Citat:
Jag har en misstanke om hur de kommer att bemöta dina kloka tankar. Det är väldigt intressant och både jag och andra har försökt ta upp det flera gånger. Det enda som händer är att man blir bemött med haranger i stilen "det är utrett för länge sen, sluta att sprida lögner era jävla Ebba-hatare, varför i helvete rensar inte admin tråden från sån här jävla skit och smutskastning".
Det är trist att inte journalisterna tagit upp hennes uppenbara motstridiga uttalanden. Tänk om Anders Holmberg hade varit lite mer påläst i sin intervju ...
Först talade Ebba om två värderingar för att plötsligt övergå till uttrycket "Uppsalamäklare", vilket närmast låter som namnet på ett företag. Varför inte vara tydlig och skriva "Två Uppsalamäklare" om det nu verkligen var fallet. (Eller menade hon att hon bad om två olika värderingar från ett och samma företag?) Som hon av någon märklig anledning valde att skriva kan uttrycket precis lika gärna tolkas som "En Uppsalamäklare". Men i så fall ljög hon ju initialt ...
Det finns också en variant i stil med att hon begärde värderingar från två håll men endast fick 1 st skriftligt utlåtande. Låter som om den ena värderaren inte kunde eller ville prestera ett sådant. Visst, men då kunde hon kanske ha anlitat någon annan? Insåg hon inte vilket värde det fanns i två separata, skriftliga värderingar?
Eller sa hon till Esbjörn att hon begärt två separata värderingar och fått 4,2K, varvid han trodde att bägge värderarna uppgett samma summa? Det kan förstås stämma men varför ville då inte den andra värderingsfirman skriva ner det på ett papper?
Nu jävlar blir det fart i asgamarna i tråden ;P Undrar bara hur de ska bortförklara de två första värderingarna som bara bidde en enda ...
Det är trist att inte journalisterna tagit upp hennes uppenbara motstridiga uttalanden. Tänk om Anders Holmberg hade varit lite mer påläst i sin intervju ...
Först talade Ebba om två värderingar för att plötsligt övergå till uttrycket "Uppsalamäklare", vilket närmast låter som namnet på ett företag. Varför inte vara tydlig och skriva "Två Uppsalamäklare" om det nu verkligen var fallet. (Eller menade hon att hon bad om två olika värderingar från ett och samma företag?) Som hon av någon märklig anledning valde att skriva kan uttrycket precis lika gärna tolkas som "En Uppsalamäklare". Men i så fall ljög hon ju initialt ...
Det finns också en variant i stil med att hon begärde värderingar från två håll men endast fick 1 st skriftligt utlåtande. Låter som om den ena värderaren inte kunde eller ville prestera ett sådant. Visst, men då kunde hon kanske ha anlitat någon annan? Insåg hon inte vilket värde det fanns i två separata, skriftliga värderingar?
Eller sa hon till Esbjörn att hon begärt två separata värderingar och fått 4,2K, varvid han trodde att bägge värderarna uppgett samma summa? Det kan förstås stämma men varför ville då inte den andra värderingsfirman skriva ner det på ett papper?
Nu jävlar blir det fart i asgamarna i tråden ;P Undrar bara hur de ska bortförklara de två första värderingarna som bara bidde en enda ...
Citat:
För det är ju så det mesta bemöts.
Din inlägg är obegripliga -haranger av snömos utan rim och reson.
Personligen tror jag inte Ebba sa 4,2 till Esbjörn. Jag tror hon sa 3,5.
Det finns inga som helst belägg för att det fanns värderingar som Esbjörn hade tillgång till innan köpet. Att hon redigerar bort texten i sitt inlägg tycker jag tyder på att hon inte hade riktigt rent mjöl i påsen när hon skrev det. Att inte vilja läsa värderingen på huset man ska köpa är ju oxå helt absurt. Självklart vill alla köpare och alla säljare ( som är vid sina sinnens fulla bruk) göra det. Jag har aldrig hört talas om att någon bara nöjer sig med att köparen säger att den fått sms. Som jag ser det finns det inga som helst bevis för att det fanns någon skriftlig värdering alls att tillgå för Esbjörn innan affären. Notars fanns ju definitivt inte. Den skrevs ju ut första gången 8/10. Den andra värderingen som totalt saknar namn är ju vad våra antagonister kallar snömos om något.
Enligt mig finns det inga belägg för att det fanns någon värdering innan i höstas. Om Esbjörn hade vetat att huset var värderat till 4,2. Varför sa han då inte det? Utan sa 3,9 på Ebbas bud. De flesta säljare med huvudet på skaft och rätt information lägger sig ju högre än värderingen som första pris. Att Ebba sa 3,8 respekterar jag, hon som köpare ger självklart ett väldigt lågt bud som första bud.
Jag funderar oxå på när det beslöts att det var 300 tusen som Esbjörn skulle betala i städkostnad till Ebba. Man måste ju kommit överens om det priset innan budgivning. För annars skulle ju Ebba ha sagt 4,1 och inte 3,8. Väldigt konstigt att räkna ut städavgiften innan prissättning och sen räkna minus när man budar.
Intressant med städavgiften är att den även bygger på den kostnadskalkyl hantverkarna gjorde. Hus säljs och värderas i befintliga skick. Varför ska då Esbjörn vara med och betala hantverkare?
Att bemöta kritiken vi har och frågorna vi ställer med utslagen som är du full? har du rökt på? Är ju bara ett tecken på att de inte har några bra argument eller svar. Men man är ju inte mer än människa, så man blir ju irriterad. Ett tag tänkte jag att jag inte skulle kommentera dom alls, utan bara föra dialog med människor som liksom jag har frågor. Tyvärr verkar det ju som att varenda frireligiös i landet med ett flaschback konto är aktiverat. Bulletinen har ljudet genom frikyrkorna i Sverige kan man säga. Och så fort ett ifrågasättande inlägg kommer skriva, så sätter det igång ett tjatter som pågår i 10 sidor, allt för att gömma kritikern så långt bak i tråden att ingen ser det.
Jag hoppas och tror att vi kommer att ha insatta och ifrågasättande journalister när rättegången väl sätter igång. De sparar nog bara sitt krut till det verkligen gäller. Och om denna affär blir Ebbas politiska självmord så har hon ingen annan att skylla än sig själv och sin stab av ja-sägare. För vi ifrågasätter har helt tydligt varnat henne för det.