2021-03-15, 01:53
Medlem
trngws avatar
Förmodligen är det som någon nämnde Monika som valt ombudet. Att hon väljer ett ombud som saknar kunskap inom rättsområdet visar att hon inte värnar Esbjörns intresse i första hand. Skulle det dessutom visa sig att hon har en tidigare koppling till även detta ombud, ja då kan man nog lägga till några år på hennes fängelsedom.
2021-03-15, 02:11
Medlem
nova68s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/snart-bildar-de-nytt-parti/

Ur askan i elden

Ja ja katolik och tidigare KD valarbetare
MPLs kompis i migrations och utvisningsöverklagande ärenden......
2021-03-15, 02:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Förmodligen är det som någon nämnde Monika som valt ombudet. Att hon väljer ett ombud som saknar kunskap inom rättsområdet visar att hon inte värnar Esbjörns intresse i första hand. Skulle det dessutom visa sig att hon har en tidigare koppling till även detta ombud, ja då kan man nog lägga till några år på hennes fängelsedom.

Den tilldelade Advokaten är expert i brottmål , där ingår förfalskningar och bedrägerier.
Han kommer sopa rent hus. Han är som jag , älskar människor.. alla människor.
2021-03-15, 02:35
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det var ju en bildlig berättelse i vår ljuva tekniska värld men det kan ju vara svårt för dig att förstå och ta till dig.

Jaså, vad trevligt för Esbjörn att han redan bor i staden, jag har missat det. Han vill väl ha kvar sitt föräldrahem och ruckel då. Varför vill Ebba då ha det obeboeliga huset, skulle hon inte leva där med barnen? Hon kan väl erkänna att hon lyckades prata omkull gubben och göra ett klipp så hon kunde riva skiten (föräldrahemet) och bygga sin drömvilla. Därav berättelsen om de gammla damsugarföräljarna för dom vad lika duktiga på att prata omkull gammla gubbar och gummor en gång i tiden.

Föräldrahemmet ligger i Bollnäs.......
Däremot köpte Esbjörns pappa ett sommarhus i Marielund när Esbjörn var 15.
Varför han ens köpte det, var för att sitt extrajobb i trakten under somrarna.
Ingen har någonsin bott i det oisolerade sommarhuset.
Sommarhuset har varit både dödsbo och sen samägt av många personer med 27 delar.
Alla hade ansvar, ingen tog ansvar, till sist skrev alla över sina 27 delar på Esbjörn 2007.
Esbjörn har innan han skrev sig i sin BR i Uppsala, bott i sin BR i Västerås i 45år.
Huset får inte rivas endast renovering gäller, då huset är skyddsvärt.
2021-03-15, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Föräldrahemmet ligger i Bollnäs.......
Däremot köpte Esbjörns pappa ett sommarhus i Marielund när Esbjörn var 15.
Varför han ens köpte det, var för att sitt extrajobb i trakten under somrarna.
Ingen har någonsin bott i det oisolerade sommarhuset.
Sommarhuset har varit både dödsbo och sen samägt av många personer med 27 delar.
Alla hade ansvar, ingen tog ansvar, till sist skrev alla över sina 27 delar på Esbjörn 2007.
Esbjörn har innan han skrev sig i sin BR i Uppsala, bott i sin BR i Västerås i 45år.
Huset får inte rivas endast renovering gäller, då huset är skyddsvärt.

Åjo,på somrarna har det allt funnits boende i huset.
2021-03-15, 02:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Utsökningsbalken kan ge stöd för att skadestånd för ärekränkning inte kan utmätas....
Kapitel 5, 7§.

Har du skulder till brottsofferfonden eller brottsoffer myndigheten tar dom allt.
Då det är skulder för skadestånd som du själv har dömts att betala.
Blir en så kallad kvittning, det går till skadeståndet han själv är dömd att betala.
2021-03-15, 02:57
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Åjo,på somrarna har det allt funnits boende i huset.

På -80 talet, jadå
2021-03-15, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Har du skulder till brottsofferfonden eller brottsoffer myndigheten tar dom allt.
Då det är skulder för skadestånd som du själv har dömts att betala.
Blir en så kallad kvittning, det går till skadeståndet han själv är dömd att betala.

Gissar du nu bara?
Var är detta med kvittning? Står underförstått att en kvittning inte är ok, pengarna får inte tas från avsändare direkt vid ärekränkning.

"7 § Skadestånd, som tillkommer gäldenären med anledning av personskada, frihetsberövande, falskt åtal, ärekränkning eller annat sådant, får ej utmätas medan skadeståndet innestår hos den som skall utge det."

