Citat:
Ursprungligen postat av
vittne-x
Esbjörn är ett offer.
Han var en pigg 81-åring som under 7 år försökt bli av med oket som en del kallat släktgård...
Han var nära att lyckas, tills utomstående med andra intressen än Esbjörns eget, blandade sig i.
Vi lär få se en Binninge 3 nu, 2:an var personen som ryckte in i trafikmålet för Esbjörn.
Jag blir glad om Binninge och det andra i packet blir avslöjade med sina fingrar i EsB:s syltburk...
Jepp, Esbjörn är ett offer. Inte heller det fattar Ebba-hatarna att vi tycker
Dom fattar ingenting, verkligen inte ett enda smack. Det är helt makalöst hur man kan vara så korkad som Ebba-hatarna är.
Vi får hoppas att Esbjörns nya ombud har lite mer vett, sans och rättspatos än hans förra ombud. Och att han som så nybakad advokat har en vilja att verkligen göra sitt bästa för sin klient.
Det som ska bli intressant att se nu är vilken väg han väljer att gå. Om han ska hitta på någon helt ny anledning till att avtalet är ogiltigt. Esbjörn har ju med sina uttalanden i kombination med Binninges bevisning i form av psykologutlåtande och värdering fullständigt slagit igen dörren för alla möjliga framkomliga vägar. Och eftersom advokaten tycks sakna kunskap gällande fastighets- och avtalsrätt så lär han ju inte kunna hitta på allt för mycket avancerade abrovincher där heller, även om det hela tiden, och fortfarande, finns ett antal olika varianter där man skulle kunna tänka sig. Men som sagt, skall bli intressant att se var detta tar vägen nu.
Esbjörn fick fyra veckor på sig att inkomma med bevisning på varför avtalet skall vara ogiltigt. Gissningsvis har Binninge inte åstadkommit någonting, och har ingen aning om vad han ska göra, så därför backar han ur, och skyller på Ebba, så klart. Det ger inte mer än två veckor för Esbjörns nya ombud att komma upp på banan och inkomma med bevisning. Frågan är om domstolen accepterar detta skifte av ombud under rådande omständigheter, eller om de kommer att ha synpunkter just angående att Esbjörn/Binninge skall inkomma med bevisuppgift inom 2 veckor.
Sedan kan jag inte låta bli att tro att Binninges närvaro här i tråden och all sanning han då fått kastat rakt i ansiktet här från alla inlägg vi skrivit om fakta i ärendet och om honom, helt enkelt har ätit upp honom inifrån, han har fått se halva sitt liv grävas upp med fogdeskulder och annat blottas. Inte ens Ebba-hatarna är särskilt förtjusta i honom, det finns bara några enstaka pedofilälskare i tråden, och en och annan av dem är ju säkert redan hans bundsförvanter. Till och med Monika dök ju upp på en liten sejour här i tråden. Så ja, jag slår mig själv för bröstet och konstaterar att ännu en gång har vi här på flashback gjort skillnad