Citat:
Ursprungligen postat av
AnthonyJohnson
Alla som är någorlunda insatta i idrott och tittar tillbaka i historien rankar naturligtvis Björn Borg som störst , DN hade också en omröstning bland ett tjugotal sportjournalister för några år sedan och samtliga utom en hade Borg i topp. Två år rankad som näst bäst bland alla världens idrottsmän (efter Muhammed Ali båda gångerna), ingen annan svensk har varit i närheten av detta...... bara löjligt att jämföra med Zlatan (som aldrig vunnit något stort och inte ens är nära att rankas bland de 100 bästa fotbollssppelarna genom tiderna).....
Enig, Zlatan kommer aldrig nå upp till dom stora i Sverige, mest pga han tävlar i en lagsport och när han tvingas spela i samma landsslag som 10 person som knappt platsar i något topplag i PL,La Liga osv så blir det bara pinsamt då han aldrig kommer plocka hem något EM,VM guld osv.
Hade Zlatan lyckats med det som Ronaldo gjort, dvs plocka medaljer på internationella tävlingar såsom EM och VM så hade jag inte tvekat att peta upp honom ett par pinnhål. Men som det är nu, kanske top 10-15.