2021-03-15, 19:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Eh. Det här är juridik som spillt över i skitkastande.

Ebba har inte tvingat Binninge att avsäga sig fallet. Om hennes uttalande avslöjade för Esbjörn och/eller kretsen kring Esbjörn, att Binninge var trefaldigt dömd och han därför fick kicken, så ligger felet hos honom själv.

Japp själv göra själv ha. Men nu kanske det blir ordning om det kommer nån som talar med Esb om vad som gäller vid ett brutet avtal
2021-03-15, 19:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Men Ebba kommer att fällas för grovt förtal, som du skriver vilket maktmissbruk.

Troligen inte, då det saknas medel.
2021-03-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Alltså jag blir så jävla förbannad. Ebba om någon vet att pensionärer har dåligt med pengar och så lockar hon Esbjörn med pengar för att få honom att sälja sitt hus.

Varför såg hon inte till att höja pensionen istället så skulle inte Esbjörn behövt känna sig lockad att sälja sitt älskade hus.
Vadå älskade hus - han har ju uppenbarligen inte lagt ett öre på det på 20 år.
"Är det de här du kallar kärlek - vill jag inte längre va' med" - för att citera Lasse Holm - hör man huset skrika. Även grannar är förtvivlade över hur mycket kärlek Esbjörn lägger ner på sitt "älskade" hus.
Fantasin sätter inga gränser när det gäller att få utlopp för sitt hat.
2021-03-15, 19:22
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag tror att wedonthavetime, skojar lite med oss.

För övrigt jävligt dålig stil av Ebba att måla ut det som något negativt att Binninge nolltaxerar vilket är ett bevis för att han hjälper äldre personer gratis! Att han gör det gratis och utan egen vinning är ett bevis på att det är Binninge som talar sanning och att Ebba ej har rent mjöl i påsen!
2021-03-15, 19:25
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Men Ebba kommer att fällas för grovt förtal, som du skriver vilket maktmissbruk.

Hon borde kunna åtalas för att ha "Gett äldre person lidande och besvär" då det är Esbjörn hon sätter på pottkanten när hon trollar bort hans jurist.
2021-03-15, 19:25
Medlem
Citat:
Var inte pappa Busch med och röjde? Han med reklamskylten?
Uppsala solenergi fick jag fram på det någon länkade till på google maps..
2021-03-15, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Hon borde kunna åtalas för att ha "Gett äldre person lidande och besvär" då det är Esbjörn hon sätter på pottkanten när hon trollar bort hans jurist.
Straffet hade kunnat bli att servera soppa på Stadsmissionen men det faller ju helt då Ebba redan bor där med sina barn.
Attt servera soppa "hemma" är ju inget straff.
2021-03-15, 19:45
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Binninge är helt oduglig inom det juridiska. Det om något har den här cirkusen visat.
Det säger jag inte alls emot. Men var det smart av Ebba att förtala honom? Det ledde till en förundersökning som gjort att "juristen" inte kan vara ombud för Ebbas motpart. - Var detta ett taktiskt drag eller ett misstag av Ebba?
2021-03-15, 19:47
Medlem
MarryBlunts avatar
Dom sa på radion att Esbjörns ombud valt att avsäga sig uppdraget på grund av att inte jäv skulle uppstå och hänvisade till den förtals anmälan han gjort mot Ebba.
I den här sortens rättegångar har man inte rätt till en offentlig försvarare, eller har jag missuppfattat?

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vadå älskade hus - han har ju uppenbarligen inte lagt ett öre på det på 20 år.
"Är det de här du kallar kärlek - vill jag inte längre va' med" - för att citera Lasse Holm - hör man huset skrika. Även grannar är förtvivlade över hur mycket kärlek Esbjörn lägger ner på sitt "älskade" hus.
Fantasin sätter inga gränser när det gäller att få utlopp för sitt hat.
Han kan ha älskar huset utan att ge det kärlek, det förföll i samma takt som han kanske.
Eller så har han bara väldigt svårt att sälja saker. Hans 7 bilar, 2 lägenheter och en sommarstuga talar ju lite för att så är fallet. Det spelar ingen roll, han kan ha hatat sitt hus. Men det var hans och ingen hade bättre rätt till det än honom. Vad grannar tycker hör ju definitivt inte hit.

Men egentligen är det inte viktigt, det var hans hus, och ska det säljas så ska det gå rätt till. Det är ju här vi som inte tillber Ebba tycker att denna affär brister. Hon borde sett till att han hade ett ombud. Hon borde propsat på det. Han borde fått hjälp att göra en egen värdering och Ebba skulle gjort sin. Sen skulle de båda haft papperskopior och suttit mer med sina respektive ombud och talat. Och då borde hon ha lagt sig högt i värderingarna med sitt bud. För att det ser snyggt ut om man frågar om man får köpa någons hus. Det är oxå onödigt att lämna öppet för spekulationer genom att ta den ohyggliga summan på 300 tusen för att städa. När hon sedan säger att hantverkskostnader finns med i den summan så är det som att be om att bli misstrodd.

