2021-02-07, 21:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Björn Borg är i mitt tycke Sveriges bästa idrottare genom tiderna. Om Armand "Mondo" Duplantis får vara skadefri och forsätter hoppa som han gör idag, då är han en idrottare som har chans att gå om Borg i framtiden.
Citera
2021-02-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Björn Borg är i mitt tycke Sveriges bästa idrottare genom tiderna. Om Armand "Mondo" Duplantis får vara skadefri och forsätter hoppa som han gör idag, då är han en idrottare som har chans att gå om Borg i framtiden.

Blir kul att se mondo i framtiden, efter mycket eftertanke skulle jag nog lägga Borg före zlatan ändå, trots att Borg spelade för över 40 år sen nu i en mindre sport än fotboll. Han var i princip världens mest igenkända person i början på 80-talet då tennis verkligen var en världssport.
Citera
2021-02-13, 17:29
Medlem
Helt klart Björn Borg som etta. Hade nog velat ha en eller två tennisspelare till på listan. Sverige har varit en världsnation i tennis, innan de andra länderna kom i kapp och sen drog ifrån oss.
Citera
2021-02-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
1. Björn Borg
2. Ingemar Stenmark
3. Peter Forsberg
4. Anja Persson
5. Ronnie Pettersson
6. Börje Salming
7. Ingemar Johansson
8. Annika Sörenstam
9. Jan-Ove Waldner
10.Zlatan Ibrahimovich
Citera
2021-02-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
1. Björn Borg
2. Ingemar Stenmark
3. Peter Forsberg
4. Anja Persson
5. Ronnie Pettersson
6. Börje Salming
7. Ingemar Johansson
8. Annika Sörenstam
9. Jan-Ove Waldner
10.Zlatan Ibrahimovich

Bra Lista!!
Ronnie Pettersson är någon jag missade på min top 20.
Citera
2021-03-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skylin
Helt klart Björn Borg som etta. Hade nog velat ha en eller två tennisspelare till på listan. Sverige har varit en världsnation i tennis, innan de andra länderna kom i kapp och sen drog ifrån oss.
Alla som är någorlunda insatta i idrott och tittar tillbaka i historien rankar naturligtvis Björn Borg som störst , DN hade också en omröstning bland ett tjugotal sportjournalister för några år sedan och samtliga utom en hade Borg i topp. Två år rankad som näst bäst bland alla världens idrottsmän (efter Muhammed Ali båda gångerna), ingen annan svensk har varit i närheten av detta...... bara löjligt att jämföra med Zlatan (som aldrig vunnit något stort och inte ens är nära att rankas bland de 100 bästa fotbollssppelarna genom tiderna).....
Citera
2021-03-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyJohnson
Alla som är någorlunda insatta i idrott och tittar tillbaka i historien rankar naturligtvis Björn Borg som störst , DN hade också en omröstning bland ett tjugotal sportjournalister för några år sedan och samtliga utom en hade Borg i topp. Två år rankad som näst bäst bland alla världens idrottsmän (efter Muhammed Ali båda gångerna), ingen annan svensk har varit i närheten av detta...... bara löjligt att jämföra med Zlatan (som aldrig vunnit något stort och inte ens är nära att rankas bland de 100 bästa fotbollssppelarna genom tiderna).....

Enig, Zlatan kommer aldrig nå upp till dom stora i Sverige, mest pga han tävlar i en lagsport och när han tvingas spela i samma landsslag som 10 person som knappt platsar i något topplag i PL,La Liga osv så blir det bara pinsamt då han aldrig kommer plocka hem något EM,VM guld osv.

Hade Zlatan lyckats med det som Ronaldo gjort, dvs plocka medaljer på internationella tävlingar såsom EM och VM så hade jag inte tvekat att peta upp honom ett par pinnhål. Men som det är nu, kanske top 10-15.
Citera
2021-03-14, 18:20
Medlem
Zlatan. En av de bästa i världens populäraste sport. Modern tid också konkurrensen är större och bättre än för många stora svenska OS-medaljörer från förr.
Senast redigerad av Kyle Lucas 2021-03-14 kl. 18:22.
Citera
2021-03-14, 21:56
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle Lucas
Zlatan. En av de bästa i världens populäraste sport. Modern tid också konkurrensen är större och bättre än för många stora svenska OS-medaljörer från förr.

Zlatan har gjort 14 mål på lika många Serie-A matcher den här säsongen, trots att han varit skadedrabbad. Det är rätt vasst att snitta 1 mål/match, som 39-åring, i en av världens bästa ligor.
Citera
2021-03-14, 21:58
Medlem
Trevligt.kontos avatar
1. Ricky Bruch
Citera
2021-03-15, 10:42
Medlem
Bjurras avatar
Gillar inte Zlatan som person (eller varumärke) men rent objektivt tycker jag all Zlatanbashing i denna tråd är ganska löjlig.

Fotboll är Sveriges största sport och Zlatan har fått Guldbollen 12 gånger. Ingen annan har vunnit mer än två gånger.

Att en spelare inte kan bära ett lag till mästerskapstitel säger mer om sporten än om spelaren. Även ett år där Zlatan spelade i ett lag som var ett av de absolut bästa i CL var chansen till titel nog aldrig mer än 20%, så jämnt är det i europeisk klubblagsfotboll.

Tyvärr peakade Zlatan och svenska landslaget inte samtidigt, hade varit kul att se en 30-årig Zlatan spela VM 2002 t ex.
Citera
2021-03-15, 11:28
Medlem
1. Stenmark! När man inför en helt ny gren internationellt (super-g) bara för att bryta en idrottares dominans, då är man stor.
2. JO Waldner! Maken till bollgeni existerar inte.
3. Björn Borg! Behövs nog inte tilläggas mycket här.
4. Mora-Nisse! Utvecklade skidåkningen enormt på sin tid.

Zlatan är nog inte ens top 10 på min lista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in