2021-03-16, 08:56
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon är säkert lika snabb på att välkomna Annie som hon var med L..

Bäst av allt är att Annie Lööf aldrig kommer bli statsminister.
Citera
2021-03-16, 09:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Bäst av allt är att Annie Lööf aldrig kommer bli statsminister.

Jag är nästan sugen att rösta på henne för att ge folket det de vill ha efter att jag gjort exit från landet. Folket förtjänar henne som statsminister men egentligen påverkar det inte politiken, folket får samma politik oavsett vilken 7K-politiker som är statsminister.
Citera
2021-03-16, 09:29
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Arbetslöse hillbilly-Olle som inte har godkänt från grundskola och bor utanför Ockelbo lär muttra något jag inte vågar skriva ut pga 1.03. Sedan kanske det inte gör L så mycket för hillbilly-Olle röstar antagligen på V eller SD och inte på L. Om han ens röstar.

Är väl uppenbart att också Nyamko Sabuni nu (åtminstone nästan) börjar sikta in sig på hypotetiska väljare som den missanpassade hillbilly-Olle. Men hur många Olle tror hon egentligen att det finns i Sverige? Hur många tror hon vill ha den rasistiska och tillväxthämmande ”Nordkorea-politiken”?

Jesper Strömbäck, professor i journalistik och politisk kommunikation vid Göteborgs universitet är minsann inte nådig mot Nyamko och Liberalerna i sin ledare i moderata Borås Tidning. Även han ifrågasätter legitimiteten hos ett liberalt parti som har som enda tydliga mål att närma sig det mest anti-liberala partiet i riksdagen.

Citat:
Det återstår dock att se om ledningen för det djupt splittrade Liberalerna får stöd för sin nya linje när partiet samlas till partiråd om några veckor. Om den får det är jag övertygad om att partiet gräver sin egen grav.

Varför skulle någon rösta på L om det gör sig till en blek kopia av M och KD, som i sin tur går allt längre i anpassningen till SD?

http://www.bt.se/ledare/stromback-ser-inte-sabuni-vad-sd-gar-for-1d66db7d/
Senast redigerad av Yayoi 2021-03-16 kl. 09:57.
Citera
2021-03-16, 09:38
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Jag är nästan sugen att rösta på henne för att ge folket det de vill ha efter att jag gjort exit från landet. Folket förtjänar henne som statsminister men egentligen påverkar det inte politiken, folket får samma politik oavsett vilken 7K-politiker som är statsminister.

Tycker om my fellow swedes för mycket för att sabba för dem. Bor utomlands och betraktar Sverige med fasa.
Citera
2021-03-16, 09:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Är väl uppenbart att Nyamko Sabuni nu nästan börjar sikta in sig på hypotetiska väljare som den missanpassade hillbilly-Olle. Men hur många Olle tror hon egentligen att det finns i Sverige? Hur många vill ha den rasistiska och tillväxthämmande Nordkorea-politiken?

Jesper Strömbäck, professor i journalistik och politisk kommunikation vid Göteborgs universitet är minsann inte nådig mot Nyamko och Liberalerna i sin ledare i moderata Borås Tidning. Även han ifrågasätter legitimiteten hos ett liberalt parti som har som enda mål att närma sig det mest anti-liberala partiet i riksdagen.

http://www.bt.se/ledare/stromback-ser-inte-sabuni-vad-sd-gar-for-1d66db7d/
Nej. Det finns ingen plats för L i dagens politiska landskap. Dom hade sin funktion i borgeligheten innan SD:s intåg och tillväxt. C var snabba på att lägga beslag på dom "nya" typen av liberala väljare i det nya landskapet.
Citera
2021-03-16, 09:48
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. Det finns ingen plats för L i dagens politiska landskap. Dom hade sin funktion i borgeligheten innan SD:s intåg och tillväxt. C var snabba på att lägga beslag på dom "nya" typen av liberala väljare i det nya landskapet.

Det hade varit utmärkt med två liberala mittenpartier i riksdagen men om Liberalerna idag saknar liberal ideologisk och moralisk kompass så är det ju bättre om C får växa.
Citera
2021-03-16, 09:52
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Tycker om my fellow swedes för mycket för att sabba för dem. Bor utomlands och betraktar Sverige med fasa.

De vill ju ha detta så om man tycker om dem borde man kanske hjälpa dem att får de de vill ha.
Citera
2021-03-16, 09:56
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
De vill ju ha detta så om man tycker om dem borde man kanske hjälpa dem att får de de vill ha.

Ännu vill inte tillräckligt många. Det blir SD igen. Men om inte SD tar chansen till maktposition i form av ministerpost så jävlar, då får det vara nog för mig och jag slutar rösta och låter svenskarna få de dem vill.
Citera
2021-03-16, 09:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det hade varit utmärkt med två liberala mittenpartier i riksdagen men om Liberalerna idag saknar liberal ideologisk och moralisk kompass så är det ju bättre om C får växa.

Vad är det som är liberalt med C, att de vill ha öppna gränser?
Citera
2021-03-16, 09:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ännu vill inte tillräckligt många. Det blir SD igen. Men om inte SD tar chansen till maktposition i form av ministerpost så jävlar, då får det vara nog för mig och jag slutar rösta och låter svenskarna få de dem vill.

80% vill ju ha detta så det är en klar majoritet. En regering med SD+M+KD kommer heller inte göra någon betydelsefull skillnad även om de får majoritet. M+KD vill fortsätta att ta emot flyktingar trots att vi redan har så många att landet går under.
Citera
2021-03-16, 10:00
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:

Liberalerna har haft sin tid - framförallt de liberaler som är vänsterliberaler som C. Det blåser en stadig högervind i väljarkollektivet. Det är där framtiden ligger. Det har L förstått.
Citera
2021-03-16, 10:08
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Liberalerna har haft sin tid - framförallt de liberaler som är vänsterliberaler som C. Det blåser en stadig högervind i väljarkollektivet. Det är där framtiden ligger. Det har L förstått.

Det finns ingen höger i Sverige. Även moderaterna för en politik som kräver massiva skattehöjningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in