2021-03-15, 16:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
”Bulletin lever i tron att de har en utgivare”

Bulletins ägare och redaktion har en läxa att lära när det kommer till utgivningsfrågor, skriver tryckfrihetsexperten Nils Funcke.

https://www.dagensmedia.se/opinion/debatt/bulletin-lever-i-tron-att-de-har-en-utgivare/
Aj fan. Dom har alltså inte en riktig ansvarig utgivare.
Citera
2021-03-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Neuding har kritiserat Wolodarski.

Här handlar det istället om att det är ohållbart om VD:n ska kunna publicera sina polares undermåliga Facebook-rants på Bulletin, med Neuding som ansvarig utgivare.

Efter att ha sneglat lite grand på Lindbergs kommentarsfält såg jag någonting om att Neuding tidigare tagit bort Lindberg från Bulletins Slack-kanal. Det framkom också att Lindberg inte tog betalt för sina krönikor.

Dock håller inte resten av Bulletin särskilt hög nivå heller. Om vi helt bortser från den katastrofala nyhetsredaktionen, är mycket lättviktskrönikor à 500 tecken och påminner om Kamratposten snarare än den, i mitt tycke, höga kvalitet som Kvartal håller. Kvartal erbjuder därtill samtidsanalyser och essäer. Jag hade förväntat mig att stjärnskribenterna skulle prestera något åtminstone i paritet med detta. Bulletin har dessutom betydligt högre ambitioner: "Bulletins vision är att skapa en tidning i världsklass för Sverige" (hämtat från 'Om Bulletin')
Citera
2021-03-15, 16:25
Medlem
Ok, nu är det sen eftermiddag och jag räknar in 15 artiklar i Bulletin som är daterade idag, den 15 mars. Av dessa är dock endast fem (5) egna texter, författade av redaktionen eller affilierade och av dessa fem är endast en (1) en nyhetsartikel. De övriga tio (10) är från Tidningarnas Telegrambyrå och delas alltså med alla andra svenska tidningar, radio och TV.

Att de först gör denna större uppdatering framåt eftermiddagen är också en katastrof. Det är på morgonen man vill ha nytt material i sin tidning, inte framåt eftermiddagen. Saliga Metro byggde också på TT som främsta nyhetskälla, men den levererades färdig till nyhetskonsumenterna i T-banan varje morgon vid 6-tiden. Men Metro var gratis och Bulletin kostar en hundring i månaden.

En större katastrof än detta fiasko är svår att föreställa sig. Det är så monumentalt amatörmässigt att det är svårt att hitta jämförelseobjekt. Den här boken skulle kanske kunna ge inspiration till Sanandaji, Gür, Akka-Takka och de andra: https://www.ucpress.edu/book/9780520046078/great-planning-disasters.
Citera
2021-03-15, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Neuding har kritiserat Wolodarski.

Här handlar det istället om att det är ohållbart om VD:n ska kunna publicera sina polares undermåliga Facebook-rants på Bulletin, med Neuding som ansvarig utgivare.

Kunde de inte först försökt samtala och samarbeta sig till en lösning? Och publicerat en stilistiskt omarbetat artikel som till innehåll var i stort sett oförändad från den första med urskribentens namn under. Vittnar om klumpighet från båda håll. Till motsatsen är bevisad tror jag att Neuding inte vågade sig på Wolodarski.
Citera
2021-03-15, 16:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig

Däremot idag var det faktiskt hög klass när Svante Nordin skrev en kortfattat men ändå kärnfull artikel om konflikten mellan analytisk och kontinental filosofi och hur trådarna löper från kommunismen via Hitlers kompis Heidegger till dagens postmodernism:
https://bulletin.nu/den-filosofiska-sprickan

OMG Tack för den! 😍 Vilket finfrämmande av Svante Nordin himself.
Citera
2021-03-15, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Du har en poäng. Det viktigaste för svenskbananen just nu är att komma ihåg att ingenting har någonting med juden att göra. Saker och ting kan inte, får inte, ha någonting med juden att göra. Jag inser det nu.

Det viktigaste för svennebananen just nu är egentligen bara att prata om problemen. Eventuellt belysa vänsterns hyckleri till döddagar men mer är det inte. Man är väl kanske tio år ifrån att prata om lösningar och du kan räkna till oändlighet innan man kan prata om pudelns kärna, dvs vad som är problemet och hur man skall hantera det.

Kälkborgare som bulletin har ett problem i att de får sin näring av att prata om problemen men deras liberala lösningar på ”problemen” kommer bara bli mer av samma så det blir ingenting annat än en diskussionsklubb för inbördes beundrare.

