2021-03-14, 23:51
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du skulle kunna bli charmad att göra något du inte vill?

Jag gissar att svaret på den frågan är ja. De flesta människor skulle kunna råka ut för det, utan att vara dementa.

Men det är väldigt långt ifrån att bli charmad till att gå igenom hela processen att sälja ett hus. Det handlar inte om att bli tillfälligt charmad ett ögonblick eller två. Det handlar om att bli charmad under två månader och begå en massa "misstag" man inte vill.

Skulle du kunna bli charmad så charmad att du under två månader bistår möten, information, värderingar, 2-dagars besiktning, kontraktsskrivning med mäklare som ordnar pappren och till sist träffas för att skriva under köpeavtalet. För att helt plötsligt dagen efter komma på att du ångrar dig.
Och sedan, under mer än ett halvår, vidhålla att du ångrat dig, men inte berätta att du blivit "charmad" att sälja huset mot din vilja, och till och med berätta för domaren i domstolen att du skrev under avtalet av egen fri vilja.

Du har en del att förklara, hur någon kan bli så charmad. Men min första fråga är, skulle du kunna bli så charmad av en svensk partiledare. Du får själv välja vem, kanske Sjöstedt, eller Lööf, eller Åkesson?

Vilken svensk partiledare jag tror skulle ha lättast att charma mig saknar helt betydelse för vad vi pratar om, så jag lämnar den frågan obesvarad.

Jag har ingenting att förklara, min fråga är ju hur Esbjörn omöjligt kunnat bli påverkad av Ebba och mycket troligt vara påverkat av sitt försvar.

Att ställa den frågan gör inte att jag behöver förklara någonting i synnerhet inte för dig.

Vidare, det finns ju inga värderingar? Kan jag be om en källa på dom tack.
Kan du oxå passa på att ge namn, källa och bevis på att Esbjörn närvarade vid en besiktning?
Det var ingen kontraktsskrivning med mäklare, det var Esbjörn, Ebba och en vännina i köket på det gamla huset. Esbjörn träffade ingen mäklare. Det var för övrigt Ebba som ordnade med alla papper, hon till och med pekade var Esbjörn skulle skriva.

Sitter du och ljuget människa? För annars har du en hel del påståenden att förklara.
https://m.youtube.com/watch?v=FIdUBNCuBvQ
2021-03-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag skulle kunna tänka mig att Esbjörns chanser att lyckas nu har ökat. Men det är ju svårt att veta förstås.

Han har processvana. Som advokat kommer han bli bemött med hövlighet.
2021-03-14, 23:57
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Lägg ner, jag har berättat för dig var jag fått uppgiften ifrån, det räcker. Eller du kanske menar att han inte precis körde på en cyklist för han körde mot rött heller. Om du vill kan du googla vilken påföljd köra mot rött har och vilken påföljd det har att köra på en cyklist har och vilken påföljd grov oaktsamhet har. Jag tror ( tror har man ingen källa på). Att han hade riskerat fängelse för den företeelsen om han inte varit så gammal. Sluta tjata
https://m.youtube.com/watch?v=FIdUBNCuBvQ

Nej du har inte berättat för mig vart du fått uppgiften ifrån.

Ja jag är medveten om olyckan och jag är medveten om påföljderna man kan råka ut för. Men det du inte verkar förstå är att varken polis eller domstol har rätten att återkalla ett körkort. Polisen får endast omhänderta ett körkort. Det är transportstyrelsen som återkallar körkortet.

Och om han nu har varit i så dåligt skick innan olyckan och läkare har gjort utredningar varför har dom inte omhändertagit körkortet innan.

Så fram med en källa nu på att han ej har körkort längre. Eller ljuger du? För annars har du fått infon antingen genom att känna Esbjörn personligen eller arbetar du på transportstyrelsen med att handlägga körkort.

