2021-03-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det är just flockdjur som du som skrämmer bort folk.Du jagar ryggdunkningar så my mycket så att du kallar skribenter "koko","kvarterspolis" osv.

Din Grannsamverkan ger jag då inte mycket för..

Låt folk i Örebro radera sina telefoner för den skyldige skulle inte ta med sig mobilen till förhör...mobbare

Slappna av lite.

Varför tar SD nästan 1000 bilder utanför polishuset? Är det ett oskyldigt beteende av SD när han tar med sig mobilen till förhör? På tal om mobbare...

Sen så raderar han meddelanden i Telegram mellan de två förhören 15/5? Är det ytterligare ett av de här oskyldiga beteenden menar du när mobilen tas med en andra gång?

Han tar alltså med sig en mobil som han uppvisat meddelanden i förhör 1 för polisen att han haft sista kontakten med LW på natten där och vips vid nästa förhör är de borta så polisen behöver återskapa dem?

Jag vet inte om det är ett så oskyldigt beteende alltså...
Citera
2021-03-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
De har sannolikt inte den förmågan att snappa upp vad andra tycker. Samma diagnos...? Bara att han (eller HD) inte ens kan komma på tanken att försöka nå LW en enda gång. För syns skull. Om inte annat för sin egen skull? Men den typen av känslor verkar inte finnas i deras känslospektra alls.

Har du sett videon som SD skickade till LW när han tjatar om att han älskar henne? Hans ögon är fullständigt döda. Skrämmande man.

Alla normala människor hade (om man hade varit oskyldig), ropat högt och lågt om mordet i evigheter.

"Nu kräver vi att ni hittar mördaren/Mållgangänget! Vi vill inte vara otrygga i vårt hem!"

"Vi har barn och kräver att mördaren/Mållgangänget fångas, så att våra barn är trygga!"

Och mycket, mycket annat.

Men skedde det? Nope. Varken SD, HD - eller grannarna (mer än UW och hans barn i stort sett) - har sagt något sådant. För att alla VET.

#TeamÅsaHiding

Här hörs empatilösheten ordentligt: SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången (ljudfil från TR)
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

1) Samma diagnos...?

- Kanske det. Jag är lite inne på det som (tror det var) notknapparen som lyfte. Att HD i så många år blivit hjärntvättad av SD. Även under perioder hon varit mycket skör, nyförlöst och medicinerad.
Till den grad att hans världsbild och verklighetsbild blivit hennes. Att HDs psykiska ohälsa är orsakad av eller kraftigt förstärkt av livet med en så pass störd och kontrollerande människa.

Det förklarar dock inte riktigt hennes kyla efter mordet, de glada selfiesarna med SD osv.

Vilken skräck och chock det måste varit för äldsta dottern om hon var vaken nog att inse vad hennes föräldrars beteende efter mordet pekar på...

2) Ja jag har sett den men det var länge sedan.

SDs oförmåga till empati framgår som du säger tydligt i ljudklippet du bifogade.

3) Jag har varit på en mordplats i jobbet, när kroppen fortfarande låg kvar. Även de mer utslagna och inte alltid så laglydiga av samhällets medborgare brukar reagera högaffektivt och få nån slags behov av att prata om det som hänt.
- Såvida det inte är "Biggan med hatten" som tiger som muren och tvättar "Skabb-Lasses" blodiga tröja... För Lasse är hennes Man med stort M. "Det är vi två mot världen Biggan!". Och Biggan vet också att hon ska passa sig när Lasse har den blicken... Han har ju lovat att sluta med tjacket och då kommer han bli snäll och allt kommer bli bra... Det har han lovat.

-Kanske mekanismerna inte är så mycket annorlunda hos medelklassiga, svenniga, skogslöpande, villaägarna HD och SD.
Det dysfunktionella beror på andra saker än droger, men det latenta våldet finns där.

Enligt en kurs om mäns våld mot kvinnor som jag läste på högskolan så kan man checka av väldigt många punkter i den klassiska våldsupptrappningen hos "män som är våldsamma i relationen" hos SD bara av att läsa domen och tråden. Knytnäven i väggen är ett steg. Strösselförhöret ett annat. Gaslightingen ett tredje (utan inbördes ordning (osv).

(EDIT. Särskrivning pga autocorrect)
Citera
2021-03-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
JG har väl inte så mycket att tillföra då SD cykla ifrån JG+gumman hans.
JG frågade själv SD om han utfört brottet och svaret var väl något liknande som citatet "bara jag vet".

Vet du när rättengången börjar?I april har jag för mig..

7e april har jag för mig. Ska vara första (tis) - dagen efter påsk.

