Spontant känns det som att vaccinmotståndet bland unga och friska kommer bli än mer påtagligt efter detta. Iallafall här i Sverige.
Snacka om krigsrubriker. Får man slänga på sig foliehatten så känns hela häxjakten om att EU "straffar ut" U.K genom att misskreditera AZ.
Jag hade en engelsk kollega som ansåg att en macka vitt bröd och en kexchoklad var en helt okej lunch.
Jag har bott i London, och vissa av mina studiekamrater tyckte att ett Cadbury-ägg var en godtagbar lunch. Det var alltså chokladägg fyllda med kolamassa - bara socker och fett. Till påsk såldes påskäggsstora sådana ägg som de satte i sig, ett helt sådant åt gången...
De som hinner få covid istället kanske inte tycker det är så bra.
Precis, dödssiffran orsakad av detta stopp kommer vida överstiga dödssiffran gällande blodproppar som dessutom antagligen inte ens orsakats av vaccinet mer än i undantagsafall.
Där finns 8 bord och man får endast sitta en person EN per bord. Även om det kommer in ett kärlekspar eller familj så är det en per bord för att minska spridning.
Bryts detta får dom böter.
sen pratas det om att Liseberg ska öppna 1/5 😂😂 hur fan tänker dom nu? Blir det en person per karusell ??
Jag har bott i London, och vissa av mina studiekamrater tyckte att ett Cadbury-ägg var en godtagbar lunch. Det var alltså chokladägg fyllda med kolamassa - bara socker och fett. Till påsk såldes påskäggsstora sådana ägg som de satte i sig, ett helt sådant åt gången...
De påskäggsstora Cadburyäggen består endast av ett tunt skal mjölkchoklad.