Citat:
Började lyssna men man får ju nästan skrämselhicka när den första "faktan" de klämmer ur sig är att det finns 3 pyramider i Giza och att Giza ligger "mitt i öknen".
Det finns 9 pyramider på Gizaplatån som ligger 9 kilometer från Nilen (i början av Nildeltat) intill den nuvarande (och dåtida) staden Giza. Alltihop ligger dessutom strax intill den tidigare huvudstaden Memphis (där det finns ännu fler och äldre pyramider).
Citat:
Imponerande - javisst, men knappast omöjligt. På den tiden kunde man inte heller använda polstjärnan som riktmärke av den enkla anledningen att den inte var positionerad i norr som idag (stjärnhimlen förändras över århundraden som du säkert vet). Dock fanns det andra stjärnor man kan ha använt och en teori är att man riktade in sig efter två stjärnor i lilla och stora Karlavagnen - dessa stjärnor roterade runt (över) nordpolen runt tiden för pyramidbyggena. Det som talar för teorin är att nästan samtliga pyramider under Gamla Riket "Old kingdom" är riktade mot norr - men allteftersom århundradena går förändras felmarginalen precis som dessa två stjärnor bör ha rört sig över himlen. Äldre pyramider har större felvinkel - de runt Giza är närmast perfekta och senare konstruerade pyramider får större felvinkel igen..
Finns ju hur mycket som helst att säga men long story short, det KAN bara inte vara en ren slump med alla sjuka fakta om pyramiden. Den måste antingen vara konstruerad med utomjordisk intelligens eller av en väldigt smart mänsklig befolkning långt innan egyptierna ens var där och härjade.
Alla pyramidens mått, hur sidorna följer väderstrecken, hur ena sidan står riktad mot ”true north” med en exakthet som borde vara i princip omöjlig.
Alla pyramidens mått, hur sidorna följer väderstrecken, hur ena sidan står riktad mot ”true north” med en exakthet som borde vara i princip omöjlig.
Citat:
Du kan räkna ut vad du vill baserat på vad som helst med "rätt" formler...
Att man kan matematiskt räkna måtten på pyramiden och få fram jordens exakta storlek. Allt kan inte bara vara en slump. Jag tror pyramiden är gåtan som gömmer svaren vi alla vill få reda på.
Citat:
Pyramiderna är till absolut största del byggda utan murbruk alls. Och de fyllnadsmassor man använts är mest krossad kalksten. Även det man funnit av eventuella murbruksrester är kalksten som troligen helt enkelt har bränts..
Pyramiden måste ha vart tänkt som ett kraftverk. Allt KAN ju bara inte vara en slump? Materialet den är byggd av ska ju klara enorma inre krafter. Den är ju tätad med någon effektiv skit som man inte ens kunnat framställa i efterhand. Pyramiden står på underjordiska vattendrag. Granit finns inuti pyramiden vilket är svagt radioaktivt och leder ström jävigt bra. En ”ritning” på väggen som liknar ett elschema med en slags glödlampa. Toppen på pyramiden gjord i GULD vilket är perfekt för att skicka ström rakt uppåt. List goes on.
"Elschemat" du skriver om är en helig symbol - en lotusblomma och en orm. (Googla Dendera light eller Djed pillar).
EDIT: Ber om ursäkt om jag missförstått nåt av det du skrev om - jag orkade inte lyssna på podcasten efter den sega inledningen, men jag har svårt att tro att de skulle lyckats komma fram med något nytt eller spännande efter den..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-09-25 kl. 08:19.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-09-25 kl. 08:19.