2021-03-16, 11:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
– Jag kan konstatera att den här personen varit involverad som målsägare i tre liknande fall på fyra år. Det är anmärkningsvärt.
https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-som-anmalde-topp--juristen-star-atalad-for-fortal/

Jisses. Nu blir det hela ännu mer märkligt. Sannolikheten för att Lambertz är oskyldig stiger kraftigt.
Sannolikheten för att han är extrem jävla dum i huvudet (eller autist) stiger i också kraftigt.

Nu borde kvinnan dessutom vara enkel att identifiera.
Citera
2021-03-16, 11:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Har hon en trovärdig berättelse och GL vidgår att de haft sex så räcker det för att häktas. Hon söp sig full och somnade enligt henne. GL’s syn är att båda blev berusade och efter hångel och närkontakt så hamnade de i säng utan kläder där GL fullbordade samlaget med en samtyckande BO.
Kvinnan menar istället att hon var för full för att freda sig och att GL utnyttjade hennes utsatta position...etc.
Inte direkt våldtäkt i min bok, möjligen sexuellt utnyttjande om hon sov eller var redlös.
Frågan är om hon verkligen blev tonårsfull hemma hos en man som hon såg som sin mentor?
Hon är ändå en vuxen kvinna?
Polisen eller åklagaren har utrett i två månader. Tror inte man häktar en person som Lambertz för sannolika skäl om man inte har sitt på det torra.

Visst kan han bli frikänd, men att häkta honom har nog mer än en juriststuderandes ord.
Citera
2021-03-16, 11:44
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muttsing
Häktad på sannolika skäl innebär väl att det finns mer bevis än bara BOs berättelse?

Brukar det inte i den här typen av fall ofta vara typ SMS till någon väninna som sen får vittna om hur "uppriven" kvinnan verkade dagen efter?

Edit: Man kan ju vara uppriven av olika anledningar.

- Man har blivit våldtagen.

- Man har på fyllan tappat omdömet och legat med en gammal gubbe vilket ger obeskrivligt fet bakisångest dagen efter. Kanske resonerar som så att: "Är det något jag under normala omständigheter inte skulle göra måste det ju, egentligen, vara mot min vilja och således våldtäkt."
Senast redigerad av Don.C 2021-03-16 kl. 11:48.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vad är det för fel på många män i denna tråd, vilket jävla kvinnoförakt ni uppvisar.
Redan innan ni ens har en aning om vem som detta gäller, än mindre om vad som hänt eller för den delen vad för bevis som finns, så sågar ni sönder denna tjej, tusen idéer om att allt är en väl utstuderad plan för att sätta dit GL.
Som medelålders man skäms man nästan själv över er jävla syn på kvinnor.

Nej, det håller jag inte med om alls.

Men anmäler man folk man har sex med om och om igen, då har man faan problem med sig själv. Big time!
Citera
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jisses. Nu blir det hela ännu mer märkligt. Sannolikheten för att Lambertz är oskyldig stiger kraftigt.
Sannolikheten för att han är extrem jävla dum i huvudet (eller autist) stiger i också kraftigt.

Fast å andra sidan så är målet mycket mer intressant att spekulera i nu.
Som du säger så borde hon vara enklare att hitta.

Hur många rättsutlåtande har GL skrivit?
Citera
2021-03-16, 11:45
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Man blir ju förbannad! Såna här tjejer förstör för de som verkligen blivit utsatta.

Hon borde skämmas.
Citera
2021-03-16, 11:45
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Och trots detta söker sig kvinnor till honom, det säger en del om dem.
Kvinnor söker sig inte sällan till skitstövlar och värre, till exempel Knutbymördaren och Åmselemördaren som överöstes av kärleksbrev till cellen.
Citera
2021-03-16, 11:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag läste Cissis bok. En alternativ titel skulle kunna vara "Slampa möter skitstövel".
Ja både Janne Kladd och Virtanen är skitstövlar, GL verkar minst sagt märklig som person efter TQ-historien.
Är han så korkad så han går och lägger sig med en Metoo-kvinna så är han dummare än tåget.
Men han kanske trodde att de hade något på g, inte bara att BO var lätt sinnessjuk.
Citera
2021-03-16, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det håller jag inte med om alls.

Men anmäler man folk man har sex med om och om igen, då har man faan problem med sig själv. Big time!
Och du VET att så är faller nu?
Kom igen när du isf har dessa uppgifter innan är det inget annat än skitsnack!
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-som-anmalde-topp--juristen-star-atalad-for-fortal/

Anmärkningsvärt är det minsta man kan säga men det är på denna nivå svensk rättssäkerhet ligger på för vita män.
Citera
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Han är säkert oskyldig, men jag har noll sympatier för honom. Han har varit en metoo-whiteknight och försökt hjälpa denna kvinna att förstöra livet för män. Nu får han själv smaka på denna medicin.
Citera
2021-03-16, 11:48
Medlem
GL borde hört talas om en sådan kvinna som seriemässigt anmält andra män. Hur fan in han, som varandes en av svenskt rättsväsendes 12-taggare, vara så dum att han har med henne att göra, speciellt privat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in