2021-03-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Pga blodpropp skriver Di.

https://www.di.se/live/norsk-vardarbetare-dod-av-blodpropp-hade-fatt-astra-zeneca-vaccin/

Ja du har rätt. Jag var inte informerad när jag skrev. Kan dosen ha blivit för hög? Åt helvete med Astra Zenica.
2021-03-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja du har rätt. Jag var inte informerad när jag skrev. Kan dosen ha blivit för hög? Åt helvete med Astra Zenica.

Det började med Tiffany Dovers... Dock vet jag inte om det vara Astras i det fallet.
2021-03-15, 15:50
Medlem
Vad jag kan utläsa av uppgifterna om de norska vårdanställda har de drabbats av
Trombotisk trombocytopen purpura.
2021-03-15, 16:03
Avslutad
Tyskland pausar AZN vaccinet nu enl nyheterna.
2021-03-15, 16:06
Medlem
Gnuarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
"Fullständig katastrof" är att överdriva i nuläget. Man har ännu inte klarlagt att det finns ett samband mellan vaccinationen och dessa sjukdomstillfällen.

Det är väldigt intressant varför man då inte har klarlagt detta?

Vet du förresten om vaccintillverkarna är vinstmaximerande företag?

Om så är fallet, kan det vara relevant för min första fråga?
2021-03-15, 17:25
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Tyskland pausar AZN vaccinet nu enl nyheterna.

Så även Frankrike.
Man behöver inte vara foliehatt för att begripa att det är en chansning att ta vaccinet.
2021-03-15, 18:15
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kanske skall skriva i två trådar? Dom tre sjukvårdsanställda i Norge som fick blodproppar av Astra Zenica-vaccinet. En av dessa har nu avlidit.

Det rör sig om unga personer.

Detta är fullständig katastrof.
Av 17 miljoner människor som fått Astras Zenecas vaccin är det 37 personer som fått blodpropp. Att kalla det för ”fullständig katastrof” annat än för de drabbade är lite mer än en smula överdrivet.

RED: Bör väl också tilläggas att det hittills inte hittats någonting som pekar på att det skulle ha något samband med vaccinet.
Senast redigerad av Old-Crow 2021-03-15 kl. 18:18.
2021-03-15, 18:19
Medlem
Fler och fler länder pausar AZ-vaccinet. Undrar om de börjat kallsvettas på Läkemedelsverket ännu.
2021-03-15, 18:46
Medlem
Gnuarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Fler och fler länder pausar AZ-vaccinet. Undrar om de börjat kallsvettas på Läkemedelsverket ännu.

Man vill inte vara det sista landet som förbjuder vaccinet. Kommer behövas next level propaganda för att dribbla bort den.
2021-03-15, 18:53
Medlem
Jag beundrar de människor som i forskningens namn ställer upp som försökspersoner till utvecklingen av nya vacciner i fas 1-3 mot covid-19, de måste ju vara medvetna om vilka riskerna är i form av biverkningar och gör det ändå.

Det känns som även vi som ska vaccineras nu är försökspersoner till detta spektakel. Folk fortsätter vaccinera sig med Astras trots att många länder pausat pga. eventuell risk för blodproppar, undrar hur de tänker?

Undviker själv exempelvis värktabletter i det längsta med anledning av risken för biverkningar, dock med undantag för mycket hög feber då nyttan överstiger riskerna. I det här fallet tycker jag att riskerna överstiger nyttan, framför allt för yngre. Jag avvaktar än så länge..
2021-03-15, 19:00
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Pga blodpropp skriver Di.

https://www.di.se/live/norsk-vardarbetare-dod-av-blodpropp-hade-fatt-astra-zeneca-vaccin/

Lär inte tas upp av SVT annat än mkt motvilligt o med små bokstäver.
Blir ju rejält illa tajming när deras husse kräver vaccinpass för svenskarna.

Är det dessa som de syftar på?
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-norway-idUSKBN2B50GZ

Även Tyskland verkar stoppa;
https://www.tagesschau.de/inland/corona-impfungen-astrazeneca-deutschland-101.html
2021-03-15, 19:05
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Av 17 miljoner människor som fått Astras Zenecas vaccin är det 37 personer som fått blodpropp. Att kalla det för ”fullständig katastrof” annat än för de drabbade är lite mer än en smula överdrivet.

RED: Bör väl också tilläggas att det hittills inte hittats någonting som pekar på att det skulle ha något samband med vaccinet.

Nä, inget har väl ett samband med vaccinet. När fullt friska helt plötsligt får en blodsjukdom efter vaccination och avlider är det ju fint att trösta anhöriga att det minsann inte var pga vaccinet. Tror du människor är så dumma?

Och vilka är långtidseffekterna av dessa vaccin?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in