Seså svara nu.
2021-03-14, 23:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Den stora frågan är väl vad du tror att alla dina lögner om alla du inte tycker om skall leda till? Tänker du att någon som läser dina lögner ska tänka att den där verkar veta ved hen babblar om?

Först klämmer du ett par uppenbara lögner, sedan kallar du folk som ber om källan för imbecill. Å då tror du att det är dig folk får förtroende för?
Fast jag ljuger ju inte, så jag funderar inte på det. Vad tänker du själv att det ska leda till att yla om lögn så fort någon skriver det du inte vill.
Har du inte fullt upp att svara på hur det gick till när Esbjörn närvarade vid värderingarna och besiktigats och hur och när han satt ner med mäklaren och hur mäklaren närvarade vid kontraktsskrivningen.
2021-03-14, 23:59
Medlem
trngws avatar
Citat:

Jag har ingenting att förklara, min fråga är ju hur Esbjörn omöjligt kunnat bli påverkad av Ebba och mycket troligt vara påverkat av sitt försvar.

Att ställa den frågan gör inte att jag behöver förklara någonting i synnerhet inte för dig.

Visst gör den det, den implicerar att Ebba otillbörligen påverkat Esbjörn och du har därför att förklara det. Men visst, alla förstår, precis alla, du har inte ett skit att komma med, du vill bara skuldbelägga och kasta skit. Så därför gör du bara det och duckar allt annat.

Citat:
Vidare, det finns ju inga värderingar? Kan jag be om en källa på dom tack.

"det finns ju inga värderingar" - ännu en lögn från dig.

Källorna med länkar har presenterats otaliga gånger och det vet du. Ändå ljuger du.

Citat:
Esbjörn träffade ingen mäklare.

Och det har du så klart ingen källa på, eller hur?
Esbjörn träffade en mäklare!

Citat:
Sitter du och ljuget människa? För annars har du en hel del påståenden att förklara.

Ja jag väntar på massvis med svar från dig. Men jag vet, allt är lögn och jag kommer aldrig få några svar från dig, annat än fler lögner om att "det var någon ebbaist", "jag googlade" osv osv.
2021-03-15, 00:02
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Hela ditt svar säger, skriker rakt ut, en enda sak, att du inte har en ingen aning vad du snackar om.

Vi som läst domen vet exakt vad påföljden blev. Du har uppenbarligen inte ens bemödat dig med det. Precis som vanligt så blundar du för fakta och sanning, precis som du själv sagt i klartext att du gör.
Men förklara för mig vad den vanliga påföljden är om du kör på en cyklist för att du missar att det blir rött är då.
Men varför berättar du inte påföljden för mig då? Och varför i helvete har du frågat om du vet.
Isynnerhet om påföljden blev den jag sa. Menar du att jag inte kan lita på Ebbaister här.
2021-03-15, 00:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Men förklara för mig vad den vanliga påföljden är om du kör på en cyklist för att du missar att det blir rött är då.
Men varför berättar du inte påföljden för mig då? Och varför i helvete har du frågat om du vet.
Isynnerhet om påföljden blev den jag sa. Menar du att jag inte kan lita på Ebbaister här.

Varför har du inte läst domen?
2021-03-15, 00:11
Avslutad
Citat:
Fast jag ljuger ju inte, så jag funderar inte på det. Vad tänker du själv att det ska leda till att yla om lögn så fort någon skriver det du inte vill.
Har du inte fullt upp att svara på hur det gick till när Esbjörn närvarade vid värderingarna och besiktigats och hur och när han satt ner med mäklaren och hur mäklaren närvarade vid kontraktsskrivningen.
Theo Dietz (Sjönära) har inte träffat Esbjörn, inte pratat med Esbjörn, säkert inte ens tagit legitimation av Esbjörn, dvs allt som en mäklare skall göra vid ett skrivaruppdrag.
Så om den nya Advokaten vill kan han blåsa av denna affär pga att avtalet inte är giltigt, detta är bara ett av alla fel Ebba gjort för att få till avtalet.
2021-03-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Så där generellt torde det vara bättre att biträdas av ett ombud som är utbildat och därtill är advokat. Chanser till framgång, i generella termer, ökar säkert då. Därmed inte sagt att Esbjörns chanser i praktiken ökar. Kanske är en vettig advokat i Esbjörns tjänst mest till nytta för Ebba? En riktigt jurist kanske kan få Esbjörn att inse ett och annat.

