2021-03-15, 13:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag vet inte. En publikation som Bulletin upprätthåller status quo. Hela affärsidén bygger ju liksom på att det på något sätt går att komma till rätta med vissa inbyggda problem i det mångkulturella projektet. Det är inte projektet som sådant som är idiotiskt, utan formerna. Liberal villfarelse, så klart.

Kan i övrigt bara instämma. Det finns plats för en seriös, välgjord produkt långt till höger om Kvartal, Axess, Neo och dylika plattformar. Jag skulle vilja se en sida med anonyma skribenter. En opinionsdel och en kulturdel som påminner om Motpol. Trist nog är det väl stjärnglansen från namn som Ivar Arpi som drar till sig intresse och prenumeranter — denne Etc- och Galago-vänsterns nemesis.

Kanske är det kört för nya stora projekt i dagsläget, vid sidan om "white trash"-sidorna, som Tino nog vill kalla dem? Fria tider, Nya tider, Samnytt, Nya dagbladet... Nya dagbladet tycker jag faktiskt fått en lovande start, men det är inte topic i den här tråden.

Lite tveksam till det, som jag fetstilat.

Rimigen måste man BÖRjA med att *beskriva* den katastrofala samhällsutvecklingen. Propagandamaskineriet=MSM ger ju en kraftigt skönsminkad bild av hur det står till.

Lyssna på Kvartals intervju om "Skuggsamhället – 1800-talets arbetsvillkor går i repris". De två kvinnor som intervjuas verkar inte snudda vid tanken, att det inte finns ngr metoder för att reparera det som skildras, varför det som gått förlorat aldrig kommer att kunna återställas. Men en eftertänksam lyssnare förstår ju det, trots att utgångspunkten (underförstått) är, "att det på något sätt går att komma till rätta med vissa inbyggda problem i det mångkulturella projektet"

https://kvartal.se/artiklar/skuggsamhallet-1800-talets-arbetsvillkor-i-repris/

Senast redigerad av Meiji 2021-03-15 kl. 13:18.
Citera
2021-03-15, 13:18
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Missionen omöjlig redan i mjölktandstadiet. En judinna och en halvjude (Leijonborg) som bland andra dragplåster. Till detta en mellanmjölkis som Gudmundsson. Kan någon tro på obeveklig kamp för paradigmskifte med dessa, och en del andra förgrundsfigurer i Bulletin av samma slag? Aldrig. Av barrikadambitioner blev det kafferep. Fel att döma efter så kort tid möjligen, men gör det på stark känsla. Arpi är den ende som i sin dostojevskijska helvetesblick ( i bild nerifrån och upp) gav förtroende för ett blad som kunde initiera välten.
Oaktat om konspirationerna om juderymdödlors kontroll över samhället är sanna eller ej så var syftet med Bulletin aldrig att tilltala de som tror att de är sanna. Syftet var att tilltala borgerlig övre medelklass. Tänk civilingenjörer, ekonomer, jurister etc. Jakob Heidbrink (kolla facebook, men han har skrivit lite i SvD också har jag för mig) är liksom målbilden. Inte Klas Lund i kostym.

Givetvis är den första gruppen inte jättestor och man konkurrerar med SvD, GP, Dagens Industri, Kvartal och en del internationella tidningar. Men gruppen "Klas Lund i kostym" är liksom 200 pers på Flashback. Glhf med det. Du får väl starta en egen tidning som hanterar "judefrågan" och se pengarna rulla in... Lol...
Citera
2021-03-15, 13:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Lite tveksam till det, som jag fetstilat.

Rimigen måste man BÖRjA med att *beskriva* den katastrofala samhällsutvecklingen. Propagandamaskineriet=MSM ger ju en kraftigt skönsminkad bild av hur det står till.

