Citat:
Jag vet inte. En publikation som Bulletin upprätthåller status quo. Hela affärsidén bygger ju liksom på att det på något sätt går att komma till rätta med vissa inbyggda problem i det mångkulturella projektet. Det är inte projektet som sådant som är idiotiskt, utan formerna. Liberal villfarelse, så klart.
Kan i övrigt bara instämma. Det finns plats för en seriös, välgjord produkt långt till höger om Kvartal, Axess, Neo och dylika plattformar. Jag skulle vilja se en sida med anonyma skribenter. En opinionsdel och en kulturdel som påminner om Motpol. Trist nog är det väl stjärnglansen från namn som Ivar Arpi som drar till sig intresse och prenumeranter — denne Etc- och Galago-vänsterns nemesis.
Kanske är det kört för nya stora projekt i dagsläget, vid sidan om "white trash"-sidorna, som Tino nog vill kalla dem? Fria tider, Nya tider, Samnytt, Nya dagbladet... Nya dagbladet tycker jag faktiskt fått en lovande start, men det är inte topic i den här tråden.
Kan i övrigt bara instämma. Det finns plats för en seriös, välgjord produkt långt till höger om Kvartal, Axess, Neo och dylika plattformar. Jag skulle vilja se en sida med anonyma skribenter. En opinionsdel och en kulturdel som påminner om Motpol. Trist nog är det väl stjärnglansen från namn som Ivar Arpi som drar till sig intresse och prenumeranter — denne Etc- och Galago-vänsterns nemesis.
Kanske är det kört för nya stora projekt i dagsläget, vid sidan om "white trash"-sidorna, som Tino nog vill kalla dem? Fria tider, Nya tider, Samnytt, Nya dagbladet... Nya dagbladet tycker jag faktiskt fått en lovande start, men det är inte topic i den här tråden.
Lite tveksam till det, som jag fetstilat.
Rimigen måste man BÖRjA med att *beskriva* den katastrofala samhällsutvecklingen. Propagandamaskineriet=MSM ger ju en kraftigt skönsminkad bild av hur det står till.
Lyssna på Kvartals intervju om "Skuggsamhället – 1800-talets arbetsvillkor går i repris". De två kvinnor som intervjuas verkar inte snudda vid tanken, att det inte finns ngr metoder för att reparera det som skildras, varför det som gått förlorat aldrig kommer att kunna återställas. Men en eftertänksam lyssnare förstår ju det, trots att utgångspunkten (underförstått) är, "att det på något sätt går att komma till rätta med vissa inbyggda problem i det mångkulturella projektet"
https://kvartal.se/artiklar/skuggsamhallet-1800-talets-arbetsvillkor-i-repris/
Citat:
För några år sedan etablerades begreppet "skuggsamhället" – en växande arbetsmarknad bestående av utländsk arbetskraft som jobbar under fruktansvärda villkor. Hur kunde Sverige, som länge stoltserat med världens schysstaste arbetsmarknad, hamna här? Och vad gör vi åt det? Med journalisten och författaren Elinor Torp och arbetsmiljöinspektören Magdalena Lennmarken.
Senast redigerad av Meiji 2021-03-15 kl. 13:18.
Senast redigerad av Meiji 2021-03-15 kl. 13:18.