Kanske Ebba tar sitt förnuft till fånga, genom att en person med en advokattitel kan hon inte förtala på Fejan. Sin ovana trogen spakar hon neråt. Nu blir hon ännu mer nervös, skriker på ungarna och får ett nervöst sammanbrott.

Jag tror Binninge visste vem han anlitade, och advokaten borde ha satt sig in i ärendet innan han tog över denna tvist. Han har processvana, och detta borde vara ett intressant mål att vinna.
2021-03-15, 00:16
Medlem
Blir nyfiken på hur Esbj hittat sitt nya ombud, Jos*ph Crist*nsson, som enl Ratsit bor tillsammans med fem jämngamla personer i en lgh i Västra Frölunda (!!!)

Verkar inte så smidigt med ett ombud från västkusten i en konflikt i Uppland - kan bli rejält fördyrande om inte annat om det blir fler förhandlingar (i rätten).
2021-03-15, 00:16
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ha ha ha. Polisen kan inte dra in körkort!!! Så roligt har du källa på den?
Seså svara nu.

Ni är så patetiska att jag inte pallar att bemöta er mera.
För det första så verkar jag inte mer som löngnare ju fler gånger ni säger det och för det andra så gör ni bort er själva ju mer ni fortsätter.
Jag märker ju att ni envist hugger på allt jag säger för att få uppmärksamhet. Lite som treårstrotsiga ungar. Jag är ledsen barn, mamma kommer aldrig att älska er.

Polisen skickar inom 48 timmar ditt körkort och beslutet om omhändertagande till Transportstyrelsen.

Polisens beslut kan inte överklagas, men vi ska utreda om ditt körkort ska återkallas eller lämnas tillbaka till dig. Vi kommer att kontakta dig så att du får möjlighet lämna dina synpunkter i ett yttrande innan vi tar ett beslut.

Frågor om böter, erkännande eller förnekande av förseelsen, handläggs av polis och åklagare. Om du godkänt och skrivit på ett ordningsföreläggande så är den delen redan avklarad.

Om ditt körkort återkallas bestämmer vi en spärrtid på ditt körkort. Spärrtiden är den tid som ditt körkort ska vara återkallat. Tiden börjar gälla från den dag polisen omhändertog ditt körkort. Tiden anges i månader från 1 till 36 månader. Hur lång tid du blir utan körkort beror på trafikbrottet, ditt behov av körkort och hur du tidigare har uppträtt i trafiken.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/forlorat-korkort/om-polisen-tar-ditt-korkort/

Här är länken. Polisen omhändertar ditt körkort. Transportstyrelsen drar in det.

Så svårt var det.

Så nu vill jag ha källan på att Esbjörn ej längre har körkort. Ett bevis på att det är omhändertaget. Seså svara nu. (Och inget om att han är fälld för ett grovt trafikbrott, ett riktigt bevis)
2021-03-15, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Theo Dietz (Sjönära) har inte träffat Esbjörn, inte pratat med Esbjörn, säkert inte ens tagit legitimation av Esbjörn, dvs allt som en mäklare skall göra vid ett skrivaruppdrag.
Så om den nya Advokaten vill kan han blåsa av denna affär pga att avtalet inte är giltigt, detta är bara ett av alla fel Ebba gjort för att få till avtalet.
Självklart , det är slut daltat med Ebba , de är brottslingar .. nu kommer snart Advokaten Ebba..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in