Lyssna på Kvartals intervju om "Skuggsamhället – 1800-talets arbetsvillkor går i repris". De två kvinnor som intervjuas verkar inte snudda vid tanken, att det inte finns ngr metoder för att reparera det som skildras, varför det som gått förlorat aldrig kommer att kunna återställas. Men en eftertänksam lyssnare förstår ju det, trots att utgångspunkten (underförstått) är, "att det på något sätt går att komma till rätta med vissa inbyggda problem i det mångkulturella projektet"

https://kvartal.se/artiklar/skuggsamhallet-1800-talets-arbetsvillkor-i-repris/

Ja, då får man ju göra en egen bedömning med utgångspunkt i det som sägs. Får nästan lite proggiga vibbar ibland av viss journalistik i dag. Beskriv problemet och nämn en lösning. Den behöver inte vara genomförbar, men det är viktigt att inte bara klaga.

Att beskriva problemet är väl ett nödvändigt tidigt stadium, men jag frågar mig stilla om inte Bulletins tilltänkta publik är medveten om vilja problem som finns. Dock utmärkt om man kunde skildra specifika saker som dokumentation. Då behöver man dock lägga krutet på grävande journalistik och reportage. Risken finns annars att man hamnar i läget där en Flashback-skribent med vargavatar befinner sig konstant. ALLA VET vad problemet ÄR. Om man bara SER det så...
Citera
2021-03-15, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Oaktat om konspirationerna om juderymdödlors kontroll över samhället är sanna eller ej så var syftet med Bulletin aldrig att tilltala de som tror att de är sanna. Syftet var att tilltala borgerlig övre medelklass. Tänk civilingenjörer, ekonomer, jurister etc. Jakob Heidbrink (kolla facebook, men han har skrivit lite i SvD också har jag för mig) är liksom målbilden. Inte Klas Lund i kostym.

Givetvis är den första gruppen inte jättestor och man konkurrerar med SvD, GP, Dagens Industri, Kvartal och en del internationella tidningar. Men gruppen "Klas Lund i kostym" är liksom 200 pers på Flashback. Glhf med det. Du får väl starta en egen tidning som hanterar "judefrågan" och se pengarna rulla in... Lol...

Det finns väl redan en ”tidning” som adresserar ”judefrågan”: Nordfront. Jag vet inte hur det går för den men eventuellt inte skitbra. 😅 En sådan som Arpi, som ständigt återkommer till folkutbytet och främlingarnas aggression mot de vita har ju säkert mer att säga än han för närvarande säger och detta gäller sannolikt för fler att skribenterna som Bullen rekryterat. Men de har vett nog att läsa av sin målgrupp och skyndar långsamt framåt.
Citera
2021-03-15, 14:45
Medlem
Mortsubites avatar
Det är ett hejdundrande fiasko Bulletin har bjudit oss på. Jag sitter och funderar på hur vi ska kategorisera det här. Vilka är de relevanta referenspunkterna, rent historiskt? Magplasket med Politism har de överglänst sedan länge. Jag tror att vi får tänka bredare. Regalskeppet Vasa närmar de sig kanske inte riktigt. Vad kan man då ta till för jämförelse? Tre kronor mot Vitryssland? Slussen i Stockholm? Det är viktigt att vi sätter det här misslyckandet i sitt rätta sammanhang så att vi förstår vidden. Kanske någon historiekunnig kan hjälpa till? Ankdammsman, vad säger du?
Citera
2021-03-15, 15:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag vet inte. En publikation som Bulletin upprätthåller status quo. Hela affärsidén bygger ju liksom på att det på något sätt går att komma till rätta med vissa inbyggda problem i det mångkulturella projektet. Det är inte projektet som sådant som är idiotiskt, utan formerna. Liberal villfarelse, så klart.

Kan i övrigt bara instämma. Det finns plats för en seriös, välgjord produkt långt till höger om Kvartal, Axess, Neo och dylika plattformar. Jag skulle vilja se en sida med anonyma skribenter. En opinionsdel och en kulturdel som påminner om Motpol. Trist nog är det väl stjärnglansen från namn som Ivar Arpi som drar till sig intresse och prenumeranter — denne Etc- och Galago-vänsterns nemesis.

