2021-03-16, 17:36
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Tror inte han är skyldig
https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-till-polisen-flera-man-valdtog-mig

Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Du har nog rätt! Men feministerna hade hellre velat att det var en konservativ högerdomare som åkt dit.

Fortsättning följer.

De åker inte dit, eftersom de är gentlemen. Alla som åkte fast under metoo - från Weinstein till Arnault - var personer på den politiska vänsterkanten. Alla.
Citera
Medlem
kubuns avatar
De sa nu på TV4-nyheterna att det är Lambertz och att kvinnan ifråga är anmäld för förtal av en annan som hon anmält för våldtäkt. Det borde väl då gå att få fram namnet på vem det kan vara. Kan ju inte finnas så många att välja på

Tillägg:
Aftonbladet.
Den tidigare HD-domaren hjälpte kvinnan som nu anklagar honom för våldtäkt i ett förtalsmål – efter att hon pekat ut en annan man för våldtäkt.
Senast redigerad av kubun 2021-03-16 kl. 17:43.
Citera
Medlem
Stoppa Presumptions, nåja jag ligger 15 sidor efter men vi vet inte om mongolinnan varken sov eller var plakat full. Visst låter det bra för storyn från ena hållet men att dricka sprit leder inte automatiskt till dessa tillstånd även om hon inte brukade fira jul med "barnet i krubban" tänk i sinnet. Kvinnan passar väl in på det jag antog i tråden och att GL sits nu ser bättre ut. Man vill ju så gärna ha rätt!
Citera
2021-03-16, 17:37
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Jag hoppas att tjejen får prata med proffisionella personer som psykiatriker, psykoterapeut, kurator mm. Hon får ju tänka på att GL har anhöriga. Samt gör så att GL mår dåligt själv. Bara för att hon verkar inte vara helt frisk.
Sannolikheten att hon är Knäpp är väl ganska mycket mindre än sannolikheten att hon är en Brottsling och har planerat detta, eller kommit på det i stunden. Som nummer två kommer att hon är feminist-indoktrinerad och när han tog i henne för att hon fallit ihop i fyllan så tolkade hon det som våldtäkt. Det motsägs dock av att hon frivilligt åkte till en ensam mans hem och söp sig redlös, det borde inte en feminist-indoktrinerad göra. Nummer tre är att GL faktiskt söp henne redlös och planerade detta. jag lämnar faktiskt alla dörrar öppna. men sannolikheten för det sista, utfört av en 71-åring som är mycket känd, går omkring i fattig beige trenchcoat, har varit JK, och är vanlig svensk, finns knappt på skalan.
Citera
2021-03-16, 17:38
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Som vanligt i det här mansdominerade forumet som Flashback är det naturligtvis kvinnan som ifrågasätts av självgoda killar och gubbar.

Det finns för i helvete fog för det i det här fallet och om du inte gillar det så kan du hänga på något fittigt feministforum där kvinnor aldrig någonsin ifrågasätts.

Citat:
Ursprungligen postat av RiccardoTubbs
Samtidigt innebär det väl heller inte att en person blir rättslös efter att ha blivit åtalad för förtal och inblandad i ett par fall på liknande tema tidigare. Har hon tillförlitliga uppgifter borde i princip hennes historia inte spela nån roll även om det självklart gör det...

Rättslös är väl att ta i men du måste ju förstå det kan vara fullständigt relevant särskilt om man kan visa på att det har varit rejäla konstigheter i tidigare anklagelser. Detta särskilt med tanke på hur svårt det är att försvara sig mot våldtäkt och att det enligt min åsikt t.o.m. kan vara värre att bli falskt anklagad för en våldtäkt än att bli utsatt för en. Varje gång någon jävel hittar på så förstör det dessutom för riktiga brottsoffer.
Citera
2021-03-16, 17:39
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Som vanligt i det här mansdominerade forumet som Flashback är det naturligtvis kvinnan som ifrågasätts av självgoda killar och gubbar.
Hur kan det komma sig? Kan det ha ett samband med att hon anmält tre män hon känner för våldtäkt de senaste 4 åren, med en friande dom i HR, ett nedlagt åtal plus ett åtal för förtal i hennes riktning? Och den pikanta detaljen att vår vän GL hjälpt henne i sagda förtalsmål. Trots allt detta går hon hem till gammelbocken, dricker sig redlös och går på en tredje mina. Himla otur.