Tror att JG skulle bryta ihop i ett nytt rättegångsförhör och berätta allt han vet, med tanke på hur märkligt han betedde sig i TR. Extremt pladdrig och nervös, är min uppfattning.

I skärmdumpar av telekontakt mellan SD och JG kan man skönja hans desperation mellan raderna, ja även PÅ raderna...Och SDs iskalla svar.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-16 kl. 11:33.
Citera
2021-03-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det var via Lenas mejl, som han visste att det skulle gå att komma åt appar och konton, återskapa lösenord osv. Han hade såpass bra kontakt med Lena gällande det tekniska, hon litade på honom.
Han visste hur det skulle gå att återskapa, får känslan av att den polis AM som fick hans sms, inte förstod, eller glömde bort det helt enkelt.
Hade hon direkt gått till åklagaren och frågat om det var ok, då hade allt kunnat hämtas in.
Det första PMet, skriv det dessutom att hon fått meddelandet av Ulf "för några dagar sedan"
Så nonchalant av polisen. Undrar varför?
Eller är det som när mangår till läkaren och beskriver sina symptom, vilka är uppenbara, men blir bortviftad, för att man minsann inte ska komma och mästra med doktorn..

Det var viktigt att komma åt hennnes Google tidigt då t.ex. tidslinjen hade kunnat motbevisa något i SD:s berättelse.
Det som saknas i utredningen är hur ofta LW sprang hos SD. Ofta menar han. Att det inte är med i bevisen i rätten är mycket mycket märkligt.

Hennes One-mejl var annars återställningsadress för hennes Google-konton ja. UW var den som hade delat ut den adressen en gång i tiden då han hade skaffat domänen w*esstrom.se ihop med LW. Då har han full admin-rättighet till hennes konto och kan ändra lösenord och andra inställningar för mejlkonton kopplade dit.

Då han ändrade lösenord och kom åt hennes One-mejl så kunde de typ trycka på ”glömt lösenord” på de olika Google-kontona hon hade och då komma åt innehållet och ändra lösenord även där.

Nån sån variant kan jag tänka mig de gjorde där.
Citera
2021-03-16, 11:44
Medlem
Varför pratar SD så konstigt.. som om det vore ett främmande språk.
Jag får en CosMose känsla av att HannaD är tolk åt Stefan, Han är behov ett "stödben".
Speciellt eftersom det är någon annan som cyklar på hans flickvän.

Vem är denna Stefan egentligen.. förståndshandikappad och behov av stödhjul och stödben.
Kan han ens gå själv .. behöver han luft ? Hanna Davidsson finns där som en blåsfisk vid behov antar jag. Morfin Hanna not
Citera
2021-03-16, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
7e april har jag för mig. Ska vara första (tis) - dagen efter påsk.

Tror att JG skulle bryta ihop i ett nytt rättegångsförhör och berätta allt han vet, med tanke på hur märkligt han betedde sig i TR. Extremt pladdrig och nervös, är min uppfattning.

I skärmdumpar av telekontakt mellan SD och JG kan man skönja hans desperation mellan raderna, ja även PÅ raderna...Och SDs iskalla svar.

Är det någon som funderar att gå på rättegången?
Citera
2021-03-16, 11:47
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
I min profil (dvs längst ner i samtliga mina inlägg) finns länkar till fup och ljudfiler från rättegången.

Tusen tack!! Nu har jag att göra ett tag

Jag började med att lyssna på SD:s första förhör i TR och ville mörda honom redan efter ett par minuter... vem fan tycker det är ok att vara otrogen i det skede när ens livskamrat behöver en som mest?

Och även om han nu tycker det, så borde han väl inse att det inte är något man inte säger högt? I mina ögon säger det allt om vad han är för typ!
Citera
2021-03-16, 11:54
Medlem
Väninnan J skräder inte orden om SD.

Här lite axplock från hennes förhör. Sid 13 ff Vittnesförhör.

”Det var under den här tiden som Stefan började träffa Lena och det hjälpte inte Hanna. Hanna
visste om Stefans och Lenas relation även om Stefan nekade. Hanna hittade en nakenbild
Lena med handen innanför trosorna i Stefans telefon. Hanna sa att den bilden var tagen för
flera år sedan. När Stefan konfronterades bilden sa han bara att det inte var hans problem,
utan att det var hon som skickat bilden till honom och att han kunde inte hjälpa det.

...

Stefan erkände till slut för Hanna om han och Lena och förklarade att när Hanna blev dålig
behövde han tröst både fysiskt och psykiskt.

...

När Hanna sa till Stefan att han inte fick träffa Lena så sa han att då kan
inte de vara tillsammans mer för han "behöver Lena".

...