Lika sterila som konservativa.
Citera
2021-03-15, 16:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Det finns väl redan en ”tidning” som adresserar ”judefrågan”: Nordfront. Jag vet inte hur det går för den men eventuellt inte skitbra. 😅 En sådan som Arpi, som ständigt återkommer till folkutbytet och främlingarnas aggression mot de vita har ju säkert mer att säga än han för närvarande säger och detta gäller sannolikt för fler att skribenterna som Bullen rekryterat. Men de har vett nog att läsa av sin målgrupp och skyndar långsamt framåt.
Om Arpi har mer att säga, och det tror jag att han har, så bör han sjunga ut! Han har högt förtroende och läsare som är idel öra. Jag tror nog att han vågar mer. Kör hårt, Ivar.
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja det finns en hang up inom låtsashögern att allt blir bra bara vi liberaliserar, privatiserar och sjunger Ayn Rands lov.
Att en inte obetydlig del av de som invandrar inte vill bli vare sig svenskar eller ens sekulära européer verkar man inte förstå.
Lite klippa, klistra och mer betyg i skolan så blir allt bara bra är devisen.
Javisst. Det är liberaler som kritiserar andra liberaler — och vänstern, och mycket annat. I själva verket rätt klassisk damage control. Jag skulle önska mig mer från dem. Att de åtminstone vågade bryta sig loss från liberalismen. Den där som vägrar erkänna att det finns skillnader mellan både individer och mellan olika folk.
Citera
2021-03-15, 16:39
Medlem
Bulletin har kört i tre månader, men har glömt att söka utgivningsbevis!!!

https://www.dagensmedia.se/opinion/debatt/bulletin-lever-i-tron-att-de-har-en-utgivare/

Citat:
...utan utgivningsbevis faller åtskilliga av grundbultarna i det tryckfrihetsrättsliga systemet bort. Ensamansvaret gäller inte vilket innebär att varje skribent kan hållas ansvarig för sina texter vid en rättslig prövning. Vd och styrelse kan bli medansvariga för bland annat förtal och upphovsrättsintrång enligt lagen om elektroniska anslagstavlor.
Citera
2021-03-15, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tino är sjukt anti-SD. Jag har träffat honom på ett evenemang 2019 och då sa jag - helt harmlöst, tyckte jag själv - att vi bara kan få bort Löfven om M, KD och SD får majoritet 2022 och att en M-/KD-regering då måste gå SD till mötes rejält på invandringspolitikens område i utbyte mot att få stöd för sin budget. Tino blev topp tunnor rasande och helt svart i blicken. Han började gorma om att jag var en typisk nazist och SD-rasist så att saliven sprutade (vi har aldrig träffats tidigare och jag var helt okänd för honom och ar dessutom alltid röstat M). Tholin dök faktiskt upp och fick leda bort honom. Detta var läskigt. Jag fick inte en syl i vädret. Det var svårt att höra riktigt vad han sa, för han har en tunga som verkar uppsvullen på något konstigt sätt, ungefär som om han nyligen kommit ut från en tandläkare som tryckt i honom några riktigt rejäla sprutor lokalbedövning.

Den bluffen borde man ha sett komma. Tino använde sina ekonomiska intressen för att slå sig in hos gräddan av kälkborgare, genom att appellera till ”White-trash” med att belysa invandringens kostnader för att på så sätta bygga upp en plattform, när han inte längre behöver dessa visar han sin rätta natur. Kurder är parasitära och svenskar blåögda så man lät sig duperas i tron att här var en blatte som tycktes argumentera mot mångkulturen.

Låt det bli en läxa: skall Sverige räddas är det svenskarnas sak. Inga andra kommer göra det åt oss.
Citera
2021-03-15, 16:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
”Bulletin lever i tron att de har en utgivare”

Bulletins ägare och redaktion har en läxa att lära när det kommer till utgivningsfrågor, skriver tryckfrihetsexperten Nils Funcke.

Då hade iofs Tino S. och ägargänget rätt som tyckte att Tholin kunde publicera artiklar utan Neudings godkännande.
Vilket magplask till satsning, känns som om det är en skoltidning under högstadiet man startat och försöker att driva, inte en seriös nättidning.
Citera
2021-03-15, 17:04
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Då hade iofs Tino S. och ägargänget rätt som tyckte att Tholin kunde publicera artiklar utan Neudings godkännande.
Vilket magplask till satsning, känns som om det är en skoltidning under högstadiet man startat och försöker att driva, inte en seriös nättidning.

Arpi skrev om detta i slutet av februari på Twitter:

https://twitter.com/Ivarpi/status/1365034252740534281?s=20
Citera
2021-03-15, 17:08
Medlem
Mortsubites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalkanMan
Bulletin har kört i tre månader, men har glömt att söka utgivningsbevis!!!

Självaste Nils Funcke tvingas läxa upp Bulletin-gänget om hur det här med utgivning fungerar. Man skäms ju å deras vägnar. De har noll koll.

Arpi har gått ut flera gånger på Twitter och bett om information och tips. Källskydd har han garanterat. Nu visar det sig alltså att Bulletins uppgiftslämnare är oskyddade.

Man tar sig för pannan. Vilka jävla stolpskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in