Du får kolla upp familjeliv.se i stället.
Citera
2021-03-16, 17:40
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Lambertz kan mycket väl vara skyldig till våldtäkt.
Han räknade säkert med att hon inte skulle bli trodd vid anmälan.
GL kände till kvinnans bakgrund eftersom han hjälpte henne med ett fall. Undrar om han även kände till hennes andra polisanmälan. I så fall borde han inte tagit i henne med tång.
Citera
2021-03-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Absolut, hennes trovärdighet är noll. Det enda som kan fälla är väl ursäkter han kan ha glort digitalt i efterhand.
Där har Göran tänkt till att inte lämna några digitala spår som kan tolkas emot honom. Men inte omöjligt att det finns digitala spår som är til, Görans nackdel som tjejen sett till att få och därav anmälan som hon anser vinna. Hon har ju större erfarenhet av våldtäktsmål i praktiken än vad Göran har.
Citera
2021-03-16, 17:46
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det finns för i helvete fog för det i det här fallet och om du inte gillar det så kan du hänga på något fittigt feministforum där kvinnor aldrig någonsin ifrågasätts.

Rättslös är väl att ta i men du måste ju förstå det kan vara fullständigt relevant särskilt om man kan visa på att det har varit rejäla konstigheter i tidigare anklagelser. Detta särskilt med tanke på hur svårt det är att försvara sig mot våldtäkt och att det enligt min åsikt t.o.m. kan vara värre att bli falskt anklagad för en våldtäkt än att bli utsatt för en. Varje gång någon jävel hittar på så förstör det dessutom för riktiga brottsoffer.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hur kan det komma sig? Kan det ha ett samband med att hon anmält tre män hon känner för våldtäkt de senaste 4 åren, med en friande dom i HR, ett nedlagt åtal plus ett åtal för förtal i hennes riktning? Och den pikanta detaljen att vår vän GL hjälpt henne i sagda förtalsmål. Trots allt detta går hon hem till gammelbocken, dricker sig redlös och går på en tredje mina. Himla otur.

Du får kolla upp familjeliv.se i stället.

Vad bra!!! Jag lyckades reta upp Flashbackkillar/gubbar. Oavsett vad ni skriver om henne så är det ju ofta så att om en kvinna anmäler en man blir hon ifrågasatt. Vi får väl se vad som händer? Men en känd toppjurist har ju en fördel oavsett om han är skyldig eller inter.
Citera
2021-03-16, 17:49
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Göran om Cissi

http://goranlambertz.se/extrabetraktelse-om-domen-191209-mot-cissi-wallin/

I den frågan är han verkligen ute och cyklar.
Senast redigerad av quggel 2021-03-16 kl. 17:52.
Citera
2021-03-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är nog ingen skärpning av beviskraven för olaga hot utan där ligger beviskravet på en väl lämplig nivå. Det är i sexualmål som man i praktiken har avskaffat beviskraven.

Nä jag vill minnas att GW sagt åtskilliga gånger att det är föga svårt att få någon dömd för våldtäkt. Men jag håller med om en sak och det är att bevisen som man anser är ”bevis” känns aningen luddiga. Indicier som fått folk fällda hade aldrig gått igenom lika starkt som i en mordrättegång och det tycker jag att man borde fundera på. Men som vanligt är varken jag eller någon intellektuellt begåvad verksam i Sveriges lagstiftande församling.
Citera
2021-03-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
GL kände till kvinnans bakgrund eftersom han hjälpte henne med ett fall. Undrar om han även kände till hennes andra polisanmälan. I så fall borde han inte tagit i henne med tång.
Eller så har han med sin juridiska kunskap utfört det perfekta brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in