2021-03-15, 09:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att ha sex med en metoo-aktivist, oavsett om det är frivilligt, tyder på extremt dåligt omdöme. Ett rent kamikaze-beteende.
Att ens vistas ensam utan vittnen med en metoo-aktivist är vansinnigt korkat.

Att kalla det "tigga om problem" är inte ett tillräckligt kraftigt uttryck i sammanhanget. Detta är betydligt värre.
Det är som att stå med en snara om halsen & balansera på en stolsrygg, samtidigt som man spelar rysk roulette & jonglerar med en flaska nitroglycerin med vänsternäven.

Men rätt svårt ändå. Åker man dit för skit som det här är man nog faktiskt en riktig skit. Tror ju inte GW satt dit honom.
Citera
2021-03-15, 09:31
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maawaatow
1
Om du läser det du delat så förstår du att jag har rätt.
Citera
2021-03-15, 09:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Utan teknisk eller kringbevisning blir ingen dömd.

Haha, säg att du skämtar!

Citat:
Vad för dig att tro att det inte finns teknisk bevisning?

Hur ser teknisk bevisning ut för att samtycke inte finns?
Citera
2021-03-15, 09:43
Avslutad
Citat:
Att ha sex med en metoo-aktivist, oavsett om det är frivilligt, tyder på extremt dåligt omdöme. Ett rent kamikaze-beteende.

Att kalla det "tigga om problem" är inte ett tillräckligt kraftigt uttryck i sammanhanget. Detta är betydligt värre.
Det är som att stå med en snara om halsen & balansera på en stolsrygg, samtidigt som man spelar rysk roulette & jonglerar med en flaska nitroglycerin med vänsternäven.

...en del söker ju spänningen i det farliga framförallt, detta var dock en ny och för mig okänd variant (syftandes på GL:s alltså, även om din liknelse också är en rimligtvis okänd variant hittills). Men hela S verkar ju genomsyras av någon självdestruktiv mekanism. Den borde faktiskt forskas på, seriöst.
Citera
2021-03-15, 09:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Om du ser till att inte våldta personen bör det inte vara något problem. Har du däremot svårt att bemästra din kåthet bör du avstå alla sammanhang med kvinnor.
Jo, det lär vara problem även om jag "ser till att inte våldta personen".

Jag tror inte riktigt du inser hur mycket som har förändrats i näringslivet efter metoo-häxjakterna.

Kvinnor bjuds inte med på After Work. Män avstår från att vara mentorer åt kvinnor. Män har inga förtroliga samtal med kvinnor, man har alltid dörren öppen eller ser till att fler är närvarande. Man anställer inte kvinnor till positioner där man vet att övertid & resor tillsamman kommer att bli nödvändiga.

Detta handlar inte om att man skall undvika sex. Het handlar om att man vill undvika framtida falska beskyllningar, när en kvinna blir sur för en utebliven befordran eller liknande. Givetvis är det en minoritet av kvinnor som utgör risken. Men det är en risk man inte är villig att ta, då det inte finns någon egentlig uppsida som gör att det är värt att riskera något.

Så här fungerar det i alla de företag jag har insikt i, både i Sverige & utomlands. Det var så här det blev.

Men ingen verkar ha tipsat Lambertz.
Citera
2021-03-15, 09:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men rätt svårt ändå. Åker man dit för skit som det här är man nog faktiskt en riktig skit. Tror ju inte GW satt dit honom.
Om han är skyldig till att ha våldfört sig på en medvetslös kvinna så är han självklart "en riktig skit" & nej, jag tror inte heller att GW satte dit honom.
Citera
2021-03-15, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du har ju referenser på wiki som du kan följa, var det för svårt?

Förövrigt framgår det även av Wikipedia att jag har rätt. "Likaså om man vad gäller annan person påstår besvärande omständighet eller förnekar friande eller mildrande omständighet"
Citera
2021-03-15, 10:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Om han är skyldig till att ha våldfört sig på en medvetslös kvinna så är han självklart "en riktig skit" & nej, jag tror inte heller att GW satte dit honom.

Men det ju litet det. Han är högst troligen skyldig. Det krävs ganska mycket för att det ens ska leda till häktning. Här hade ju åklagaren orerat tom extrem lång innan hon ens vågade begära honom häktad. Väl medveten om vilka vänner han har.
Citera
2021-03-15, 10:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det ju litet det. Han är högst troligen skyldig. Det krävs ganska mycket för att det ens ska leda till häktning. Här hade ju åklagaren orerat tom extrem lång innan hon ens vågade begära honom häktad. Väl medveten om vilka vänner han har.
Han har nog lika många fiender som vänner, så det går nog på ett ut.
Citera
2021-03-15, 10:04
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Förövrigt framgår det även av Wikipedia att jag har rätt. "Likaså om man vad gäller annan person påstår besvärande omständighet eller förnekar friande eller mildrande omständighet"

Jaha nu passar det att använda wiki plötsligt.
Du påstod att det saknar betydelse vem som anmäler och det är helt klart fel som jag visade.

Det betyder inte att BO inte kan åka dit även när någon annan har anmält men risken med hennes saga är minimal. Hon har ju av allt att döma sagt att hon däckade på soffan eftersom hon var så full och kan därför lätt skylla på att hon var för full för att vara medveten om allt hon gjort. Hur falsk hennes historia än är lär hon inte kunna dömas.
Citera
2021-03-15, 10:07
Medlem
BigHouses avatar
Citat:

Man får göra som Jimmy Bennett i USA och anklaga metoo-aktivisten för våldtäkt innan hon hinner anklaga dig. Förekomma istället för att förekommas.
Citera
2021-03-15, 10:22
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Nej, lagen ställer inga krav på att någon ska säga någonting. Enligt lagen går det alldeles utmärkt att vara helt knäpptyst när man har sex. Det gäller samtliga inblandade. Lagen är också könsneutral.
Fast så står det inte i lagen. Jag citerar:
"Om den andra personen inte säger ja så är det detsamma som ett nej."

https://www.1177.se/Kronoberg/liv--halsa/sexuell-halsa/sex-och-samtycke/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in