Hanna såg rött när hon såg Lena men samtidigt kunde de vara på samma event. J
minns en gång på ett event, så satt Stefan och Lena i slottet och pratade ensamma och man
kunde se dem. Då såg J Hanna som stod ute i regnet och packade i bilen och grät
samtidigt.

...

Stefan skulle visa J en geo-cach en gång för två år sedan och då kom det helt plötsligt
upp massa nakenbilder på Lena, det var en bildström och då var de korten nytagna. J
låtsades som ingenting.

J har väldigt svårt att tänka sig att Stefan skulle ha planerat det och tänkt igenom det.
Om det skulle vara så skulle Lena inte ha hittats. Han hade grävt ner henne i en grotta
någonstans. Med tanke på att han känner hela Örebro län som i sin egen ficka.”

Hanna, den här J och PW lyckas han visa nakenbilder på LW...
Citera
2021-03-16, 12:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för viktig info!
Men minns jag fel när jag har för mig att åkl Åsa Hiding i samband med nån intervju var mycket mer explicit i sitt avförande av HD från, i princip, ALLA misstankar om brott gällande mordet på Lena?
.
Ingen susning, men det är väl likt som allt annat - och eg vem som helst.
Tillräcklig (och/eller ny) bevisning.

Hon har ett beteende som relaterar till att skydda honom och hon har tillräckligt med motiv att vara anstiftare.
Om så är fallet vet jag icke men finner henne suspekt.
Citera
2021-03-16, 12:34
Medlem
Det hyfsat tillförlitliga vittnet och numera anställd vid polisen, väninnan TB är inne på att SD och LW ska ha träffats på söndagen enligt HD.

”TB frågade Hanna vad hon och Stefan hade gjort på kvällen den 14 maj. Hanna sa då att
Stefan träffade Lena på söndagen men inte på måndagen."

TB sid 18 'Vittnesförhör.

SD själv var väl mer inne på att de träffats lördag morgon han och LW. Vad får HD söndag ifrån?
Citera
2021-03-16, 13:09
Medlem
När SD drar iväg en selfie med bar överkropp och skriver ”den du” till väninnan TB när hon har frågor om avspärrningar m.m...
Sid 47 ff Vittnesförhör.
Citera
2021-03-16, 13:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
1) Samma diagnos...?

- Kanske det. Jag är lite inne på det som (tror det var) notknapparen som lyfte. Att HD i så många år blivit hjärntvättad av SD. Även under perioder hon varit mycket skör, nyförlöst och medicinerad.
Till den grad att hans världsbild och verklighetsbild blivit hennes. Att HDs psykiska ohälsa är orsakad av eller kraftigt förstärkt av livet med en så pass störd och kontrollerande människa.

Det förklarar dock inte riktigt hennes kyla efter mordet, de glada selfiesarna med SD osv.

Vilken skräck och chock det måste varit för äldsta dottern om hon var vaken nog att inse vad hennes föräldrars beteende efter mordet pekar på...

2) Ja jag har sett den men det var länge sedan.

SDs oförmåga till empati framgår som du säger tydligt i ljudklippet du bifogade.

Klokt inlägg! Men vi ska heller inte glömma att de träffades unga, SD och HD. Och att deras familjer säger saker som detta nedan, det tolkar jag som att HD varit otroligt lik SD redan från början. För vem vet bättre än de som känt dem i alla år.

Citat:
"Vi skrattade, för HD är så lik vår mamma. Det är som att han har gift sig med vår mamma"

Citat:
"SD och HD är samma person. De är ett"

Citat:
"Där HD pekar, gräver SD"

Orden är givetvis inte exakta. Men andemeningen är uppenbar. Bara att kolla i FUP.

Så jag har otroligt svårt att tro att grundförutsättningarna för detta uppförande från HD, enbart finns i hans "gaslighting", psykisk misshandel och förlossningsdepression.

Vad gäller "strösselförhöret" och med tanke på att han slog näven i väggen och sen skylde sin skada på dottern, många år innan "strösselförhöret" väl? Så kan man bara ta och fundera på allt vi inte vet. Hände detta dagligen? Någon gång om året?

Vi har ingen aning om hur denna dysfunktionella familj levt och vad deras barn har varit igenom. Har HD skyddat barnen från hans humör och kontrollbehov? Finns i nuläget inget som direkt tyder på det, men jag kan givetvis ha helt fel.

Vi vet ju hur han behandlade LW. Dag efter dag. År efter år. TROTS att han fick obegränsat med vild sex ihop med henne. Så vad säger att det varit ett normalt "lyckebo" hemma - någonsin?

Spekulerar en del givetvis. Men allt baserat på de fakta som finns i FUP, information i tråden samt information jag fått IRL.

#TeamÅsaHiding

Empati?

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången gällande det brutala mordet på en levnadsglad, vacker och energisk 3-barnsmamma:

https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in