saken själv? Så fungerar det inte.
Det är klart att han inte visste vilket psykfall hon var. Det brukar inte folk förstå förens ett tag senare. Och vad du tror om bevis är hyfsat ointressant. Åklagare har mycket mer sällan än vad folk tror varmt på fötterna. Speciellt i sexbrott. Det finns tydliga indikationer på att folk har dömts på rena falsarium. Även denna gång var det ett dylikt försök. Sexlagstiftningen är ju svår att BEVISA som regel men man gör vissa antagandet. Såsom att kvinnor inte ljuger eller inte vill ha sex med äldre eller vad det nu kan vara. Men alla VET att det finns massor av kvinnor som ljuger, bedrar mördar och har sex utanför normen. Av vitt olika skäl. Men han får skylla sig själv så till vida att han idkar sex med en import. Så långt är jag med.
Nej självklart sköter han inte sitt eget försvar du får läsa mitt inlägg en gång till. GL är svår för en åklagare att komma åt för att han vet vad han ska svara och hur han ska bete sig. Dessutom har han då ett bra försvar. Hans arrogans kan möjligen fälla honom om han nu petat in den och inte anser det vara något problem.
Citera
2021-03-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Tidningarna skriver "juriststudent" så det borde vara fastslaget att hon studerar juridik i någon form. Så vitt jag vet har det inte skrivits att hon t ex går på juristprogrammet.

Helt sant. Men det vore ju komiskt att en student som läser Jiken kontaktar ett fd JR och JK för hjälp med studierna. Men kontakten kanske skedde främst för förtalsrättegången?
Citera
2021-03-16, 20:09
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Jag trodde väl ett tag att GL var en ful fisk, och det kanske han är, men i det här fallet ringer alla varningsklockor när detta är kvinnans tredje anmälan inom några år. Dom första två ”förövarna” har friats men kanske tänker hon tredje gången gillt.

Det betyder inte så mycket som försvaret försöker att få det till. Det kan tvärtom vara mindre risk att åka fast om man våldtar ett offer som har gjort sig känt för att anmäla gubbar. Ett sådant offer är mera sårbart än en vanlig kvinna. Lite grann som poliser som tvingar till sig oralsex av en prostituerad.
Citera
2021-03-16, 20:14
Medlem
Lambertz är ju en Certifierad Fårskalle
" Krypto Fascist "
Men att man skall ge " professionell "vägledning åt ngn på Julafton som han vet direkt anmäler för våldtäkt
Och är under utredning för förtal --- Kunde han inte se det Komma ?? ... Kunde han inte fatta det ??
Rolling Stones hade en sång --- But don't play with me, 'cause you're playing with fire

Detta stämmer inte .. För mig liknar detta ngn slags Prostitution..
Om man vet en kvinna anmäler snabbt då är man ju inte så satans dum i huvudet att man försätter sig i en situation ensamma Julafton Jullunch X antal snapsar + Nu sitter Häktad i en källare
Ett hjärnsläpp för fan ---Förståndshandikappad .. Han har familj varför är han inte där trycker Julskinkan in i ansiktet ... Spännande detta
GL Verkar ju ha en skruv lös försätter sig i det läget

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-som-anmalde-topp--juristen-star-atalad-for-fortal/

Göran Lambertz hjälpte kvinnan som står åtalad för förtal av en annan man hon anklagat för våldtäkt. Nu är det före detta justitierådet själv häktad misstänkt för att ha haft sex med kvinnan mot hennes vilja.
Citera
2021-03-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka

Vilka tidningar då? Förutom stoppapressarna? Hur hinner hon med juristprogrammet samtidigt som hon hinner bli våldtagen gång på gång och driva processer?
Citera
2021-03-16, 20:17
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Helt sant. Men det vore ju komiskt att en student som läser Jiken kontaktar ett fd JR och JK för hjälp med studierna. Men kontakten kanske skedde främst för förtalsrättegången?
Det skrivs att ett av skälen till att hon tog kontakt med Lambertz var åtalet för förtal. Eftersom hon ska ha "varit inblandad i åtminstone tre utredningar gällande våldtäkt på fyra år" kan man väl tänk sig att hon hade en del funderingar kring sexualbrottlagstiftningen, bevisvärdering och rättsväsendet i allmänhet. Med tanke på Lambertz medverkan i olika publika sammanhang tycker jag att det är rimligt att någon som hon kontaktar just honom. Tycker också att det är rimligt att han uppfattade henne som en intressant samtalspartner.
Citera
2021-03-16, 20:19
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Vilka tidningar då? Förutom stoppapressarna? Hur hinner hon med juristprogrammet samtidigt som hon hinner bli våldtagen gång på gång och driva processer?
Eftersom du bevisligen använder Internet föreslår jag att du själv tittar efter. Svaren är en googling bort.

Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Nej självklart sköter han inte sitt eget försvar du får läsa mitt inlägg en gång till. GL är svår för en åklagare att komma åt för att han vet vad han ska svara och hur han ska bete sig. Dessutom har han då ett bra försvar. Hans arrogans kan möjligen fälla honom om han nu petat in den och inte anser det vara något problem.
Lambertz försvarare, Ola Salomonsson, är inte heller någon dununge till advokat. Kan tänka mig att de utgör ett bra team.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-03-16 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in