Om hon gjort så, tror inte jag att någon gott till pressen. Men även nu när Esbjörn gick först, skulle hon inte svarar med inlägg på Facebook. Speciellt inte med inlägg hon måste radera för det förekommer osanningar i dem.

Jag hatar inte Ebba, jag gillar henne inte och skulle inte ens under hot rösta på KD. Men det hör inte hit. För när Ebba blev girig och inte bara ha Esbjörns hus, utan oxå vill ha det jättebilligt, så borde någon i hennes omgivning sagt till henne att det här kunde hända.
2021-03-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Dom sa på radion att Esbjörns ombud valt att avsäga sig uppdraget på grund av att inte jäv skulle uppstå och hänvisade till den förtals anmälan han gjort mot Ebba.
I den här sortens rättegångar har man inte rätt till en offentlig försvarare, eller har jag missuppfattat?

Han kan ha älskar huset utan att ge det kärlek, det förföll i samma takt som han kanske.
Eller så har han bara väldigt svårt att sälja saker. Hans 7 bilar, 2 lägenheter och en sommarstuga talar ju lite för att så är fallet. Det spelar ingen roll, han kan ha hatat sitt hus. Men det var hans och ingen hade bättre rätt till det än honom. Vad grannar tycker hör ju definitivt inte hit.

Men egentligen är det inte viktigt, det var hans hus, och ska det säljas så ska det gå rätt till. Det är ju här vi som inte tillber Ebba tycker att denna affär brister. Hon borde sett till att han hade ett ombud. Hon borde propsat på det. Han borde fått hjälp att göra en egen värdering och Ebba skulle gjort sin. Sen skulle de båda haft papperskopior och suttit mer med sina respektive ombud och talat. Och då borde hon ha lagt sig högt i värderingarna med sitt bud. För att det ser snyggt ut om man frågar om man får köpa någons hus. Det är oxå onödigt att lämna öppet för spekulationer genom att ta den ohyggliga summan på 300 tusen för att städa. När hon sedan säger att hantverkskostnader finns med i den summan så är det som att be om att bli misstrodd.

Om hon gjort så, tror inte jag att någon gott till pressen. Men även nu när Esbjörn gick först, skulle hon inte svarar med inlägg på Facebook. Speciellt inte med inlägg hon måste radera för det förekommer osanningar i dem.

Jag hatar inte Ebba, jag gillar henne inte och skulle inte ens under hot rösta på KD. Men det hör inte hit. För när Ebba blev girig och inte bara ha Esbjörns hus, utan oxå vill ha det jättebilligt, så borde någon i hennes omgivning sagt till henne att det här kunde hända.
Så han var dement och mongo redan vid 60 då anser du.
Du maler på om att Ebba är elak mot åldringar - men är det någon som verkligen PISSAR på äldre är det fan du. En mer vedervärdig syn på människor över 25 har jag aldrig sett maken till.
Väx upp och skaffa dig en moral värdig en människa och inte en idiot.
2021-03-15, 19:55
Medlem
Har inte den glömske Esbjörn Bolin någon fb tråd, eller åker han med i denna med Ebba Buske ..
2021-03-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Dom träffades många ggr innan kontraktet skrevs, enl Ebba själv startade det den 20/6, alltså midsommardagen, och först den 20/8 skrev Esbjörn under kontraktet. Samtidigt med detta sågade Ebbas farsa Truls Busch ner några träd utanför, det har ju inte nämnts här vem det egentligen var men i det censurerade polisförhöret nämner Esbjörn att personen som sågar ner har reklamskyltar i Bjästa vilket ger följande länk: https://goo.gl/maps/Pj9M2qELk5t7KAcc7

Och det telefonnumret i bilden går till Truls Bush....
https://www.hitta.se/busch+och+bild+produktion+hb/uppsala/loptdkmq?vad=0708161718%20Busch%20%26%20Bild%20Pro duktion%20HB%2C%20Uppsala

Nu får vi säker 40 sidor tjafs från Esb:s trollarme om detta också...för att dränka dagens juridiska cirkus

Ni andra kan suga på följande delikata mening:
Källa: https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf#page=18

Är det här skon klämmer, har vi en okänd privat "mäklare" som EsB inte kommunicerade med...

Kanske satt Ebba på midsommarfirandet och smorde plan med släkten på att göra affär dagen efter.
Tycker allt verkar som en stor soppa hit och dit.
Klart att Esbjörn vart medveten men ångrat sig.
Ebba har rätten på sin sida men det smidigaste av Ebba hade ändå vart å lämna Esbjörn i fred och köpa av nån annan i närheten som vill sälja.

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Alla i området visste att Esb inte bodde i huset/nytjade huset och det syntes at han inte nyttjade huset och alla visste at han hade lägnehet annorstädes och brukade på på ett pensionat hos en "polare".
Grannarna önskade han skulle sälja så det kunde röjas upp bland bilvrak och oljetunnor och igenvuxet och och och....
Folk hade gett bud i många år där han tackat nej, men nu tackade han ja.

Han tackade ja. tråkigt att det skulle sluta i rätten. Ebbas advokater kommer krossa Esbjörn och göra honom fattig då han loosar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in