2021-03-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Jag tänker att familjen förmodligen redan har fått reda på dödsorsaken av polisen. Visst är det möjligt att de kan sitta här inne och läsa men även om de nu gör det så tror jag inte att de tar allt som skrivs här som någon slags sanning.

Har träffat en turk bara en gång och det var i en firmafest. Vet att turkarna ser Ataturk, den moderna Turkiets grundare som en gud, en nationalhjälte, som de flesta dyrkar. Har läst media och nu förstår jag hur utsatta turkarna är, även kurderna, i Europa och även i Sverige. De är rädda för livet.
Citera
2021-03-15, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej. Av info som finns så är det 99.99% självmord och typ 0.01% mord det rör sig om.

Man kan med 100% sannolikhet utesluta fallolycka eller sjukdom med info som finns. Du är en dåre om du hävdar något annat. Men absolut, tro vad fan du vill.
Här mina vänner bevittnar vi något unikt. Forumets största stolle som tror att ju högre man skriker, desto närmare sanningen är man. Du vet inte ett skvatt i dagsläget och dina antaganden är grundade på vad som räknas som rykten. Inget av det du räknar upp har offentligt bekräftats av polisen, men mot bättre vetande hävdar du enträget att du sitter på sanningen ändå och kallar alla som ifrågasätter dig för idioter. Sida upp och sida ned sitter du och nöter samma gamla mantra, trots att du inte har mer än någon annan att komma med, nämligen rena spekulationer. Till och med GW får sig en känga från trådens självutnämnda expert. Slå upp ordet lyteskomik!
Citera
2021-03-15, 14:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
GW vet ingenting, det vet vi ju, men han tar statistiken och logiken till hjälp, när man ställer en fråga till honom. Tror tom att poliser går efter statistik och logik i allra första början.
I det här fallet tog han definitivt inte statistiken till hjälp. Ca: 1000 män tar självmord varje år och många utan att nära haft en aning. Hur många som dör på en fem mil löpning i snårig terräng är i det närmaste noll. GW fick inte/ ville inte säga annat p.g.a. av anhörig som fortfarande inte kan acceptera självmord.
Citera
2021-03-15, 14:20
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Här mina vänner bevittnar vi något unikt. Forumets största stolle som tror att ju högre man skriker, desto närmare sanningen är man. Du vet inte ett skvatt i dagsläget och dina antaganden är grundade på vad som räknas som rykten. Inget av det du räknar upp har offentligt bekräftats av polisen, men mot bättre vetande hävdar du enträget att du sitter på sanningen ändå och kallar alla som ifrågasätter dig för idioter. Sida upp och sida ned sitter du och nöter samma gamla mantra, trots att du inte har mer än någon annan att komma med, nämligen rena spekulationer. Till och med GW får sig en känga från trådens självutnämnda expert. Slå upp ordet lyteskomik!
Varför slå upp ordet lyteskomik? Det är ju ett begrepp som grundar sig på att man driver med någons utseende i första hand. Har du själv slagit upp ordet någon gång?
(Lyte =kroppslig defekt)
Citera
2021-03-15, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Varför slå upp ordet lyteskomik? Det är ju ett begrepp som grundar sig på att man driver med någons utseende i första hand. Har du själv slagit upp ordet någon gång?
(Lyte =kroppslig defekt)
Du vet mycket väl att det lika mycket kan syfta till en persons mycket udda beteende, men här i tråden verkar man låsa sig till vad som passar bäst.
Citera
2021-03-15, 14:26
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Du vet mycket väl att det lika mycket kan syfta till en persons mycket udda beteende också. Men här i tråden verkar man låsa sig till vad som passar bäst.
Haha jo, såklart att jag vet. Kunde inte låtabli! Tänker att det i detta fall kanske rör sig mer om ignorans än udda beteende men ändå (tror också att man med udda beteende menar annat än åsikter)
(Även om jag själv är av åsikten att det sannolikt rör sig om självmord)
Citera
2021-03-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
I det här fallet tog han definitivt inte statistiken till hjälp. Ca: 1000 män tar självmord varje år och många utan att nära haft en aning. Hur många som dör på en fem mil löpning i snårig terräng är i det närmaste noll. GW fick inte/ ville inte säga annat p.g.a. av anhörig som fortfarande inte kan acceptera självmord.

Fast så kan du ju inte resonera med statistik. Ca 1000 män tar livet av sig varje år, ja. Men antal män som dör i olyckor är ungefär lika många. Du kan ju inte specificera ena teorin och inte andra. Självmord med sprängmedel i Sverige, är det vanligare än att trilla ner från en ravin?
Citera
2021-03-15, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Haha jo, såklart att jag vet. Kunde inte låtabli! Tänker att det i detta fall kanske rör sig mer om ignorans än udda beteende men ändå
(Även om jag själv är av åsikten att det sannolikt rör sig om självmord)
Sannolikt hör hemma väldigt bra i tråden. Du verkar vara en av de vettiga. Tack!
Citera
2021-03-15, 14:32
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Sannolikt hör hemma väldigt bra i tråden. Du verkar vara en av de vettiga. Tack!
Ja, alltså det är ju väldigt lätt att låsa sig när man tror starkt på något, men i detta fall, oavsett hur mycket jag tycker det lutar åt att det med största sannolikhet är självmord, så kvarstår faktum att vi (ännu) inte vet vad som faktiskt hände.
Citera
2021-03-15, 14:33
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja eller så menar hon att

Det är inte avsiktligt som han sårat/ aka lämnat alla nära och kära och vandrat vidare.

Alltså att han inte ville såra dom runt om sig avsiktligen

?

Vart läser ni sprängning?

Mamman har skrivit sprängning.

Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Detta skrevs av en turkisk person som aldrig träffat Denis i verkligheten, sett honom bara på bilder.

Det är sant. Hon är dock vän med en Yildiz som skrivit inlägg om D, som både mamma och pappa Arda är taggade i och delat och kommenterat på. Gissningsvis så är inte turk-communitiet jättestort och hon har hört vad som har hänt och vad familjen fått berättat för sig.

Citat:

Då du väl sammanfatta informationen som kommit ut och argumentera för din sak istället? Radda upp 5-10 bra argument, fakta eller indicier med din slutsats så kan vi diskutera.
Citera
2021-03-15, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Då du väl sammanfatta informationen som kommit ut och argumentera för din sak istället? Radda upp 5-10 bra argument, fakta eller indicier med din slutsats så kan vi diskutera.

Jag tycker det har visat sig ganska tydligt att du fullständigt struntar i vad andra har för åsikter här i tråden, så jag ser det som ganska meningslöst att argumentera med dig.

Jag kan i alla fall säga att jag inte har kommit fram till samma slutsats som dig med den information vi har tillgänglig.
Citera
2021-03-15, 14:48
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag tycker det har visat sig ganska tydligt att du fullständigt struntar i vad andra har för åsikter här i tråden, så jag ser det som ganska meningslöst att argumentera med dig.

Jag kan i alla fall säga att jag inte har kommit fram till samma slutsats som dig med den information vi har tillgänglig.

Ja, du har helt rätt i att jag struntar totalt i folks åsikter här i tråden. Det enda som intresserar mig är fakta.

Låter ju som du har dragit en riktigt skarp slutsats. Noll fakta eller indicier som bygger upp den, men du har säkert rätt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in