Citat:
Ursprungligen postat av
Sicari0
För en vecka sedan så rökte jag runt 21 tiden och fick sedan genomföra ett blodprov 00.00 samma dag alltså för en vecka sedan, jag röker då och då och då tänker jag finns det chans att det inte syns på provet?
Jag legitimerade aldrig mig själv för polisen kan jag neka att jag var den som lämnade prov och även befann mig på plats?
Kan jag vid en eventuell dom överklaga och påstå att jag av misstag råkat få i mig en kaka som hade THC och således var omedveten om det?
Beror så klart på mängden THC du fått i dig och hur ofta man brukar det.
Enstaka bruk syns upp till ca 24timmar, kan synas uppåt 48timmar om man brukat stora mängder.
Regelbundet bruk kan synas upp till ca 7 dygn.
Menar du att du tog blodprov 3timmar efter att du rökt på?
I så fall lär det helt klart synas på blodprovet.
Du kan givetvis neka till att det var du, men det lär inte hjälpa för poliserna lär vittna om att det var du om det skulle behövas.
Kan du överklaga och påstå att du fått i dig av misstag? Ja självklart men har du inte framfört det i tingsrätten lär hovrätten verkligen inte tro på dig vid ett överklagande(om du ens får prövningstillstånd).
Skall du ha en chans att domstolen skal tro på att du fått i dig av misstag skall du så klart hävda det redan i tingsrätten.