Sedan efter utbetalning - bara man håller pengarna separat klarar man sig.
"Sedan skadeståndet har betalats ut, får vad som hålls avskilt ej utmätas"
2021-03-15, 04:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
det har jag aldrig sagt. Men jag tror att den skulle ligga närmare det slutpris som skulle bli vid en öppen försäljning. Men Ebbas är ju svår att utslag sig om. Den har vi ju inte sett. Först var de ju två som Esbjörn läst innan pris sattes. Sen var det en och sen var den enda daterad 2 månaders efter försäljning.
Det är rörigt allt om Ebbas pris, först skrev hon att Esbjörn betalde för hantverkskosnader och sen inte. Först kostade 300 tusen och frakta bort lite skräp och sen 100 tusen.
Så booli är väl mest relevant efter Densia.
Du "tror" men baserar du det på någon fakta? Booli är en tjänst som baseras på statistik och om den tjänsten nu ligger 1 - 1,5 miljoner kronor över två mer fysiska mäklare/värderingsmän som haft tillgång till bilder och besiktningsprotokoll och husets allmänna skick så borde man ju reagera? Densia, är det de som Binninge anlitade? I så fall är ju den gjort ett halvår senare än den Ebba låtit genomföra samt att de inte förstått att det inte finns något vatten i huset och de har inte haft tillgång till Anticimex besiktning. Man häpnar i den här tråden över alla hobbyvärderingar som ligger från 5,5 och rekordet tror jag är runt 10 miljoner. Hur menar du att Boolis värdering tar hänsyn till att det vare sig finns vatten, värme eller avloppssystem i huset? Hur tar Booli hänsyn till att det för närvarande är ett obeboeligt ruckel med stort renoveringsbehov? Jag tänker att en mer fysisk mäklare förstår de sambanden bättre än en värderingsrobot?

En av Ebbas värderingar har vi inte sett och det kan förstås bero på att hon förhandlar direkt med säljaren och inte Flashback. Vi vet ingenting om den och vi vet inte heller om Esbjörn sett den. Ingen har en aning. Ebba är väl knappast skyldig att visa den öppet på Flashback? Ska den visas någonstans så blir det väl i domstolen där förhandlingen sköts för närvarande.

Sedan förstår jag inte riktigt vad prisavdraget på 300000 har att göra med själva värderingarna mer än att du vid ett flertal tillfällen påpekat att Ebba betalade 700000 mindre än Binninges värdering utan att nämna prisavdraget. Vad var syftet med det tro? Exakt vad prisavdraget på 300000 baseras på, som två vuxna människor enats om innefattar vet jag inte och jag orkar inte riktigt bry mig heller om det står två eller sju bilar på tomten. Det är peanuts i sammanhanget. Brorsonen Matz sa att det skulle behövas containrar för att köra bort all bråte från tomten vilket kan ge en indikation. Men på något vis har de kommit fram till ett prisavdrag på 300000 och jag känner inte att jag har något behov av att få dessa kostnader specificerade på kronan. Alternativet är att säljaren, som brukligt, hade fått röja upp istället.
2021-03-15, 04:43
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det är ju frågan om han kan kräva något arvode öht eftersom det är han själv som sagt upp uppdraget
Binninge kan såklart kräva ersättning av Esbjörn för sina nedlagda kostnader. Esbjörn kan möjligen bestrida en del av dem för de dubbla kostnader det blir för ett nytt ombud att sätta sig in i frågan. 1800 i timmen stod det tidigare på hemsidan att han tar. Nu nolltaxerar ju Binninge för att slippa betala skulder till kronofogden för sin tidigare brottslighet och lite annat, så exakt hur det går till vet jag inte. Men Binninges leverne med lyxmiddagar och dyra viner visar att han tar ut pengar genom någon annan istället. Binninge är skyldig några hundratusen. Det är egentligen inte mycket pengar så man undrar varför karln inte försökt beta av dem och bli skuldfri istället för att mygla inkomster via andra?
2021-03-15, 04:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Han ska visst vara bra, så han kommer garanterat vända på alla stenar som inte Binninge vände på.

Att börja med Notars värdering är ett tips till honom, för den värderingen är inte gjord när Ebba säger att den är, det är lika säkert som amen i kyrkan.
Hävdar du att Notar inte gjorde någon värdering först? Att Ebba helt enkelt hittade på att fastigheten var värd 4,2 miljoner och sedan två månader senare så får hon Notar att skriva ett intyg på att fastigheten är värd just exakt 4,2 miljoner? Det är en ganska allvarlig anklagelse mot Notar och det vore ju verkligen ett brott mot god mäklarsed. Anser du att Notar agerat så bedrägligt?
2021-03-15, 04:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Avtalet är inte giltigt mot tredje man. Sen får man granska avtalet om det fortfarande är gällande mellan Esbjörn och Matz. Är Esbjörn och Matz är eniga om att avtalet är gällande ska de ta upp det med Esbjörns advokat.
Kort sagt gäller följande. Esbjörn äger huset och han har full och formell rätt att sälja det om han vill. Det avtalet betyder alltså ingenting för den försäljning som nu skett eller kan på något sätt stoppa den. Om Matz är missnöjd över det får han i sin tur stämma sin farbror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in