Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Ja, hon vill ogärna konfrontera och veta alltför mycket - blundar hellre än möter en jobbig sanning.
Hennes chef MT vittnar om att HD i januari -18 fått reda på att SD fortfarande träffade LW. Besvikelsen var förstås stor.
Den där tidseran har jag tänkt fördjupa mig i, eller rättare sagt tiden innan.
För det händer nåt i samma veva som det bokas drömresa och hon plötsligt sätter tänderna i JS, börjar ligga i dec och sen går resten rätt fort.
KH nämnde också nån tilltagande kris i december eller hur det nu var och det är mer än permafrost mellan LW och HD på aktuellt event vid allhelgona.
Skrattade då jag lyssnade på ljudfil JS. Han minns inte riktigt när de möttes då ÅK frågar. Hon svarar typ (ej ordagrant)
Nä, men det vet Stefan. Det var på event ditten och datten 3 november mellan kl 18-18.30.
😂
Herr kontrollfreak med en autistisk touch, han vet han.
Citat:
Att han p g a sin speciella personlighet bär med sig den här "nödlösningen" på problem som han misslyckas med att lösa, är egentligen inte chockerande i sig. Han är den han är.
Frågan är varifrån hennes likartade sätt att resonera kommer ifrån. - Har hon med tiden blivit så starkt präglad av sin man att hon fortsätter att ha döden som en fullt tänkbar utgång även sedan hon har tillfrisknat? - Nej, anar att hon har med sig något i bagaget som bidrar till att hon samvetslöst kan omfamna tankar och önskningar om död åt andra med.
Ja, det är ett underligt försvarstal hon gör. Speciellt stör det mig när hon självrättfärdigar som sköterska och drar in sörjande anhöriga.
Hon får mig att tänka på en mild version av Jolly Jane, Hahaha. Just kidding.
Syster Jane vad du va rar och fin när du kom in till mig och rulla upp gardin.
Funderar på om hon är kvar med en fot borta i den skeva änden av altruism, fast inte den patologiska och letala pseudoaltruismen som då hon var äkta sjuk.
Alltså inte helt på banan terapeutiskt sett, omgivningen verkar jamsa rätt friskt och elda i den brasa hon har anordnat, även terapeuten hon återger. Nåt biter snett i processen eller om det har m hennes grundsjukdom att göra.
Att hon typ blundar för verkligheten då altruism är inte enbart av godo.
Drar en aforism som säger mer än jag kan förklara:
The road to hell is paved with good intentions.
Han förundrar mig inte ett dugg. Han är totalt svartvit och fyrkantig hur absurt det än är. Service minded och med noll koll på vad som är socialt lämpligt åker han runt med sin ficklampa på rullskridskor i månskenet.
Hans tjänsteberedskap kan nog ha en makaber spännvidd. I hennes värld är det kärleksfullt och ett tecken på att han är rar.
Lite sneda kaviarhjärtan så är det som ren smekmånad.
Fattar inte vad han spänner an för sträng hos damerna, om det är en mix av att vara totalt lost (mammanerven), handyman och intellekt. Sen så köper de resten av kitet som om det vore en biprodukt (falsk, lömsk, utstuderad, kontrollfreak, rent elak, och notoriskt otrogen)... och så säger HD drömsk att han är han en underbar pappa i familjen kärnmjölk.
LW är mer vaken men lika sugen på att äkta stollen. Men där kan väl en kombo om att få upprättelse (kämpar) efter alla storsvulna löften och att ha levt som skuggfigur ihop problematik att bli övergiven spela in.