Kanske är det kört för nya stora projekt i dagsläget, vid sidan om "white trash"-sidorna, som Tino nog vill kalla dem? Fria tider, Nya tider, Samnytt, Nya dagbladet... Nya dagbladet tycker jag faktiskt fått en lovande start, men det är inte topic i den här tråden.
Ja det finns en hang up inom låtsashögern att allt blir bra bara vi liberaliserar, privatiserar och sjunger Ayn Rands lov.
Att en inte obetydlig del av de som invandrar inte vill bli vare sig svenskar eller ens sekulära européer verkar man inte förstå.
Lite klippa, klistra och mer betyg i skolan så blir allt bara bra är devisen.
Citera
2021-03-15, 15:49
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron

Ivar Arpi har dock haft viss publik i kategorin ”Klas Lund i kostym”. Då han vågat ta i frågor som etnisk nationalism.

Och för 20 år sedan fanns tidningen Salt. Men den blev så demoniserad och motarbetad av etablissemanget att den ej längre fick säljas på Pressbyrån.
Citera
2021-03-15, 15:53
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja det finns en hang up inom låtsashögern att allt blir bra bara vi liberaliserar, privatiserar och sjunger Ayn Rands lov.
Att en inte obetydlig del av de som invandrar inte vill bli vare sig svenskar eller ens sekulära européer verkar man inte förstå.
Lite klippa, klistra och mer betyg i skolan så blir allt bara bra är devisen.

Jag skulle säga att de kända namnen i Bulletin är överens om att problemet har varit den stora invandringen i sig. Inte bara sossig integrationspolitik (som borgerligheten tidigare påstod i debatten). Den höger som hävdar allt löser sig genom sänkta arbetsgivaravgifter hittar man idag i C.
Citera
2021-03-15, 15:56
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Att avslöja lügenpresse eller att inte avslöja lügenpresse, det är frågan.

Blev Neuding purken på att man indirekt försökte avslöja hennes stamfränder i lügenpresse? (DN och Woloschnaski)

Neuding har kritiserat Wolodarski.

Här handlar det istället om att det är ohållbart om VD:n ska kunna publicera sina polares undermåliga Facebook-rants på Bulletin, med Neuding som ansvarig utgivare.
Citera
2021-03-15, 15:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Jag skulle säga att de kända namnen i Bulletin är överens om att problemet har varit den stora invandringen i sig. Inte bara sossig integrationspolitik (som borgerligheten tidigare påstod i debatten). Den höger som hävdar allt löser sig genom sänkta arbetsgivaravgifter hittar man idag i C.
Fast Bulletin-högern larmar om att det finns problem men vad lösningen är lyckas man aldrig komma fram till. Så nog har låtsashögern en bit kvar för att debattera frågan med någon form av trovärdighet.
Citera
2021-03-15, 16:05
Medlem
K-Glitchens avatar
Det är synd och skam men inte oväntat. etablissemanget kommer aldrig att tillåta en tidning som granskar och ifrågasätter. Tidningen var väl inte ens ute innan de stora tidningarna försökte förlöjliga tidningen och jämföra den med fria tider och samnytt.
Jag vet inte om de gick så långt som att kalla den för en "hatsite" men det var väl bara en tidsfråga.

Nä vi svenskar ska hållas ovetande och serveras stora nyheter såsom det var idag (eller om det var igår) att en afghansk kille som kommit hit som 16 åring (24 minst) och nu jobbade och trivs inom vården.
Stora jävla nyheter!!! Men vart är alla artiklar om vanliga svenskar som jobbar och gör sitt bästa?

Det gäller att försköna nu inför valet så den stora dumma massan röstar på S och tror att Steffe Löfven har koll på läget.. Det står ju i tidningen så då måste det vara sant?

Verkar som om ens bil måste brinna upp eller ens dotter våldtagen för att öppna ögonen i det här landet.
Citera
2021-03-15, 16:16
Bannlyst
”Bulletin lever i tron att de har en utgivare”

Bulletins ägare och redaktion har en läxa att lära när det kommer till utgivningsfrågor, skriver tryckfrihetsexperten Nils Funcke.

https://www.dagensmedia.se/opinion/debatt/bulletin-lever-i-tron-att-de-har-en-utgivare/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in