Citat:
Ursprungligen postat av
-Advarsel-
Efter att ha sneglat lite grand på Lindbergs kommentarsfält såg jag någonting om att Neuding tidigare tagit bort Lindberg från Bulletins Slack-kanal. Det framkom också att Lindberg inte tog betalt för sina krönikor.
Dock håller inte resten av Bulletin särskilt hög nivå heller. Om vi helt bortser från den katastrofala nyhetsredaktionen, är mycket lättviktskrönikor ā 500 tecken och påminner om Kamratposten snarare än den, i mitt tycke, höga kvalitet som Kvartal håller. Kvartal erbjuder därtill samtidsanalyser och essäer. Jag hade förväntat mig att stjärnskribenterna skulle prestera något åtminstone i paritet med detta. Bulletin har dessutom betydligt högre ambitioner: "Bulletins vision är att skapa en tidning i världsklass för Sverige" (hämtat från 'Om Bulletin')
Då tanken var att bygga en allstar-lineup är det förståeligt att Neuding inte var så sugen på att ta med någon random person vars merit är att han är kompis med Tino.
Jag har läst några krönikor på Bulletin och håller med om att det inte var särskilt intressant. Bulletin kommer ej kunna räddas och hela projektet har byggt på feltänk från början till slut.