2021-03-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, du har helt rätt i att jag struntar totalt i folks åsikter här i tråden. Det enda som intresserar mig är fakta som stämmer överens med mina teorier.
Jag fixade din kommentar. Varsågod.
Citera
2021-03-15, 14:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Fast så kan du ju inte resonera med statistik. Ca 1000 män tar livet av sig varje år, ja. Men antal män som dör i olyckor är ungefär lika många. Du kan ju inte specificera ena teorin och inte andra. Självmord med sprängmedel i Sverige, är det vanligare än att trilla ner från en ravin?
Jag har inte sagt något om hur DA tog livet av sig. Vilka olyckor menar du ska räknas in i statistiken? Bilolyckor? En fullständigt ologiskt löptur på fem mil som DA aldrig har varit i närheten av tidigare och definitivt inte i snårig terräng.
Citera
2021-03-15, 15:04
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Jag fixade din kommentar. Varsågod.

Jaja, jag vet att du är purken för att jag påpekat tydligt att du är den som bidragit till mest trådsanningar. Hoppas du lär dig något och inte gör om samma tankevurpor i framtiden.
Citera
2021-03-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Utveckla gärna
En sprängning är ju det ultimata scenariot,det som slår allt annat.
Och dessa förespråkare har ju såklart både före och efter bilder från platsen. En plats med en klippstensformation av block. Som legat så i en himla massa år. Det har så klart varit folk där inne vid fyndplatsen och konstaterat att det varit en sprängning,och dokumenterat spår i blocken som uppkommit då,och absolut inte fanns där innan. En person som gjorde fyndet,är i stort den enda utomstående som torde ha information om det faktiska på platsen.
Citera
2021-03-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead66a
En sprängning är ju det ultimata scenariot,det som slår allt annat.
Och dessa förespråkare har ju såklart både före och efter bilder från platsen. En plats med en klippstensformation av block. Som legat så i en himla massa år. Det har så klart varit folk där inne vid fyndplatsen och konstaterat att det varit en sprängning,och dokumenterat spår i blocken som uppkommit då,och absolut inte fanns där innan. En person som gjorde fyndet,är i stort den enda utomstående som torde ha information om det faktiska på platsen.
De lär dyka upp mer info, ev bilder och videos från platsen i kväll. Kolla andra tråden.
Citera
2021-03-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har inte sagt något om hur DA tog livet av sig. Vilka olyckor menar du ska räknas in i statistiken? Bilolyckor? En fullständigt ologiskt löptur på fem mil som DA aldrig har varit i närheten av tidigare och definitivt inte i snårig terräng.

Snackar du statistik och jämför med alla självmord får du ju jämföra mot alla dödsolyckor. Sen kan man ju diskutera sannolikheten på en olycka men det kan du inte jämföra med statistik på självmord. Vad är sannolikheten att en man använder sprängmedel (om det nu är så) för att ta livet av sig? Garanterat mycket lägre än att ta en massa piller eller att hänga sig.

Sannolikheten på att springa och trilla ner för ett stup är garanterat låg men den blir högre när man adderar in att det började bli mörkt, det var fuktigt som kan ha gjort stenarna hala, DA lär ha varit trött osv.

Det är ungefär samma "risk" att en man tar livet av sig som att man dör i en olycka.
Citera
2021-03-15, 15:22
Medlem
Citat:
Förstår inte hur du tänker? Om man bestämt sig för att spränga sig i en skreva, förmodat för att dölja ljud, kroppsdelar och eventuellt hoppas på ras - hur skulle man krypa in och lägga sig om inte med huvudet först?

Backa in med röven? Det vore lite märkligt.

Om det är suicid så diskuteras det inte i media. Varken tillvägagångssätt eller hur/varför det skett. Precis som nu.

Man hasar väl ner sig med benen först med hjälp av armarna som håller i? dyka ner med huvudet före är konstigt, inte fan skulle jag glida ner med huvudet före i ett mörk hål.
Citera
2021-03-15, 15:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Man hasar väl ner sig med benen först med hjälp av armarna som håller i? dyka ner med huvudet före är konstigt, inte fan skulle jag glida ner med huvudet före i ett mörk hål.

Det går väl bra om man tänker sej att man inte ska ta sej ut igen.
Citera
2021-03-15, 15:34
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25

Ja? Precis det jag också skrivit. Vet inte om du riktigt förstått hur skrevan ser ut och är utformad?

Det är alltså ett hål, som man kan "hasa" sig ner i och en liten gruva/hål som går inåt, som man kan lägga sig ner i. Som ett litet rum, i berget, eller hur man ska förklara. Dvs. totalt omöjligt att hamna där med huvudet längst in vid t.ex. fallolycka.

Citat:
Men det är väl ingen som påstått att han hoppat ner med huvudet först? Antagligen hasat sig ner sen krupit in och lagt sig ner.
Citera
2021-03-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ja? Precis det jag också skrivit. Vet inte om du riktigt förstått hur skrevan ser ut och är utformad?

Det är alltså ett hål, som man kan "hasa" sig ner i och en liten gruva/hål som går inåt, som man kan lägga sig ner i. Som ett litet rum, i berget, eller hur man ska förklara. Dvs. totalt omöjligt att hamna där med huvudet längst in vid t.ex. fallolycka.

Men hans fötter var väl närmst "öppningen"? Det går ju bara om man går ner med huvudet först.
Citera
2021-03-15, 15:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Men hans fötter var väl närmst "öppningen"? Det går ju bara om man går ner med huvudet först.

Men vad är det du inte begriper? Skrevan är inte ett hål rakt ner i berget. Det är alltså ett hål, som man först kan hasa sig ner för, och därefter krypa in i ett "rum" i berget.

D är alltså hittad i rummet/grottan med huvudet längst in och fötterna utåt.
Citera
2021-03-15, 15:48
Medlem
Citat:
Men vad är det du inte begriper? Skrevan är inte ett hål rakt ner i berget. Det är alltså ett hål, som man först kan hasa sig ner för, och därefter krypa in i ett "rum" i berget.

D är alltså hittad i rummet/grottan med huvudet längst in och fötterna utåt.
Problemet med det är att de som varit på platsen menar på att det lilla hålet är för litet för att man ska kunna ta sig in där. Så han har nog legat i skrvean utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in