Citat:
Ursprungligen postat av
ullipersson
Om du ser till att inte våldta personen bör det inte vara något problem. Har du däremot svårt att bemästra din kåthet bör du avstå alla sammanhang med kvinnor.
Jo, det lär vara problem även om jag "ser till att inte våldta personen".
Jag tror inte riktigt du inser hur mycket som har förändrats i näringslivet efter metoo-häxjakterna.
Kvinnor bjuds inte med på After Work. Män avstår från att vara mentorer åt kvinnor. Män har inga förtroliga samtal med kvinnor, man har alltid dörren öppen eller ser till att fler är närvarande. Man anställer inte kvinnor till positioner där man vet att övertid & resor tillsamman kommer att bli nödvändiga.
Detta handlar inte om att man skall undvika sex. Het handlar om att man vill undvika framtida falska beskyllningar, när en kvinna blir sur för en utebliven befordran eller liknande. Givetvis är det en minoritet av kvinnor som utgör risken. Men det är en risk man inte är villig att ta, då det inte finns någon egentlig uppsida som gör att det är värt att riskera något.
Så här fungerar det i alla de företag jag har insikt i, både i Sverige & utomlands. Det var så här det blev.
Men ingen verkar ha tipsat Lambertz.